
Nova generacija motorja
11.03.2025 Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. N...
Na slovenski trg je vstopila nova znamka gospodarskih vozil - kitajski Farizon, ki je del skupine Geely. Od začetka bodo prodajali dva električna dostavnika, modela V6E in SV.
Farizon je vodilna kitajska znamka električnih gospodarskih vozil, poleg dostavnikov pa ponujajo tudi tovorna vozila in avtobuse. V Sloveniji in večini srednje in vzhodne Evrope jih zastopa podjetje AutoWallis, za prodajo pa bodo skrbeli pri avtohiši Kolmanič & Dokl v Mariboru.
Čeprav ima v imenu V6, je Farizon V6E električni dostavni model in spada v srednji razred dostavnih modelov. Manjši od obeh modelov je na voljo samo v eni velikosti z merami 4.855 x 1.730 x 1.985 mm, z največjo prostornino tovornega dela 5,9 m3. Največja dovoljena masa vozila je 2.715 kg, največja nosilnost pa 1.150 kg.
Prav tako je na voljo le ena baterija LFP s kapaciteto 42 kWh, medtem ko elektromotor poganja zadnji kolesi. Farizon poudarja, da je garancija na baterijo 300.000 kilometrov oziroma 6 let, z možnostjo podaljšanja na 8 let, najboljša na trgu. Baterija zagotavlja kombinirani doseg WLTP do 195 kilometrov in mestni doseg WLTP do 265 kilometrov.
Farizon ima politiko vključitve praktično vseh možnosti opreme, zato ima V6E serijsko opremo:
Maloprodajna akcijska cena vozila se začne pri 27.980 evrih (brez DDV).
SV je sodobnejši in bolj luksuzen izdelek, ki izstopa s privlačnim dizajnom, Farizon pa izpostavlja tudi svojo najvišjo (platinasto) oceno varnosti na testiranju Euro NCAP. Za razliko od V6E je SV na voljo v velikem številu različic in z več možnostmi baterije. Tako je na voljo šest kombinacij dolžine (L1, L2 in L3) in višine (V1, V2 in V3), s skupno dolžino od 499 do 599,5 centimetrov. Razpon velikosti tovornega prostora je od 6,9 do 13 m3.
Največja dovoljena masa je 3.500 kg, nosilnost pa se glede na izvedbo giblje od 1.070 do 1.480 kilogramov. Poleg tega ima SV za razliko od V6E pogon na prednji kolesni par.
Na voljo je skupno pet različic baterij NCM: dve proizvajalca VREMT (49 in 66 kWh) in tri, ki jih dobavlja CATL (67, 83 in 106 kWh). Temu primerno se spreminja tudi doseg, ki sega od 200 do kar 559 kilometrov. Splošna garancija je 5 let ali 200.000 km, garancija na baterijo pa 8 let ali 200.000 kilometrov.
Notranjost je moderna, kakovostna in bogato opremljena, serijska oprema pa vključuje usnjene sedeže z ogrevanjem in prezračevanjem, ogrevan volanski obroč in instrumentno ploščo s 7-palčnim zaslonom. Na voljo je tudi 12,3-palčni osrednji infotainment zaslon, Bluetooth, povezljivost s pametnim telefonom, Android Auto in Apple Car Play.
Maloprodajna akcijska cena vozila L1H1 s prostornino tovornega dela 6,9 m³ in baterijo 49 kWh se začne pri 36.199 evrih (brez DDV).