
Nova generacija motorja
11.03.2025 Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. N...
Renault razkriva imena in oblike karoserij prihodnje ponudbe lahkih gospodarskih vozil, ki bodo prinesla prenovo tega tržnega segmenta. To bo prva paleta modelov znamke, ki bo temeljila na prilagodljivi arhitekturi z možnostjo razvoja, ki so jo razvili pri Ampere izhajajoč iz koncepta programsko določenega vozila SDV (Software Defined Vehicle). Vsa tri vozila bodo izdelovali v tovarni Sandouville v Franciji, na trg pa bodo uvedena od leta 2026.
Estafette, Goelette in Trafic, tri zgovorna imena za tri značaje, ki so sicer zelo raznoliki, a s skupno gensko zasnovo tudi med seboj zelo dopolnjujoči! Ta tri vozila so plod sodelovanja z neodvisno družbo Flexis, ki so jo ustanovile Skupine Renault, Volvo in CMA CGM. Ta nova ponudba povsem električno gnanih dostavnikov E-Tech je zasnovana s ciljem, da zadosti raznolike potrebe poklicnih uporabnikov.
Ti kompaktni, a prostorni in prilagodljivi dostavniki so zasnovani na rolki podobni konstrukcijski osnovi (skateboard) z arhitekturo SDV (programsko določenega vozila), da bodo ponudili rešitve po meri in kupce spremljali v energetskem in tehnološkem prehodu. Nova konstrukcijska osnova pomeni pomemben napredek v zasnovi vozil, saj ponuja prilagodljivost, ergonomičnost in povezljivost, omogoča zmanjšanje stroškov uporabe, obenem pa jamči visoko raven varnosti in zmogljivosti. Vsako od treh vozil ima lastno istovetnost in je zasnovano za izpolnjevanje konkretnih potreb.
Trafic E-Tech electric je lik prave sage, saj so od leta 1980 izdelali že več kot 2,5 milijona primerkov, svoje poslanstvo pa bo uspešno nadaljeval s četrto generacijo tega modela. Trafic E-Tech electric ima sodobne mere in enoprostorsko obliko z izčiščeno in dinamično silhueto. Ob omejenem previsu spredaj in veliki medosni razdalji so kolesa umeščena v vogale karoserije, kar zagotavlja večjo notranjo prostornost, obračalni krog pa ostaja enak kot ga ima Renault Clio. V višino meri manj kot 1,9 metra, zaradi česar lahko zapelje tudi v podzemne garaže.
Njegova podoba na splošno odraža nove oblikovne smernice znamke Renault z značilnimi tekočimi a strukturiranimi potezami. Spredaj osrednji element poudarja tehnološki značaj vozila in izpostavlja osvetljen zgornji pas, bočne dnevne luči (DRL) pa še okrepijo vtis modernosti in tehnološke naprednosti. Na sredini pasu pogled pritegne osvetljen zaščitni znak znamke, ki odraža skrbno obdelavo do zadnje podrobnosti. S strani linija pasu izžareva jasno dinamičnost s subtilnim vizualnim učinkom, ki poskrbi za vtis gibanja in energije tudi ko vozilo stoji.
Na zadnjem delu karoserije je visok pas, ki se ujema s stranskimi okni, močno zaobljenimi asimetričnimi krilnimi vrati in krilce z deflektorjema za boljšo aerodinamičnost. Zadnji svetili imata edinstven svetlobni pečat, ki je oplemeniten s trirazsežnostnim reliefom, ki dodaja prepoznavno in prefinjeno estetsko noto. Zaznavo čvrstosti še okrepijo črne zrnate bočne zaščitne letve na spodnjem robu karoserije, odbijača spredaj in zadaj ter spodnji robovi vrat, ki poudarjajo vtis trpežnosti, ki je primerna za intenzivno vsakodnevno rabo.
Goelette E-Tech electric je zgodovinsko lahko gospodarsko vozilo znamke Renault, ki je na ceste zapeljalo leta 1956 in bilo v ponudbi deset let. Čvrsto in vzdržljivo, enostavno za razne predelave, je bilo eno najbolj priljubljenih dostavnikov tako med velikimi kupci z zajetnimi voznimi parki kot tudi obrtniki s raznolikimi potrebami.
Za zelo raznovrstno rabo zasnovani Goelette E-Tech electric je na voljo v treh različicah: podvozje s kabino, z zaprtim tovornim prostorom in s kesonom, ki ponujajo številne možnosti za predelave in nadgradnje. Ob popolnem izkoristku prilagodljive in domiselne arhitekture, ki je je deležna ta nova generacija vozil, ima Goelette E-Tech electric enoten sprednji del do stebrička B, ki je enak modelu Trafic E-Tech electric.
Zadnji del je brez opreme, saj je zasnovan posebej za to, da ga je možno opremiti in prilagoditi tako rekoč neskončni vrsti potreb zahvaljujoč široki ponudbi strukturne opreme in funkcionalnosti po meri. Strukturni deli so pripravljeni za namestitev zaprtega tovornega prostora ali drugih konfiguracij po posebnih zahtevah uporabnikov. Zadnje luči so funkcionalne in elegantne hkrati in oplemenitijo celoten videz vozila. Goelette E-Tech electric je na voljo z ali brez stopnice, predvsem pa zasnovan kot pripravno in moderno vozilo, ki se prilagodi vsem situacijam.
Estafette E-Tech electric: zamišljen za moderna mesta
Estafette E-Tech electric je sodobna interpretacija Renaultovega ikoničnega lahkega gospodarskega vozila iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, ki je prilagojena zahtevam in potrebam moderne urbane logistike. Več kot pol milijona vozil z imenom Estafette E-Tech electric je bilo izdelanih med letoma 1959 in 1980, njegovo emblematično ime pa je sinonim za lahko gospodarsko vozilo pri več generacijah.
Navdih za njegovo obliko je v veliki dala septembra lani predstavljena oblikovalska študija Renault Estafette Concept. S kompaktnimi merami – 5,27 metra dolžine in 1,92 mera širine – je to vozilo tudi v mestu lahko upravljati. Visoko je 2,60 metra, zato se lahko do 1,90 metra visoka oseba brez težav premika po tovornem prostoru in prosto prehaja med njim in vozniško kabino. Enako kot Panel Van se ponaša z izjemno okretnostjo, ki omogoča enostavno vožnjo po ozkih ulicah in v strnjenih urbanih območjih.
Panel Van je dal navdih za obliko Step-in Vana, za katerega je značilno veliko tridelno vetrobransko steklo, ki ponuja panoramski razgled, s tem pa poveča varnost in udobnost vožnje. Zelo moderno oblikovan prednji del nosi prepoznaven svetlobni pečat: osvetljen pas s popolnoma poravnanimi dnevnimi lučmi, ki podčrtuje visoko tehnološko istovetnost vozila. Renaultov zaščitni znak tej skladni celoti dodaja umerjen, eleganten pridih.
Estafette E-Tech electric ima funkcije, ki so zamišljene za poklicne uporabnike v urbanem okolju, kot so drsna bočna vrata z nevidno vgrajeno tirnico, ki omogoča gladko odpiranje. Stopnici na obeh straneh olajšujeta vstopanje in izstopanje iz vozila in izboljšujeta ergonomičnost za uporabnike. Zadaj enodelna roleta omogoča optimizacijo tovornega, stopnica iz nerjavečega jekla pa podčrtuje čvrst in tehnološki značaj vozila. Črne zaščitne obloge zrnato površine na zgornjem in spodnjem delu karoserije na videz zmanjšujejo višino vozila in mu s tem dajejo dinamičen in moderen pridih. Ti črni elementi tudi okrepijo čvrstost karoserije, saj zagotavljajo optimalno zaščito za intenzivno rabo v urbanem okolju.
To novo paleto vozil bodo izdelovali v tovarni Sandouville v Franciji, na trg pa bo prišla od leta 2026. Več podatkov o teh vozilih bo razkritih na prihodnjih mesecih.