Eko sklad subvencionira pnevmatike za tovornjake in avtobuse
28.11.2019 Eko sklad je objavil nov javni poziv za dodeljevanje nepovratnih sredstev za naložbe v nakup pnevmatik višjega energi...
Snežinke že od nekdaj prebujajo človeško domišljijo in vzbujajo radovednost. Čeprav jih druži šesterokotna simetrija, niti dve snežinki nista enaki, obenem pa se struktura snega nenehno spreminja. To neposredno vpliva na vozne lastnosti pnevmatike, zato so se Goodyearovi znanstveniki in inženirji lotili raziskovanja vznemirljive znanosti o snegu.
Vsaka snežinka je sestavljena iz več milijard edinstveno razporejenih ledenih kristalov, vsem pa je skupna šesterokotna simetrija oziroma šest krakov, saj se molekule vode vedno razporedijo pod kotom 60 ali 120 stopinj. S ciljem še dodatno povečati mobilnost v zimskem času se je Goodyear, eden vodilnih proizvajalcev pnevmatik, odločil podrobno raziskati skrivnosti snega. V svojem raziskovalnem centru v Luksemburgu je tako ustanovil visokotehnološki snežni laboratorij, v katerem preučuje fizikalne lastnosti snega in njegovo vzajemno delovanje s pnevmatikami, kar je ključno pri nadvse zahtevnem razvoju zimskih pnevmatik.Znanost o snegu
Sneg se pojavlja v številnih oblikah, njegova struktura pa se ves čas spreminja, saj se posamezni snežni kristali zraščajo med seboj. Medtem ko pršič tehta približno 30 kg/m³, lahko sprijet sneg doseže težo do 500 kg/m³, zbit pa celo 800 kg/m³! Oblika snega je torej lahko zelo različna, ravno njegova struktura pa neposredno vpliva na vozne lastnosti pnevmatike.
Pri vožnji po zasneženi cesti se zaradi procesa zgoščevanja sneg lepi na pnevmatiko. Koliko snega se bo oprijelo tekalne plasti, pa je odvisno od različnih dejavnikov, poleg same strukture snega imata med drugim pomemben vpliv tudi temperatura zraka in hitrost vožnje. V primeru vožnje po sveže zapadlem pršiču je pnevmatika povsem prekrita s snegom, pri vožnji po sprijetem snegu se slednji nalaga v kanalih tekalne plasti, zbit sneg pa se pnevmatike sploh ne oprijema.
Zimska pnevmatika najbolje opravlja svojo nalogo, kadar se sneg ne oprijema njene tekalne plasti, saj tako oprijemni robovi lahko delujejo brezhibno. Ti pri vožnji v zimskih razmerah igrajo pomembno vlogo, kar lahko ponazorimo na primeru vrhunske zimske pnevmatike Goodyear UltraGrip 9+ dimenzije 205/55R16: slednja je opremljena s kar preko 2.500 posebno zasnovanimi lamelami, ki zagotavljajo optimalen oprijem.Raziskave na visoki tehnološki ravni
V različnih sektorjih Goodyearovega visokotehnološkega snežnega laboratorija se temperatura zraka giblje med0 °C in –40 °C, znanstveniki in inženirji pa v teh pogojih izvajajo raznolike raziskovalne dejavnosti. Med drugim izdelujejo najrazličnejše oblikesnežnih kristalov, z mikroračunalniško tomografijo analizirajo vzorce ter s pomočjo sodobne programske opreme izdelujejo informativne 3D-modelevzorcev snega. Poleg tega z združevanjem različnih vrst snega simulirajo zasnežene ceste ter z merilno opremo, kot je tribometer, proučujejotrenje na snegu. Dognanja jim pomagajo bolje razumeti morfologijo snega in njegove vplive na zmogljivost zimskih pnevmatik, na podlagi česar nato izpopolnjujejo gumene zmesi, dezene tekalne plasti in razporeditve lamel. Laboratorijski rezultati odlično dopolnjujejo ugotovitve testnih voznikov, ki pnevmatike v dejanskih zimskih razmerah preizkušajo na progah v Švici, Skandinaviji in na Novi Zelandiji.