TEST: MAN TGX 18.510 z novim D26 motorjem
15.10.2019 O novem MAN motorju D26 Euro VI D smo že pisali, ko smo poročali o vzporednem dogajanju na avgustovskem Truck trialu ...
Novega Actrosa, ki so ga pri Mercedesu predstavili lani, smo letos spomladi že imeli priložnost voziti v Kataloniji. Tokrat so nam ga v preizkus ponudili pri podjetju Autocommerce d.o.o, ki v Sloveniji zastopa osebna in tovorna vozila Mercedes-Benz.
Žal je bil na voljo samo vlačilec brez polpriklopnika. Tako nismo mogli izmeriti porabe, smo pa zaradi dosti večje okretnosti lahko temeljiteje preizkusili njegove asistenčne in varnostne sisteme. Na zunaj se od predhodnega modela »na prvo žogo« razlikuje predvsem po »pomanjkanju« vzvratnih ogledal.
MIRRORCAM, video sistem s kamerama in zaslonoma, ki ju je nadomestil, ponuja več funkcij kot ogledala, predvsem pa je bolj prilagodljiv na svetlobne razmere. Kakor smo pisali že po preizkusu v Kataloniji, Actrosov Active Drive Assist (ADA) v kombinaciji s Predictive Powertrain Control (PPC) že skoraj avtonomno vozi po avtocesti, prav tako pa tudi po regionalnih cestah. Z njim smo se iz Ljubljane peljali do Zagorja ob Savi in ugotovili, da je še boljši, kakor smo menili ob krstni vožnji. Po avtocesti dandanes že vsi pametni tempomati zelo dobro vozijo in to tako glede porabe goriva, kot hitrostnega povprečja. Tudi najboljši vozniki jih vedno težje premagajo. Pri Actrosu se lahko odločite, da bo tovornjak peljal sam. Izbirate lahko ali bo peljal bliže desnemu ali levemu robu ali pa po sredini voznega pasu. Pogoj je le, da z rokama držite volan. To je potrebno zlasti zaradi tega, ker množica črt ali kakšen njihov manjkajoči del lahko elektronske sisteme zmede in mora voznik takoj prevzeti »komando«.
Po regionalnih cestah voznik samo vrti volan, elektronski pomočniki pa spremljajo prometne znake, prilagajajo hitrost v ovinkih in pravočasno znižujejo hitrost ter po potrebi zavirajo pred ovirami. Če cesta ni preozka in je omejena z ustreznimi črtami, tudi volan avtomatsko deluje, sicer pa ga mora vrteti voznik. Odgovore na vprašanja: kako tovornjak pospešuje, kaj se zgodi po minuti vožnje brez rok, položenih na volanski obroč, kako z Actrosom precizno ranžiramo in še kaj boste lahko dobili v eni izmed naslednjih številk Transport in Logistika.