Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Volvo Trucks razvija tovornjake z motorji z notranjim zgorevanjem, ki uporabljajo vodik. Prve teste v realnih pogojih bodo začeli leta 2026, začetek komercialne prodaje pa je predviden za konec desetletja.
Ob tehnologiji gorivnih celic, ki jo Volvo razvija skupaj z Daimlerjem v skupnem podjetju Cellcentric, je Volvo nekoliko presenetljivo napovedal tudi uporabo vodika v motorjih z notranjim zgorevanjem. Tako bodo tovorna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem na vodik dopolnila Volvovo ponudbo alternativnih pogonov, ki vključuje električne pogone z baterijami, gorivnimi celicami in motorje, ki uporabljajo obnovljiva goriva, kot sta bioplin in HVO.
Motorji z notranjim zgorevanjem na vodik imajo številne prednosti, saj je tehnologija motorjev z notranjim zgorevanjem poznana in razvita in v tem primeru za razliko od vodikovih artiklov ni nujno, da je vodik izjemne čistosti. Čeprav ta pogon oddaja zelo majhno količino izpušnih plinov, velja za pogon brez emisij.
Laboratorijski testi so v teku, Volvo bo leta 2026 začel s testiranji pri kupcih, medtem ko bodo tovornjaki komercialno na voljo konec tega desetletja. Za razliko od podobnih rešitev, ki uporabljajo Ottov proces, pri katerem se mešanica vodika in zraka vžge z vžigalno svečko, Volvo uporablja dizelski postopek, pri katerem se mešanica vodika in zraka vžge z vbrizgavanjem zelo majhne količine dizla. Volvo je takšno rešitev že uporabil pri plinskih motorjih, napovedano pa je tudi sodelovanje s kanadskim podjetjem Westport Fuel Systems, ki se že dlje časa ukvarja z rešitvami vbrizgavanja različnih vrst goriva. To naj bi v primerjavi z dizelskimi motorji omogočalo večjo učinkovitost, torej manjšo porabo, a tudi večjo moč.