Peta generacija Cascadie
08.11.2024 Ameriški Freightliner, znamka skupine Daimler Truck, je predstavil peto generacijo modela Cascadia, ki na severnoamer...
Ob predstavitvi najprestižnejše Actrosove različice L ob koncu preteklega leta so pri Daimlerju tudi napovedali aktivnosti s področja elektrifikacije njihovih modelov v prihodnje. In kakšni so bodoči plani?
Sočasno s predstavitvijo Actrosa L so pri skupini Daimler podali dodatne podrobnosti glede serijske proizvodnje distribucijskega modela eActros in vozila za odvoz komunalnih odpadkov eEconic. Kot smo že pisali v naši reviji, se je proizvodnja eActrosa v Wörthu začela že lanskega meseca oktobra, medtem ko naj bi proizvodnjo baterijskega eEconica zagnali v drugi polovici letošnjega leta.
Karin Rådström, od februarja 2021 članica upravnega odbora Daimler Truck in odgovorna za Mercedes-Benz Trucks, je potrdila, da se pri Daimlerju držijo strategije razvoja dveh vej pogonov – to je razvoja tovornjakov z baterijsko-električnimi pogoni in pogoni z vodikovimi gorivnimi celicami. Z modelom eActros, ki ima doseg do 400 kilometrov, želijo pokriti potrebe po velikem številu aplikacij v transportu in logistiki. Različica za prevoze na dolge razdalje naj bi sledila do leta 2024, z njo pa bo možno prevoziti do 500 kilometrov.
Doseg do 1000 kilometrov
Hkrati Daimler nadaljuje z aktivnostmi s področja razvoja pogonov na vodikove gorivne celice. V letu 2023 želijo tovornjak GenH2 že predati v preizkus kupcem in serijsko proizvodnjo zagnati do leta 2027. Tovornjak je namenjen vsesplošni uporabi, pri kateri zadostuje doseg do 1000 kilometrov. »Zavezani smo k CO₂nevtralnemu transportu,« je poudarila Rådströmova. Do leta 2030 bi moralo biti vsako drugo vozilo, ki ga Daimler da na trg, podnebno nevtralno.
Dobavljene količine modela eActros so bile v letu 2021 majhne, vendar si pri Daimlerju prizadevajo najprej povečati obseg proizvodnje. Tako za letošnje leto načrtujejo dobavo vozil v obsegu trimestnega števila, kako pa se bo povpraševanje po tem modelu razvijalo, je obenem tudi odvisno od politične motivacije posameznih držav. V Nemčiji je, po zaslugi programa financiranja podnebno nevtralnih tovornjakov, ugodno okolje. Pomembni so tudi okvirni pogoji, v okviru katerih bodo alternativni pogoni glede skupnih stroškov lastništva (TCO) postali konkurenčni dizelskemu motorju. Poleg oblikovanja cen s strani proizvajalcev bosta tu pomembno vlogo igrala tudi razvoj stroškov energije in morebitne spodbude s strani vlad.
Še nerešena vprašanja glede infrastrukture
Pri Daimlerju napovedujejo, da bodo baterijsko-električni tovornjaki med letoma 2025 in 2027 postali enakovredni ali celo boljši od dizelskih. Za tovornjake z vodikovimi gorivnimi celicami bi to moralo veljati med letoma 2027 in 2030. Napoved za to kategorijo vozil je veliko težja, saj je treba najprej razrešiti še veliko vprašanj, največ glede infrastrukture. Med drugim tudi ni jasno, ali bo v tej »dirki alternativnih goriv« zmagal tekoči ali plinasti vodik in ali se bo gradila infrastruktura plinovodov ali bo distribucija potekala s cestnim prevozom. Vse to pa tudi vpliva na ceno energenta.
Pospešen razvoj električnih komunalnih vozil
Poleg klasičnega prevoza blaga pri Daimlerju razvijajo tudi strategijo za elektrifikacijo komunalnih vozil. V skladu s tem so tudi že napovedali prihod električne različice Econica. Kot prvo je to vozilo v svoj vozni park (11 testnih različic) sprejelo dansko podjetje Urbaser, ki se ukvarja z odvozom odpadkov. Pri Daimlerju še izvajajo intenzivna testiranja, nato pa bo eEconic prešel v preizkusno fazo tudi za druge stranke. V drugi polovici letošnjega leta pa bi moralo biti vozilo za odvoz komunalnih odpadkov že pripravljeno za množičnejša testiranja.
Akumulatorsko-električni pogon eEconica je v veliki meri enak pogonu eActrosa. Razlika je le v številu baterijskih modulov. Pri eEconicu bodo tako na voljo trije moduli, medtem ko ima lahko eActros opcijsko vgrajene štiri module. Bernd Reinauer, vodja razvoja modela Econic, meni, da doseg vozila ni ključnega pomena. Pri prevozu komunalnih odpadkov se poti ponavljajo, polnjenje pa je mogoče tako pri odlaganju odpadkov na deponiji kot tudi v garaži. Pri Daimlerju so pod drobnogled vzeli številne tipične poti dizelsko gnanih tovornjakov Econic. Reinauer tako izpostavlja: »Večino prometa je mogoče izvesti tudi z baterijsko-električnim pogonom.« Model eEconic bodo prav tako izdelovali v Wörthu. 27-tonski tovornjak bodo proizvajali na isti montažni liniji kot električni distribucijski tovornjak, medtem ko bodo pogonski sklop in varnostni sistemi vgrajeni v drugi proizvodni hali.
In kakšen pomen bo imel odslej dizelski motor pri Daimlerju?
Karin Rådström in vodja prodaje Andreas von Wallfeld sta poudarila, da strategija razvoja novih pogonov ne pomeni zanemarjanja razvoja dizelskih motorjev. Daimler še naprej izboljšuje delovanje in znižuje porabo goriva pri motorju z notranjim zgorevanjem. Mimogrede, prav izkupiček od prodaje vozil z dizelskimi motorji je Daimlerju omogočil, da je tako velike vsote kapitala sploh vložil v razvoj alternativnih pogonov, ki jih bomo v bližnji prihodnosti srečevali vse pogosteje.