Začenja se poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov

V ponedeljek, 7. februarja 2022, se začenja preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo izvajata Agencija za varnost prometa in Policija. Poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov, ki je tudi evropsko usklajen, bodo policisti izvajali vse do 13. februarja.

policijski-nadzor
Policisti bodo izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili, tudi tistimi z največjo dovoljeno maso do 3,5 ton.

V Sloveniji cestni tovorni promet narašča, z večanjem njegovega obsega se povečujejo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. Policisti bodo v tem času izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili, tudi tistimi z največjo dovoljeno maso do 3,5 ton. Poleg tega bodo tudi pri rednem delu prioritetno izvajali nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi. Nadzor tovornih vozil se bo izvajal s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke na avtocestah. Nadzori avtobusov bodo potekali na avtobusnih postajališčih, prevozi pa bodo nadzoru podvrženi tudi na avtocestah in hitrih cestah.

V nadzorih bodo policisti še posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje, pravila o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu in uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost. Akcijo bosta Agencija za varnost prometa in Policija ponovili julija, ko so naše ceste še bolj prometno obremenjene.

Lani pri voznikih tovornih vozil nekaj manj kršitev prometnih predpisov

V letu 2021 je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 40.082 kršitev prometnih predpisov, kar je 10,8 % manj kot v letu 2020 (44.116 kršitev). Pri voznikih avtobusov je bilo ugotovljenih 618 kršitev, v letu 2020 pa 601 kršitev prometnih predpisov, kar je 3 % več. Najpogostejše kršitve (za obe skupini voznikov) so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti (9.933 kršitev), preobremenjenostjo vozil (6.403 kršitev), neuporabo varnostnega pasu (4.099 kršitev), nepravilnostmi, povezanimi s tovorom (1.953 kršitev), neustrezno tehnično brezhibnostjo vozil (1.067 kršitev) ter neupoštevanjem obveznih počitkov in odmorov voznikov (2.515 kršitev).

Naredili manj prekrškov, a povzročili več prometnih nesreč in najtežjih posledic

Kljub manj ugotovljenim kršitvam pa so bili v letu 2021 vozniki tovornih vozil udeleženi v 2.426 prometnih nesrečah oz. v vsaki 7. prometni nesreči na slovenskih cestah. Povzročili so jih 1.537, oziroma 63 % od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V primerjavi z letom 2020, ko so povzročili 1.409 od 2.183 prometnih nesreč, je to 9 % več. V posledicah teh nesreč je življenje lani izgubilo kar 17 oseb (6 v 2020), 38 je bilo hudo poškodovanih (26 v 2020), 327 pa lažje poškodovanih (339 v 2020). Med vozniki tovornih vozil je bilo pet smrtnih žrtev (v 2020 dve), 11 je bilo hudo telesno poškodovanih (kar 83 % več kot v letu 2020) in 117 lažje telesno poškodovanih, enako kot v letu 2020.

Nepravilen premik z vozilom prednjači med vzroki prometnih nesreč tovornih vozil

Najbolj pogost vzrok pri prometnih nesrečah, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil, je v zadnjih petih letih (2017–2021) nepravilen premik z vozilom, ki je botroval 37 % vseh prometnih nesreč. Na drugem mestu je nepravilna stran/smer vožnje (14 %) in neustrezna varnostna razdalja (11 %).

Večino prometnih nesreč voznikov tovornih vozil v Sloveniji povzročijo domači vozniki

Večino prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil v Sloveniji povzročijo domači vozniki, vendar se ta delež zmanjšuje. V letu 2021 so tako domači vozniki tovornih vozil povzročili 860 prometnih nesreč oz. 56 % (62 % v letu 2020).

Utrujenost voznikov je pomemben dejavnik tveganja

Agencija za varnost prometa in Policija posebej izpostavljata, da je pri tovornih vozilih in avtobusih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša, česar se morajo vozniki zavedati ves čas vožnje. Pomemben dejavnik je tudi utrujenost voznika. Ta je po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 dejavnik v približno 20 % nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila.

Agencija za varnost prometa in Policija vse udeležence v cestnem prometu še dodatno pozivata k upoštevanju cestnoprometnih pravil in razmer na cesti, k strpnosti in odgovorni vožnji. Opozorila gredo tudi v smeri obveznega pripenjanja z varnostnim pasom, neuporabe mobilnega telefona, doslednega zagotavljanja ustrezne varnostne razdalje, načrtovanja poti in počitkov, upoštevanja cestnih razmer, voznike pa znova pozivajo, naj za volan vselej sedejo trezni.