
Luka Koper leta 2024 z rastjo
10.03.2025 Skupina Luka Koper je minulo leto sklenila z dobrimi poslovnimi rezultati. Presegli so večino finančnih kazalnikov in...
Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. Novi motor, zasnovan posebej za modela F-Max in F-Line, izstopa s svojo vzdržljivostjo, robustnostjo, zmogljivostjo, varčevanjem z gorivom in okolju prijaznimi funkcijami, ki zagotavljajo največjo učinkovitost v primerjavi s prejšnjo generacijo.
Ford Trucks želi še okrepiti svoj položaj na trgu težkih gospodarskih vozil s svojim novim motorjem Ecotorq GEN2. Gre za drugo generacijo vrstnega šestvaljnega motorja prostornine 12,7-litra. Motor, ki je bil razvit za vgradnjo v modela F-Line in F-Max, je bil obsežno preizkušen v različnih podnebnih in cestnih pogojih in ponuja boljše zmogljivosti in vzdržljivost v primerjavi s prejšnjo generacijo.
Z novo generacijo motorja bo Ford Trucks naredil pomemben korak k zmanjšanju skupnih stroškov lastništva kot svojo glavno prednostno nalogo. Poleg večje vzdržljivosti in dolge življenjske dobe, naj bi nova generacija motorja, skupaj z optimizacijo celotnega vozila, omogočala tudi do 11,3-odstotka manjšo porabo goriva.
Poleg izboljšanih lastnosti je motor Ecotorq GEN2 združljiv tudi z gorivom HVO (Hydrogen Treated Vegetable Oil), zagotavlja izboljšano moč in učinkovitost ter strankam ponuja varčnejšo in okolju prijaznejšo vozno izkušnjo.
V skladu s svojim pristopom, osredotočenim na stranke, je Ford Trucks novi motor Ecotorq GEN2 testiral v osmih različnih državah, v različnih cestnih in podnebnih razmerah, več kot 25 tisoč delovnih ur in več kot 1,5 milijona prevoženih testnih kilometrov. V procesu razvoja in testiranja so sodelovali tudi z izbranimi strankami v različnih in zelo specifičnih pogojih uporabe, da bi zagotovili zmogljivost, ki izpolnjuje pričakovanja strank.
Poleg novega motorja Ecotorq GEN2 modeli serije F-Max prejemajo tudi nekatere druge novosti. Aerodinamične izboljšave na kabini vozila zmanjšujejo zračni upor tovornjaka in pomembno prispevajo k manjši porabi goriva. Sistem sprednjega zračnega vzmetenja poveča udobje med vožnjo in naredi dolga potovanja udobnejša. Sistem kamer namesto klasičnih vzvratnih ogledal dodatno izboljšata učinkovitost porabe goriva. Kamere so, za razliko od obstoječih sistemov, ki jih danes poznamo na trgu, nameščene na nosilcih na spodnjem delu stranskih stekel – podobno, kot je to rešitev pred leti že testirala tudi Scania.
Spremenjena prestavna razmerja menjalnika in 'overdrive' prenosno razmerje pogonske osi, omogočajo, da motor deluje pri nižjih vrtljajih, ko vozilo vozi v najvišji prestavi, s čimer prav tako pomagajo povečati učinkovitost motorja.
Kot še dodaten korak k večanju učinkovitosti in manjšanju porabe goriva Ford Trucks pri seriji F-Max dodaja aktivne lamele v prednji maski in zavorne čeljusti z vzmetmi, ki skrbijo da so zavorne ploščice povsem odmaknjene od zavornih diskov, kadar zavorne niso aktivne.