Test: Ford Ranger Raptor

Oddelek Ford Performance je s svojim tehničnim in estetskim dotikom že tako vpadljivemu modelu Ranger priboril unikatno mesto med poltovornjaki, kjer različica Raptor trenutno nima prave konkurence.

ford-ranger-raptor-21
Običajnega Rangerja je moč pogosto videti na naših cestah, različica Raptor pa s svojimi kozmetičnimi popravki zunanjosti še vedno zbuja strahospoštovanje drugih udeležencev v prometu in ostane še nekaj časa v spominu. | Foto: Matej Jurgele

Inženirske modifikacije so Ford Raptorju vdahnile popolnoma drugačno »dušo«, tako na cesti kot tudi na brezpotjih. Kljub temu da 2-litrski dizelski motor ni bil deležen nobenih predelav, ta suvereno poganja Raptorja tako na avtocesti kot tudi po lokalni »gmajni«. Običajnega Rangerja je moč pogosto videti na naših cestah, različica Raptor pa s svojimi kozmetičnimi popravki zunanjosti še vedno zbuja strahospoštovanje drugih udeležencev v prometu in ostane še nekaj časa v spominu.


Zakaj? 
Pri oddelku Ford Performance so zadnje serijske listnate vzmeti zamenjali z vzmetenjem, podobnim tistemu, ki jih najdete na dirkalniku WRC Ford Fiesta. Tako so sedaj zadaj nameščene vijačne vzmeti in paralelno vzmetenje, na vseh štirih obesah pa tudi blažilniki Fox Pro z možnostjo prilagoditve glede na zaznani položaj. Prednji blažilnik je za 32 odstotkov bolj tog in zadnji za 18 odstotkov. Nadgradnja se izkaže kot odlična izbira pri vožnji po izrazito grobem terenu in tudi pri višjih hitrostih na avtocestah, kjer zadek vozila prav nič ne poskakuje.

Ko postavite Raptorja ob bok običajnemu Rangerju, deluje Raptor veliko masivnejši in to kljub temu, da dimenzijsko ni bistvenih razlik. Raptor je za 44 milimetrov širši, 168 mm daljši in 52 mm višji, medtem ko je odmik od tal za 51 mm višji (sedaj 281 mm), prav tako so izboljšani tudi vstopni in izstopni koti (32,5-stopinjski pristopni kot in 24-stopinj izvozni kot). Brede lahko tudi čez vodo do globine 850 mm. Za zmogljivo zaviranje skrbijo zavorne čeljusti z dvema batoma spredaj, ki sta večji in merita 51 mm (+20 odstotkov), vsi štirje zavorni koluti s premerom 332 mm so prisilno hlajeni (prezračevani), sprednja sta debela 32 mm, zadnja pa 24 mm. Koloteki so zaradi plastičnih obrob širši, pod njimi pa se skrivajo črna platišča s terenskimi pnevmatikami 285/70 R17 BFGoodrich, katerih bočnice za so 20 odstotkov trdnejše. S temi karakteristikami je Ranger Raptor optimalno prilagojen za terensko vožnjo in težaška dela. K temu dodatno pripomore tudi edinstvena zaščita podvozja. Zaščitna plošča je izdelana iz visoko trdnega jekla debeline 2,3 mm, s čimer je za kar 60 odstotkov debelejša od običajne plošče (v primerjavi s standardnim Rangerjem). Sprednji odbijač je nameščen na šasijo, pod njim zaščita motorja in dve masivni vlečni zanki, ki lahko preneseta do 4.635 kg obremenitve. Nad njim pa mogočne reže za vstop svežega zraka in na njih napis Ford – seveda z velikimi črkami, tako kot se za masivnega Raptorja spodobi. Zadnji odbijač ima integrirano vlečno kljuko, ki lahko vleče do 2.500 kg, vlečni zanki zadaj pa do 3.863 kg. Dimenzije tovornega dela kesona so 1.560 mm x 1.575 mm. Odpiranje kesona je otročje lahko zaradi sistema Lift Assist Tailgate, ki uporablja nov sklop mehanizma.

Zmogljivosti

Na voljo je šest izbirnih načinov prilagajanja vožnje podlagi (Terrain Management System), ki spremenijo karakteristike vozila. In eden izmed njih si zagotovo zasluži posebno pozornost: način Baja. Kot pravijo pri Fordu, je ta namenjen hitrim vožnjam po brezpotjih v stilu relija Dakar. In kamorkoli smo gnali testnega Raptorja, je ta z nalogami opravil brez vsakršnih težav. Ob prenovi modela Ranger je ta ob koncu lanskega leta prejel tudi 2-litrski motor v različici Bi-turbo, ki razvije 213 KM in 500 Nm navora, kar je do 13 KM in 30 Nm več kot 3,2-litrski dizelski motor predhodnika. Krmiljenje je izredno natančno za 2,5 tone težko vozilo, vozilo pa se pretirano ne nagiba in poskakuje v ovinkih.

Notranjost 

Spremembe v notranjosti je nekoliko težje opaziti – vendar so. Ob vstopu v vozilo vas na pragu pozdravi napis Ford Performance, zaradi višje oddaljenosti od tal in stranskih pragov (ti so resnično masivni in trpežni, poleg tega tudi lažje odvajajo blato in vodo) pa boste potrebovali nekoliko več spretnosti. Sedeži so odeti v črno usnje, šivi v modro, celotno notranjost pa začinijo napisi Raptor. Sprednja sedeža sta ogrevana in električno nastavljiva, volan športen, njegovo sredino pa označuje dirkaški rdeči zaznamek na vrhu. Prav tako modri šivi popestrijo v usnje odeto armaturno ploščo, drugačni so tudi merilniki.Vse te spremembe pa so prinesle tudi nekaj omejitev. Tovorna obremenitev je s 1.000 kg znižana na 680 kg in vlečna zmogljivost s 3.500 kg na 2.500 kg. Vendar če iščete ultimativno vozilo za vožnjo po terenu, potem z različico Raptor ne boste zgrešili. Vozne lastnostni so po spremembah na podvozju občutno izboljšane, zunanji videz pa ponosno razkriva, kje se Raptor počuti najbolj domače.

Fotogalerija