TEST: MAN TGX 18.500 4x2 BLS EfficientLine 3
31.05.2018 Vsakršne spremembe pri tovornih vozilih so dobrodošle in tega se pri MAN-u dobro zavedajo. Čeprav z novostmi, ki so b...
MAN je v začetku meseca julija napovedal novosti, ki jih bo moč videti na IAA sejmu gospodarskih vozil v Hannovru. Osredotočili so se predvsem na novosti s področja elektromobilnosti, digitalizacije in avtonomne vožnje.
Na sejmu IAA bodo tako poleg popolnoma električnega dostavnega tovornjaka MAN E-TGM, predstavili tudi električni dostavnik MAN E-TGE. S tem so pri MAN-u postali eden izmed prvih proizvajalcev, ki z električnimi vozili pokriva celoten segment mestne logistike in sicer od 3 do 26 ton. V mestni logistiki se električna vozila najbolje izkažejo, saj so brez emisij, s čimer pripomorejo k izboljšanju kakovosti zraka v mestnih središčih, prav tako pa lahko dostavo opravljajo ponoči in s tem pripomorejo tudi k boljši pretočnosti prometa.
MAN je tudi demonstriral kako deluje platooning tovornjakov v praksi. Vozila, ki so med seboj oddaljena zgolj 10 do 15 metrov, vozijo v koloni, medtem ko prvo vozilo narekuje tempo vožnje. Sledeča vozila izkoriščajo zavetrje, s čimer se privarčuje do 10 odstotkov goriva. Toda tudi pri tovrstni vožnji za volanom tovornega vozila sedi voznik, ki lahko kadarkoli poseže v delovanje vozila.
Od junija dalje, v okviru pilotnega projekta na nemški avtocesti A9, med Münchnom in Nürnbergom poteka testiranje tovrstnega načina vožnje. MAN tako skupaj z DB Schenker preizkuša, kako se ta tehnologija obnese v vsakodnevnem prometu.