Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Zdravje potnikov in voznikov je ena izmed prednostnih nalog avtobusnih prevoznikov, ki opravljajo mestne in medkrajevne prevoze. Čeprav je epidemija SARS-CoV-2 (COVID-19) uradno preklicana, je še vedno treba upoštevati pravila glede higiene in distanciranja.
In ker so avtobusi zaprt prostor, je pomembna tudi pravilna uporaba klimatskih naprav. Zato so pri MAN Truck & Bus pripravili nekaj napotkov voznikom avtobusov in upravljavcem potniškega prevoza. Določeni ukrepi se kljub preklicu epidemije še vedno izvajajo. Zdravje potnikov in voznikov je glavna prednostna naloga tudi pri mestnih in medkrajevnih prevozih. Poleg splošnih pravil za higieno je pomembno dovolj pozornosti nameniti tudi uporabi klimatskih naprav, katerih delovanje se bo v prihajajočih dneh le še povečevalo.
Heinz Kiess, vodja produktnega trženja avtobusov pri MAN Truck & Bus, razlaga, na kaj je treba biti pozoren, da se zmanjša tveganje za nastanek okužb v potniškem prostoru.
Kaj je treba storiti za zmanjšanje tveganja nastanka okužbe?
Heinz Kiess: »Vozniki in upravljavci voznih parkov bi morali sprejeti različne ukrepe za zmanjšanje možnosti širjenja okužb v potniškem predelu preko avtobusne klimatske naprave. Prvič, klimatsko napravo je treba uporabljati samo v načinu z dotokom uporabe svežega zraka – kjer je to le mogoče – in brez recirkulacije. Prav tako sistema ne smete ročno izklopiti s stikalom, saj tako izklopite le kompresor hladilnega sredstva in ne ventilacije. Da se izognete zmanjšanju količine svežega zraka v potniškem predelu, prav tako ne spreminjajte hitrosti delovanja ventilacije. Za avtobuse s servisnimi kompleti (nadglavnimi zračniki) priporočamo, da jih pred začetkom vožnje zaprete. To prepreči neposreden pretok zraka k potnikom. Namesto tega bo zrak prišel samo iz zračnikov v strešnem kanalu. Za povečanje čistosti zraka je treba redno menjavati zračne filtre v na strehi nameščeni klimatski napravi in tudi v sprednjem delu avtobusa.«
Kako deluje avtobusna klimatska naprava?
Heinz Kiess: »Želena temperatura v potniškem prostoru je regulirana s pomočjo grelnih elementov v potniškem prostoru: ti so nameščeni pod sedeži in ob stranicah avtobusa. Prav tako pripomore k ohranjanju temperature na strehi nameščena klimatska naprava. S tem se delež svežega in recirkuliranega zraka v potniškem prostoru uravnava glede na želeno temperaturo. Zrak se pred vstopom v potniško kabino filtrira s pomočjo v notranjosti nameščenih zračnih filtrov, deloma pa tudi zračnih filtrov z aktivnim ogljem. Nadalje se uporabljeni zrak odvaja skozi ločene kanale in odprtine. Z aktivnim prezračevanjem se rabljeni zrak stalno odvaja iz notranjosti vozila skozi te kanale, kar zagotavlja neovirano kroženje zraka.«
Kako veliko je tveganje za okužbo preko klimatske naprave?
Heinz Kiess: »Teoretično ne moremo v celoti izključiti možnosti nastanka določenih okužb zaradi avtobusne klimatske naprave, vendar ocenjujemo, da je tveganje zelo majhno. Drugi dejavniki – večinoma neupoštevanje veljavnih splošnih higienskih priporočil – predstavljajo veliko večje tveganje za okužbo. Zato je treba tudi v avtobusih upoštevati priporočene regionalne, nacionalne in mednarodne varnostne ukrepe, ki jih določijo ali priporočijo ustrezni organi. Poleg tega bi morali vozniki in upravljavci avtobusov zagotoviti, da se zlasti ročice in drogovi redno razkužijo. Prav tako menimo, da je zelo pomembno namestiti razkužila pri vstopnih vratih, obenem pa se morajo tudi potniki ob vstopu avtobus vesti odgovorno.«
Ali obstajajo še drugi zaščitni ukrepi, zlasti za voznike?
Heinz Kiess: »Številni proizvajalci in upravljavci trenutno razmišljajo o tem, da bi voznikovo kabino ločili od potniškega prostora s pomočjo steklene ali plastične zaščite. To bi moralo zadostovati za ustrezno zaščito. Nekatere tovrstne rešitve so že implementirane. Prav tako prejemamo vse več poizvedovanj o zaščiti, zlasti za področja mestnih avtobusov. Za našo novo generacijo mestnih avtobusov bomo kmalu lahko ponudili zaščitno pregrado za voznika kot dodatno opremo in tudi kot del serijske opreme. Prejeli smo tudi povpraševanja za vsa druga vozila, ki jih upravljajo naše stranke, na primer za medkrajevne avtobuse. V MAN Bus Modification centru (MAN-ov center za predelave) lahko hitro implementiramo rešitve po želji strank. Obstaja že kar nekaj idej za avtobuse, ki se razvijajo v tesnem sodelovanju s posameznimi podjetji. Trenutno so predpisi in specifikacije na mednarodni ravni zelo ohlapni, zato poskušamo razviti ideje, ki presegajo nacionalne meje.«