Ford predstavlja novi konceptni bivalnik Big Nugget
30.08.2019 Medtem ko navdušenci nad bivalniki po Evropi spoznavajo novi Fordov pustolovski kombi Transit Custom Nugget, je Ford ...
Ford Ranger tretje generacije je zasnovan tako, da je privlačen tako zasebnim kot tudi poslovnim kupcem. Je hkrati žilav in privlačen, nivoji opreme pa segajo od popolnoma osnovnih modelov do bogato opremljenega Ranger Wildtraka, ki smo ga preizkusili tudi mi. Tisti, ki jim tudi to ni dovolj, lahko še vedno posežejo po »zverinski« različici Raptor.
Ford Ranger je že nekaj časa najbolj priljubljen poltovornjak (pickup) na Stari celini. Tudi v Sloveniji se za Rangerja odloči največ navdušencev nad njim. Tako kot večina proizvajalcev v zadnjih letih tudi pri Fordu sledijo trendom »downsizinga« motorjev. Testnega Rangerja zadnje generacije je tako namesto 3,2-litrskega petvaljnika in 2,2-litrskega štirivaljnika iz preteklih generacij poganjal najzmogljivejši 2-litrski štirivaljnik EcoBlue s 157 kW (213 KM). Zaradi dveh turbinskih polnilnikov vozilo pospešuje zvezno od najnižjih vrtljajev in nikjer ni čutiti »turbo luknje«. Na splošno pa se dvolitrski motor v vseh primerih vrti zelo počasi. Vse je odvisno od kota plinskega pedala. Globlje ko ga voznik »pohodi«, pri višjih vrtljajih pretika, pri kick-downu gre do rdečega polja. Moči je v vsakem primeru dovolj – tudi če je treba prehiteti na kratki ravnini, ali vleči za seboj še tako težko prikolico.
Cesta ali teren – ni dileme
Na cesto se moč pri osnovnem pogonskem načinu prenaša preko zadnjega kolesnega para, preko 10-stopenjskega avtomatskega menjalnika. Njegovo prestavljanje je hitro, le na trenutke se zdi malce zmedeno. To se zgodi predvsem, če ga vozimo kot športni avtomobil – ob popolnoma nepotrebnem priganjanju v visoke vrtljaje. Ob takšnem stilu vožnje avtomatika tudi velikokrat po nepotrebnem pretika. Če pa ga vozite kot vozilo z nosilnostjo tone tovora, tega zlepa ne boste doživeli. Pri enakomernih 50 km/h v naselju menjalnik pelje v 6. prestavi. Motor se pri tem vrti s 1.500 vrtljaji v minuti. Že pri 90 km/h je menjalnik v 10. prestavi, saj je vse podrejeno varčnosti in takrat se vrti s 1.400 vrt./min. Seveda v obeh primerih na hitro dodajanje plina menjalnik bliskovito prestavi eno ali več prestav nižje. Pri vožnji po hitrostnih omejitvah in ob defenzivnem načinu vožnje vrtilne frekvenca motorja ne preseže 2.000 vrt./min. Tudi na avtocesti ne.
Limuzina s krepko povečanim prtljažnikom
Notranjost je pri različici Wildtrack bogato opremljena, na voljo je bogat seznam opreme. Udobje na cesti je za ta segment vozil nadpovprečno, prav tako ni neželenega poskakovanja, raven hrupa je nizka. Zadaj je nameščena toga prema z dokaj veliko nosilnostjo. Če je pickupov zaboj pokrit z roleto, kakršno je imela testna različica, se njegova uporabnost za prevoze oseb bistveno poveča. Lahko govorimo o prtljažniku dolžine slabih 160 cm, širine 123 cm in višine 47 cm. To na grobo pomeni okoli 900 l prostornine. Če roleto popolnoma odpremo, je prostora lahko tudi trikrat več. Roleta je sicer praktična stvar, le njeno delovanje bi bilo lahko bolj tekoče. Morda bi bila potrebna samo podmazovanja, drugače brezhibno tesni, omogoča zaklepanje prtljage in zmanjšuje zračni upor zaboja. Nova je tudi vzmet pri prtljažnih vratih, katerih odpiranje je sedaj popolnoma enostavno. Mali tovornjak z vrhunskimi plezalnimi sposobnostmi
Ko Rangerja ocenjujemo z njegove tovornjaške plati, najdemo pri roleti še eno slabo lastnost – tudi kadar je popolnoma odprta, tovorni prostor skrajša za več kot 40 cm. Toda, če ste vodovodni inštalater in imate pod njo varno spravljeno drago orodje ter material, Fordu to zlahka odpustite. Nosilnost znaša malo manj kot 900 kg, kar je tudi zelo spodobna številka. Še bolj razveseljiva je dovoljena masa prikolice (3.500 kg). Odličen terenski prenos moči Forda spremeni v pravega plezalca. Preizkusili smo ga tako v gramoznici kot tudi v gozdu, kjer je s terenom dobro opravil, edine težave so mu povzročale le neustrezne pnevmatike.
Bistvo je očem skrito
Po zadnji »lepotni operaciji« je prednji konec z novo masko in žarometi (ksenonski) precej posodobljen in je videti še bolj brezkompromisno. Ob tem voznika razvaja z vsem, kar smo do nedavnega lahko gledali le v dražjih limuzinah ali dolgolinijskih tovornjakih: opozarjanje na nalet, zaviranje v sili, spremljanje tlaka v pnevmatikah, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, so zadeve, ki jih v tovrstnih vozilih pričakujemo avtomatsko. »Naš« Ford se je poleg tega sam vračal na vozni pas, imel je radarski tempomat, aktivni volan, pomoč pri parkiranju …
Postavljen na togo šasijo in čvrsto podvozje nudi odličen in robat, klasičen štirikolesni pogon, takega kot ga potrebujete za opravljanje vsakodnevnih težaških nalog. Prav tako se mu poda tudi barva. Kot njegov lastnik lahko prevažate tovor, vlečete težko prikolico, lahko vozite po brezpotjih ali pa drvite po avtocesti.
Vozilo: | Poltovornjak (pick-up), terenski. 4 vrata, 5 sedežev, zaboj z roleto |
Motor:
Prostornina (ccm), moč (kW/KM pri vrt./min.) Največji navor (Nm pri vrt./min.) | Dizelski z dvema turbinama, 4-valjni, 4-taktni, vrstni, 4 ventili na valj, vodno hlajeni, vbrizg goriva preko skupnega voda, nameščen spredaj vzdolžno, emisije v skladu z Euro 6d 1.996, 157/213 pri 3.750 500 pri 1.750 do 2.000 |
Prenos moči: | Pretvornik navora, 10-stopenjski samodejni menjalnik, reduktor, pogon na vsa kolesa, diferencialne zapore |
Podvozje in zavore: | Šasija – spredaj posamični obesi, stabilizator; zadaj toga prema na vzdolžnih listnatih vzmeteh, volan elektro servo, zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobna, ABS, ročna zavora mehanska na zadnji kolesi |
Mere in mase: Dolžina × Širina × Višina (mm) Medosna razdalja (mm), Masa praznega vozila (kg), Največja dovoljena masa (kg) Obračalni krog (premer m) Najmanjša oddaljenost od tal (mm) Pnevmatike (palci) |
5.359 ×1.887 × 1.821 3.220 2.379 3.270 12,4 232 265/60 R18 110H |
Zmogljivosti: Najvišja hitrost (km/h) Kombin. poraba goriva (ECE l/100 km) |
180 9,2 (izpust CO2: 204 g/km) |
Cena: testnega vozila s popustom (€): | 41.000 EUR s popustom |