
Nova generacija motorja
11.03.2025 Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. N...
Gorazd, Alen in Tomi so ustanovili podjetje MOX Transport, pred tem pa so imeli vsak svoje izkušnje in znanja. Ime podjetja MOX pomeni 'hitro in zanesljivo', začetna vizija je bila osredotočena na slovenski trg, a so se hitro razširili mednarodno. Poudarjajo zaupanje, medsebojno podporo in delitev odgovornosti. Hitro rast so dosegli z jasnimi cilji in strategijami, pridobivanjem zaupanja strank ter zanesljivostjo pri dostavi.
Kaj vas je spodbudilo, da ste se odločili za ustanovitev lastnega transportnega podjetja?
»Naša zgodba se je začela septembra 2023, ko se Tomiju ni podaljšala viza za ZDA, kjer je delal kot šofer tovornjaka. Alen je bil vodja logistike, medtem ko je bil Gorazd eden izmed vodilnih zaposlenih v enem od uglednih slovenskih podjetij, kar mu je dalo globoko razumevanje poslovanja. To nas je spodbudilo, da smo se povezali in skupaj ustanovili svoje podjetje, saj smo se idealno dopolnjevali z različnimi znanji in izkušnjami.«
Kako ste se odločili za ime podjetja in kakšen pomen ima?
»Naše ime v latinščini pomeni »hitro in zanesljivo«, kar odraža naše osnovne vrednote. Poleg tega je ime zelo zapomnljivo in resnično smo zadovoljni, da smo zadeli pravo izbiro.«
Kakšna je bila začetna vizija vašega podjetja in kako se je ta skozi čas spreminjala?
Naša začetna vizija je bila preprosto biti prisotni na slovenskem trgu. Vendar pa smo kot posledica dobrega in zglednega delovanja izjemno hitro napredovali. Sčasoma se je naša vizija razvila in razširila, saj smo začeli razmišljati o širši prisotnosti na mednarodnem trgu in pridobivanju rednih strank. Ta prilagodljivost nam je omogočila, da se uspešno spoprijemamo z novimi izzivi in priložnostmi.«
Kako ste se povezali in uskladili kot prijatelji pri vodenju podjetja?
»Kot prijatelji imamo že dolgoletno zaupanje in dobro komunikacijo. To nam je omogočilo, da smo se hitro uskladili in si razdelili naloge glede na naše znanje in izkušnje, zdaj ima vsak na svojem področju že toliko obveznosti, da sploh ni časa, da bi drug drugemu gledali pod prste, kaj kdo dela, tako da zaupanje je tukaj glavni steber.«
S katerimi najtežjimi izzivi ste se srečali na začetku poslovanja?
»Na začetku smo se srečali s težavami, kot so likvidnostne težave in pomanjkanje podpore države za mlada podjetja, kar je malo otežilo našo rast. Z vsemi temi izzivi se srečujemo še danes.«
Kako ste se spopadli z likvidnostnimi težavami v prvih mesecih poslovanja?
»Izkoristili smo vse možnosti, ki so na voljo mladim podjetjem, za pridobivanje financ in skrajševanje valut, kot je faktoring. Vendar pa te danes noben ne posluša ali upošteva, če nimaš vsaj dveh celoletnih pozitivnih bilanc. Mi imamo zdaj eno celoletno in to pozitivno bilanco in moramo priznati, da smo presegli svoje napovedi in cilje. A za to je bilo res treba garati od jutra do večera in občasno tudi ponoči.«
Kako ste obvladovali stres in pritisk, ki ga prinaša vodenje transportnega podjetja?
»Med seboj smo se podpirali in si delili odgovornosti, kar je zmanjšalo pritisk in stres, ob strani nam konstantno tudi stojijo partnerice in družina, tudi oni so zasluženi za to. Danes delujemo tako, da si želimo, da bi bilo okolje, v katerem delamo, prijazno in zabavno, treba si je v življenju najti prijetno pot.«
Kako vam je uspelo hitro rasti in zaposliti toliko ljudi v enem letu?
»Naša hitra rast je rezultat povečanega povpraševanja po naših storitvah. Imeli smo jasne kratkoročne in dolgoročne cilje, strategijo smo konstantno izpopolnjevali, kar nam je omogočilo pridobivanje stalno večjega zaupanja starih in novih strank. Rezultat vsega tega je bila potreba po širjenju in zaposlovanju, kar je dodatno okrepilo naše podjetje in povečalo našo konkurenčnost na trgu.«
Kakšne strategije ste uporabili za pridobivanje strank na evropskem trgu?
»Naš ključni dejavnik pri pridobivanju strank je zanesljivost in sposobnost, da dostavimo v dogovorjenem času, brez težav. Vsakič, ko smo se soočili z večjim izzivom, smo morali delovati kot homogena ekipa, kar nam je omogočilo uspešno izpolnitev vseh obveznosti. Tukaj ni filozofije; da dosežemo uspeh, se moramo držati dogovorov. Stranke to cenijo in to je tisto, kar nas ločuje od konkurence.«
Kakšni so vaši glavni konkurenti in kako se razlikujete od njih?
»Namesto da se osredotočamo na konkurente, bi raje govorili o partnerskih podjetjih. Slovenija je tako majhna, da si res želimo sodelovanja z vsemi podjetji v našem prostoru. Verjamemo, da bi to sodelovanje okrepilo naš položaj in nas naredilo še močnejše. Naš pristop se razlikuje po fleksibilnosti, hitri odzivnosti in osebnem pristopu k strankam, kar nas ločuje od drugih, vendar je sodelovanje z drugimi podjetji tisto, kar bi nas še dodatno povezalo in okrepilo.«
Ali lahko delite zanimivo prigodo iz vašega poslovanja in kaj ste se iz tega naučili?
»Dobili smo zelo dobro plačan prevoz v državo zunaj EU in predvidevali smo, da bo vse hitro izpeljano in brez težav, vendar ni bilo tako. Tako da smo se kmalu naučili, da tudi v poslu drži ta trditev 'včasih je manj več'. Kljub temu pa smo veliko pridobili iz te izkušnje.«
Kaj ste se naučili iz izkušenj v poslu?
»Naučili smo se, da zaupanje v poslovnem svetu ne sme biti slepo, saj pogosto stvari niso take, kot se zdijo na prvi pogled. Imeli smo primer, ko smo zaposlili voznika, ki smo mu verjeli na besedo, da je izkušen voznik. Uredili smo mu zdravniški pregled in izobraževanje za varnost pri delu. Ko pa se je odpravil na pot, je prišlo do zapletov, zaradi katerih smo bili prisiljeni istega dne poslati Tomija z letalom, da bi rešili težavo. Naša stranka tega ni občutila, vendar smo mi tisti dan doživeli pravi kaos.«
Kakšni so vaši načrti za širitev podjetja v prihodnosti?
»Naši načrti vključujejo nabavo dodatnih vozil in širitev na nove trge ter krepitev obstoječih odnosov s strankami. Poleg tega si želimo še več sodelovanja s slovenskimi transportnimi podjetji, saj verjamemo, da bi bilo vsem lažje v teh čudnih časih, če bi sodelovali in si med seboj pomagali. Skupaj lahko okrepimo našo prisotnost na trgu in se učinkoviteje spoprijemamo z izzivi, s katerimi se soočamo.«
Katero vlogo vidite za vaše podjetje v transportni industriji v prihodnjih petih letih?
»Želimo postati prepoznaven igralec na evropskem trgu, znan po naši zanesljivosti in inovativnosti v transportu. Naš cilj je, da postanemo dobro in zgledno podjetje, ki ne le da izpolnjuje pričakovanja strank, temveč tudi postavlja standarde v industriji. Nenehno si prizadevamo za rast in izboljšave, tako v kakovosti storitev kot v odnosih s partnerji in strankami. Verjamemo, da lahko z našim pristopom in predanostjo dosežemo trajnosten uspeh ter postanemo zgled drugim podjetjem v panogi.«