Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Prvi letošnji sneg je že pobelil ceste, in to ne le tiste višje ležeče, temveč ste se z njim verjetno srečali že vsi tisti, ki na poti proti severu prečkate Avstrijo in Nemčijo. Snegu se ne da izogniti, lahko pa se pripravite nanj in tako zmanjšate možnost za težave, ki bi vam jih utegnil povzročiti.
Pobeljena dežela poskrbi za veselje otrok, voznikom pa običajno nakoplje le težave, ki so v najboljših primerih le čakanje v zastojih, zamude pri nakladih oziroma razkladih, čiščenje vozil ali izločitev iz prometa.
Priprava na zimske vremenske razmere vam lahko nekoliko olajša vašo pot po pobeljenih poteh Evrope.
Ustrezna (in zakonsko zahtevana) zimska oprema je nekaj povsem samoumevnega. Zato preverite stanje vaših zimskih pnevmatik. Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da so tiste na pogonski osi najbolj pomembne, zato jih po potrebi nadomestite z novimi. Nikakor ne pozabite na verige, saj jih nekatere države v zimskem času zahtevajo. To, da jih imate v vozilu, vam sicer lahko prihrani kazen, a če jih ne znate namestiti na kolesa, niste naredili veliko.
Zato izkoristite zadnje tople jesenske dni in si med počitkom vzemite čas zanje – najmanj dvakrat ali trikrat jih namestite ter snemite, saj veste – vaja dela mojstra. Ko jih boste naslednjič sredi noči ob močnem sneženju in temperaturi pod ničlo nameščali, vam bo vsaka prihranjena minuta še kako dragocena.
Nikakor se v zimskem času ne odpravite na pot brez dodatne ročne svetilke, rokavic ter zložljive lopate, svetujemo pa vam, da imate v vozilu (oziroma prikolici) tudi vrečo peska in soli.
Ko veste, da se snegu ni moč izogniti in imate možnost vplivati na razporeditev tovora na prikolici oziroma vozilu, potem ga razporedite tako, da bo čim več teže nad pogonsko osjo. S tem boste oprijem pogonskih koles povečali na maksimum, lahko pa pri tem zelo hitro prekoračite dovoljeno osno obremenitev. Zato bomo zopet rekli, da je izjemoma v določenih situacijah varnost pomembnejša od črke zakona in policisti praviloma tudi pokažejo razumevanje za to.
Še dodatno pa si lahko oprijem pogonskih koles povečujete z uravnavanjem višine zračnih blazin na pogonski osi (če vam vozilo to omogoča) in z dviganjem sledilne osi (»karele«).
Ker je na cestnem omrežju nameščenih vse več nadzornih kamer, si lahko pri načrtovanju poti močno pomagate z njihovo sliko. Preko interneta preverite razmere na posameznih odsekih in se odločite za najbolj ugodno varianto. Ko ste na poti ali nimate dostopa do interneta, pa za to prosite vašega disponenta, saj je tudi v njegovem interesu, da pridete na cilj varno in čim hitreje.
Ceste bodo očiščene
Pravilnik o vrstah vzdrževalnih del na javnih cestah in nivoju rednega vzdrževanja javnih cest (Ur. l. RS, št. 62/1998) v 2. členu določa, da vzdrževanje cest vodi in organizira za to dejavnost pristojna strokovna služba upravljavca cest. Ceste morajo biti vzdrževane tako, da je omogočen varen promet na njih, da se ohranijo ali izboljšajo njihove prometne, tehnične in varnostne lastnosti, da se ceste in okolje zaščitijo pred škodljivimi vplivi cestnega prometa (v nadaljnjem besedilu: prometa) ter ohranja urejen videz cest.
DARS, d. d. je do uradnega začetka zimske sezone dolžan zagotoviti potrebno količino soli in drugih posipnih materialov, ki omogoča vzdrževanje cest tako, da je omogočen varen promet na njih. Zimska sezona se uradno začne 15. novembra tekočega leta oziroma takrat, ko je zaradi zimskih pojavov (sneg, poledica, nizke temperature …) lahko ogrožen normalen potek prometa. V zadnjih petih letih ugotavljamo, da so se zimske razmere pojavile že na začetku meseca oktobra in ne 15. novembra. DARS ima na zalogi nekaj več kot 20.000 ton soli.