Prve fotografije notranjosti tovornjaka Nikola Tre
07.06.2019 O podjetju Nikola, ki se je pojavilo na trgu električnih tovornjakov, smo že pisali. Sprva so predstavili model Nikol...
Iveco in Nikola sta v Ulmu v Nemčiji odprla skupni proizvodni obrat za proizvodnjo težkih električnih tovornih vozil.
Partnerstvo med svetovnim proizvajalcem gospodarskih vozil (Iveco) in ameriško skupino, specializirano za proizvodnjo težkih tovornih vozil brez emisij (Nikola), se bo začelo s proizvodnjo v nemškem Ulmu.
Novo poglavje v zgodbi trajnostnega razvoja družb Iveco in Nikola Corporation se je začelo z uradnim odprtjem proizvodnega obrata v Ulmu v Nemčiji, kjer bodo izdelovali električne tovornjake Nikola Tre. Proizvodnja bo stekla do konca letošnjega leta. Prvi tukaj proizvedeni modeli Nikola Tre bodo leta 2022 dobavljeni izbranim kupcem v ZDA. Poleg modela z baterijsko-električnim pogonom (BEV) je bila ob odprtju predstavljena prototipna različica omenjenega modela, ki ga bodo poganjale gorivne celice (FCEV). Evolucijsko naprednejši model bodo v Ulmu začeli izdelovati nekje do konca leta 2023.
Nikola TRE: regionalni transport z ničelnimi emisijami
Vlačilec Nikola TRE 4x2 je namenjen za regionalne prevoze z dosegom do 400 kilometrov in zmogljivostmi, za katere pri Nikoli pravijo, da so enake ali boljše kot pri dizelskih različicah. Vozilo bo opremljeno z modularnim sistemom akumulatorjev s skupno zmogljivostjo do 720 kWh, ki ga lahko prilagodijo različnim nalogam kupcev. Električni pogonski sklop (ta je razvit v sodelovanju s podjetjem Bosch in ZF) bo zagotavljal 480 kW neprekinjene izhodne moči in 1800 Nm največjega navora. Nikola TRE bo na voljo tudi v 2- in 3-osnih različicah za potrebe distribucije in mestnih opravil.
Na dogodku je bilo prisotnih približno 100 udeležencev, med njimi Gerrit Marx, CNH Industrial, generalni direktor skupine Iveco, Mark Russell; izvršni direktor in predsednik Nikole; Winfried Herrmann, državni minister za promet v Baden-Württembergu; Martin Bendel, župan mesta Ulm TER Massimiliano Lagi, generalni konzul Italije v Stuttgartu v Nemčiji.
»Kljub vsem industrijskim in svetovnim izzivom zaradi pandemije, s katerimi se soočamo, je izjemno pomembno, da lahko danes stojimo tukaj kot ekipa, ki je pravočasno opravila izredno zahtevno delo. In to po prvotnih načrtih,« je med uvodnim nagovorom dejal Gerrit Marx. »Po zaslugi IVECO-vega strokovnega znanja smo zagotovili platformo, na kateri lahko Nikolova tehnologija uspeva. Zdaj se osredotočamo na zagotavljanje uspeha te operacije in skupni prevzem vodstva pri podnebno nevtralnem transportu na dolge in kratke razdalje.«
Proizvodni obrat v Ulmu, kjer bo potekal končni postopek montaže, se razteza na 50 tisoč kvadratnih metrih, od katerih je 25 tisoč pokritih. Od začetne do končne faze bo v proces proizvodnje vključenih približno 160 dobaviteljev. Trenutno naj bi bila proizvodna linija sposobna proizvesti približno 1.000 enot na izmeno na leto, v prihodnjih letih pa naj bi to število postopoma naraščalo. Pričakuje se, da bo proizvodnja delovala v skladu z načeli World Class Manufacturing proizvodnega programa, katerega cilj je doseči nič odpadkov, nič delovnih nesreč, nič napak in nič zalog. To naj bi dosegli s popolnoma digitalnim upravljanjem, kar zagotavlja 100-odstotno sledljivost in brezpapirno poslovanje.
Projekt je zasnovan in načrtovan kot varna, zanesljiva in zmogljiva transportna rešitev brez lokalnih emisij. Temelji na platformi tovornjaka Iveco S-Way, s to razliko, da ima vgrajeno električno pogonsko os, ki so jo sooblikovali in izdelali pri FPT Industrial. Model Tre zajema tehnologijo električnih in gorivnih celic podjetja Nikola ter ključne komponente, ki jih zagotavlja podjetje Bosch. Projekt je tudi zasnovan in pripravljen za nadaljnji razvoj, in sicer bodo v proizvodnji najprej baterijsko gnane različice, pozneje pa tudi različice z vodikovimi gorivnimi celicami.
Nikola TRE | BEV |
Pogon: | dva električna motorja z maksimalno močjo 480 kW, poganjata eno os, torque vectoring, zapora diferenciala, brez prestav |
Navor: | 1800 Nm |
Maksimalna hitrost: | 121 km/h |
Doseg: | do 440 km (odvisno od kapacitete akumulatorjev) |
Speljevanje na vzponu: | do maksimalnega naklona 17 % |
Hitrost na 6 % vzponu: | 56 km/h |
Čas polnjenja: | povprečno 120 min (odvisno od električnega priključka) |
Način polnjenja: | Do 350 kW (DC, CCS 2) |