Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Prevozna podjetja postavljajo enake zahteve za tovorna vozila na akumulatorski električni pogon kot za tovrstna vozila s konvencionalnimi dizelskimi motorji. Tudi v težkih vremenskih razmerah, kot so mraz, led in sneg, morajo vozila zanesljivo opravljati svoje delo.
Glede na to so se letošnja testiranja za zimske razmere družbe Mercedes-Benz Trucks v Rovaniemiju na Finskem znova izkazala za pomembne preizkuse vzdržljivosti. Tam so bila vozila iz različnih serij – vključno s prototipi vozila eActros LongHaul na akumulatorski električni pogon, katerega serijska proizvodnja je predvidena za leto 2024, vozila eActros 300 na akumulatorski električni pogon kot cestna vlečna vozila ter vozila Actros L na konvencionalni dizelski pogon. V ekstremnih podnebnih razmerah, na primer na zasneženih in poledenelih voziščih, pri močnem vetru in temperaturah do minus 25 stopinj, je skupina za razvoj in testiranje testirala posamezne modele, da bi na podlagi tega določila ukrepe za nadaljnjo optimizacijo.
Dr. Christof Weber, vodja globalnega testiranja pri družbi Mercedes-Benz Trucks: »Testiranje naše palete izdelkov v ekstremnih zimskih razmerah je prav tako bistven del našega razvoja vozil, ko gre za alternativne pogone. Prevozna podjetja se morajo v zelo konkurenčnem okolju v vsakem letnem času zanesti na naša električna tovorna vozila, tako kot so navajena pri vozilih na konvencionalni pogon. Zato so naši testni inženirji na Finskem šest tednov intenzivno in podrobno testirali vozila.«
Že na poti na Finsko so razvojni inženirji družbe Mercedes-Benz Trucks natančno preverili vse funkcije in sisteme vozil v praktični uporabi. Na primer pomoč pri menjavi voznega pasu kot del aktivnega asistenta za zavijanje ali aktivno vodenje vozila s sistemom Active Drive Assist pri vozilu Actros L. Ker je bilo treba prečkati tudi več državnih meja, je bilo mogoče izmeriti tudi vpliv za državo specifičnih oznak voznih pasov, prometnih znakov ali podatkov digitalnega zemljevida na delovanje sistemov za pomoč, vgrajenih v tovorna vozila. Ker so tovorna vozila testirali ves dan, je bilo mogoče oceniti tudi vidike, kot je udobje voznikovega sedeža.
Strokovnjaki so pri vozilih eActros LongHaul in eActros 300 kot vlačilcu na kraju samem posebno pozornost namenili obnašanju akumulatorjev in električnega pogonskega sklopa v neugodnih vremenskih razmerah. V ta namen so med drugim testirali odziv ob zagonu ter zaščito pogonskih komponent pred mrazom, programsko opremo in vmesnike. Poleg tega so intenzivno testirali upravljanje toplote in energije. Oboje zagotavlja pravilno in energetsko učinkovito uravnavanje temperature pogonskega sklopa in voznikove kabine tudi pri nizkih temperaturah.
Pri tem se je na primer pokazalo, da se voznikova kabina vozila eActros LongHaul zaradi manjšega ogrevalnega krogotoka z veliko močjo načeloma ogreje hitreje kot pri dizelskem tovornem vozilu. Ker pa se energija za to odvzame iz akumulatorjev, vgrajenih v vozilu, in se tako zmanjša doseg, je priporočljiva t. i. energetsko učinkovita predpriprava (Pre-Conditioning) električnega tovornega vozila na polnilni postaji. S tem eActros LongHaul tudi v ekstremnem mrazu izgubi manj dosega.
Dr. Christof Weber, vodja globalnega testiranja pri družbi Mercedes-Benz Trucks: »Z rezultati testiranja smo zelo zadovoljni. Testi obnašanja akumulatorjev in električnega pogonskega sklopa pri ekstremnih temperaturah ali voznih lastnosti vozil na izjemno gladkih cestah kažejo, da so tudi v zelo zimskih razmerah naša tovorna vozila na akumulatorski električni pogon popolnoma operativna.«
Testiranje za zimske razmere je vključevalo tudi številne teste za vozne in zavorne lastnosti na različno oprijemljivih površinah ter npr. vpliv snežne brozge na učinkovitost senzorjev sistemov za pomoč vozniku. Testirali so tudi, kako lahko sistem Trailer Stability Assistent zmanjša nevarnost zanašanja polpriklopnikov pri vožnji skozi ovinke ali pri izogibanju oviram na zasneženih cestah in kako sistem MirrorCam ravna z različnimi kontrastnimi razmerji na ledu in snegu.
Različica modela eActros 300 kot cestnega vlečnega vozila, ki je bila prvič predstavljena na sejmu IAA Transportation 2022 v Hannovru, lahko vleče vse običajne evropske polpriklopnike, ob upoštevanju maksimalne dovoljene dolžine skupine vozil. Električno tovorno vozilo temelji na enaki tehnologiji kot eActros 300/400. Trije baterijski sklopi, vsak z vgrajeno kapaciteto baterije 112 kWh , omogočajo do 220 kilometrov dosega brez vmesnega polnjenja. Serijska proizvodnja se bo predvidoma začela v drugi polovici leta 2023.
Leta 2024 naj bi bil eActros LongHaul pripravljen za serijsko proizvodnjo za tranzitni promet. Družba Mercedes-Benz Trucks je lani na sejmu IAA Transportation v Hannovru predstavila konceptni prototip električnega tovornega vozila. Vozilo eActros LongHaul ima serijsko doseg okoli 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja in bo omogočalo visokozmogljivo polnjenje. Na sejmu IAA mu je žirija International Truck of the Year podelila nagrado za inovativnost '2023 Truck Innovation Award'. V vozilu eActros LongHaul se uporabljajo akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije.