Prvi eActros 600 iz serijske proizvodnje
03.12.2024 Mercedes-Benz eActros 600 je tretji popolnoma električni tovornjak (poleg modelov eActros 300/400 in eEconic), ki zač...
Pri Volvo Buses je bilo v preteklih dneh zelo živahno. Vse se je namreč vrtelo okoli svetovne premiere novega družinskega člana - Volva 9700 DD.
Dolgo pričakovani dvonadstropni avtobus, ki ponuja povsem novo raven izdelkov podjetja Volvo Buses, je zasnovan za izjemno operativno prilagodljivost, bodisi za turistične prevoze ali za učinkovito delo v rednem prometu na dolge razdalje. Svetovna premiera, ki je potekala preko spleta, je bila napovedana v znamenju številke 4; torej je bil v 4 minutah 4. februarja predstavljen 4 metre visok avtobus in to ob 16. uri.
Po lanski predstavitvi novega dvonadstropnega avtobusa Volvo 9700 DD za skandinavske države, je Volvo sedaj predstavil še evropsko različico. Skandinavski 9700 DD je visok 4,25 metra, največja dovoljena višina v drugih evropskih državah pa je natanko 4 metre. Zasnovan je za redne prevoze in turistične operacije. Volvo 9700 DD je del ponudbe Volvo Buses, skupaj z 9700 in že nagrajenim 9900. Štiri metre visoki, 13- ali 14,8 metra dolgi Volvo 9700 DD poganja (460 KM) 4-litrski dizelski motor Volvo D11K460 s certifikatom za uporabo dizelskega goriva, HVO in biodizelskega goriva (B100), nadgradnjo pa je opravilo podjetje Carrus Delta OY iz Finske. Novi dvonadstropni avtobus lahko sprejme do 96 potnikov.
Volvo 9700 DD je opremljen z več aktivnimi varnostnimi sistemi, kot so elektronsko nadzorovano zaviranje, elektronski sistem za nadzor stabilnosti in protizdrsni sistem. Voznik ima na voljo tudi številne asistenčne sisteme, med katre sodita tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem parku in sistem za opozarjanje na morebitno trčenje. Vozne lastnosti še izboljšuje dobro vzmetenje in blaženje, povezano s posebej lahko konstrukcijo. Izboljšana povezljivost omogoča sprotno spremljanje stanja vozila, vključuje pa tudi načrtovanje storitev servisiranja. Poleg tega avtobus omogoča vključitev v sistem Volvo Zone Management, ki omogoča s pomočjo osebnega računalnika nadzor in uravnavanje hitrosti vozil v »občutljivih« območjih, kot so šole, poleg tega pa izboljšuje varnost in zmanjšuje porabo goriva.
Več o novem dvonadstropnem avtobusi si boste lahko prebrali v marčevski številke revije Transport & Logistika.
Foto in video: Tom Terjesen in Magne Håheim (Bussmagasinet Norveška)