VIDEO: MAN, ki ga preprosto morate videti!
19.11.2019 Pri podjetju Heide-Logistik so se odločili za malce neobičajno poslikavo svojega MAN tovornjaka in rezultat je tovorn...
Iveco, FPT Industrial in Nikola so samo tri mesece po objavi novice o skupnem sodelovanju predstavili prototip svojega prvega električnega tovornega vozila za evropski trg – model Nikola TRE.
Električno gnana Nikola TRE (Battery electrical vehicle – BEV) je izdelana na osnovi pred nedavnim predstavljenega modela S-WAY in vključuje pogonsko tehnologijo in infozabavni sistem podjetja Nikola. Vozilo bo predstavljeno na mednarodnem salonu gospodarskih vozil IAA 2020 v Hannovru. Prva vozila bodo kupci prejeli leta 2021. Nikola TRE v različici z gorivnimi celicami pa bo kupcem na voljo do leta 2023.
Integracijo Nikolovega oblikovanja na šasijo S-WAY je izvedlo podjetje Italdesign, kar je tudi posledica v letu 2018 oblikovanega partnerstva med obema podjetjema. Podjetje Italdesign je namreč že oblikovalo vozilo Nikola TRE, ki je bilo letos predstavljeno v Arzioni.
Gerrit Marx, direktor oddelka za gospodarska vozila pri Ivecu, je ob predstavitvi dejal, da je bil predstavljeni S-WAY med strankami zelo dobro sprejet, obenem pa poudarja usmerjenost podjetja k željam strank. Nikola TRE pa zaznamuje novo ero na poti proti uveljavljanju tovornega prometa emisij, obenem pa tudi razširljivo platformo, ki bo zagotovo spremenila industrijo transporta.
Baterijska Nikola TRE: regionalni transport z ničelnimi emisijami
Vozilo, ki smo si ga lahko ogledali na predstavitvi, je prototip vlačilca Nikola TRE 4x2, namenjenega za regionalne prevoze z dosegom do 400 km in zmogljivostmi, za katere pri Nikoli pravijo, da so enake ali boljše kot pri dizelskih različicah. Vozilo bo opremljeno z modularnim sistemom akumulatorjev s skupno zmogljivostjo do 720 kWh, ki ga lahko prilagodijo različnim nalogam kupcev. Električni pogonski sklop (ta je razvit v sodelovanju s podjetjem Bosch in ZF) bo zagotavljal 480 kW neprekinjene izhodne moči in 1800 Nm največjega navora. Nikola TRE bo na voljo tudi v 2- in 3-osnih različicah za potrebe distribucije in mestnih opravil.
Infozabavni sistem in navigacija nove generacije
Nikola TRE bo imel nov infozabavni sistem, ki temelji na lastnem operacijskem sistemu, ki vključuje infozabavne funkcije in navigacijo ter tudi pregled in nadzor nad večino funkcij vozila. Združuje nadzor nad: klimatsko napravo, nastavitvijo ogledal, nastavitvijo višine vzmetenja, 360-stopinjskim sistemom kamer, navigacijo, Bluetooth sistemom, kot tudi nad vsemi drugimi nastavitvami vozila in diagnostiko.
Vozilo za povezavo z uporabnikovo mobilno napravo uporablja nizkoenergijsko tehnologijo Bluetooth, s tem pa ustvarja resnično prostoročno medijsko izkušnjo. K temu so dodali še sistem za odklepanje in upravljanje vozila brez ključa. Sistem lahko glede na želje voznika prilagodi nastavitve, kot so višina vozila, temperatura v notranjosti in druge voznikove osebne nastavitve.
Most do uporabe gorivnih celic
IVECO, FPT Industrial in Nikola so se odločili za modularni pristop pri razvoju svojih električno gnanih produktov za evropski trg, kar je edinstveno v panogi. Nikolova gorivna celica bo izhodišče za zasnovo električne baterije, tako da se lahko baterijsko gnano vozilo Nikola TRE (BEV) nadgradi s tehnologijo gorivnih celic, ki z uporabo vodika napajajo akumulatorje vozila. Na ta način se zmanjša masa vozila in občutno poveča doseg. S tem pristopom sta partnerja zastavila dolgoročen cilj in možnost, da obe tehnologiji prihajata v poštev. V prihodnjih nekaj letih bo ponudba obsegala tako električna vozila z akumulatorji (BEV) kot tudi električna vozila z gorivnimi celicami (FCEV).
Obenem pa ta pristop omogoča, da vozilo Nikola TRE lansirajo že na mednarodnem salonu gospodarskih vozil IAA 2020 in Nikola World 2020, kupcem pa prve primerke predajo leta 2021, medtem ko bodo različice FCEV kupcem na voljo do leta 2023.
Nikola TRE | BEV | FCEV |
Pogon: | dva električna motorja z maksimalno močjo 480 kW, poganjata eno os, torque vectoring, zapora diferenciala, brez prestav | dva električna motorja z maksimalno močjo 480 kW, poganjata eno os, torque vectoring, zapora diferenciala, brez prestav |
Navor: | 1800 Nm | 1800 Nm |
Maksimalna hitrost: | 121 km/h | 121 km/h |
Doseg: | do 440 km (odvisno od kapacitete akumulatorjev) | do 800 km (80 kg vodika) |
Speljevanje na vzponu: | do maksimalnega naklona 17 % | do maksimalnega naklona 17 % |
Hitrost na 6 % vzponu: | 56 km/h | 56 km/h |
Čas polnjenja: | povprečno 120 min (odvisno od električnega priključka) | povprečno 15 min |
Način polnjenja: | Do 350 kW (DC, CCS 2) | / |
Prostornina rezervoarja za vodik: | / | do 80 kg (700 bar) |