
Nova generacija motorja
11.03.2025 Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. N...
Uprava družbe DARS je na novinarski konferenci predstavila ključne dosežke leta 2024 in načrte za leto 2025. Po nerevidiranih podatkih je DARS v preteklem letu dosegel rekordnih 583 milijonov evrov prihodkov, kar presega pričakovanja in odpira nove priložnosti za investicije. Družba ostaja finančno stabilna, a se hkrati sooča z enim najintenzivnejših investicijskih ciklov doslej. Zagotavljanje zadostnih prihodkov je ključno za uresničitev strateških projektov, kot je izgradnja tretje razvojne osi.
V ospredju ostajata pretočnost in varnost prometa na slovenskem avtocestnem omrežju. Letos se bodo začela dela za vzpostavitev tretjega prometnega pasu na štajerski avtocesti pri ljubljanskem obroču, kar bo bistveno prispevalo k boljši pretočnosti. Hkrati DARS pospešeno uvaja sodobne digitalne rešitve v upravljanje prometa. Predsednik uprave, mag. Andrej Ribič, je poudaril pomembnost projektov prilagodljivega upravljanja hitrosti, ki ga uvajajo v letošnjem letu, ter sekcijskega merjenja hitrosti, ki bo v polni funkciji spomladi 2026.
Zaradi vse večjih prometnih obremenitev DARS razvija dinamične sisteme upravljanja hitrosti. Po uvedbi spremenljive prometne signalizacije na ljubljanskem obroču in vpadnicah trenutno poteka testiranje avtomatiziranega upravljanja, ki bo predvidoma v celoti delovalo do sredine leta 2025. Sekcijsko merjenje hitrosti pa bo še dodatno prispevalo k izboljšanju prometne varnosti, večji disciplini voznikov in optimizaciji pretočnosti prometa.
Dolgoročna finančna stabilnost družbe DARS ostaja temelj za izvedbo načrtovanih investicij. Prihodki od e-vinjet so v letu 2024 znašali 241 milijonov evrov, od cestninjenja tovornih vozil pa 275 milijonov evrov. Stroškovna disciplina je omogočila prihranke pri materialih in storitvah, ključen izziv pa ostaja uravnavanje stroškov dela ob ohranjanju finančne stabilnosti, je poudaril član uprave mag. David Skornšek.
V lanskem letu se je rast prometa nekoliko umirila in dosegla 2,5 %, pri čemer je bila največja na dolenjskem in podravskem avtocestnem kraku. Letos lahko ob morebitnem poslabšanju gospodarskih razmer pričakujemo nadaljnjo umiritev rasti prometa. Med ključnimi izzivi ostajajo nujna obnovitvena dela, ki zahtevajo zapore na prometno obremenjenih odsekih. V letu 2025 bosta prometno najzahtevnejši obnovi na štajerski avtocesti med Slovenskimi Konjicami in Dramljami ter na hitri cesti med Nanosom in Vipavo, je poudaril članica uprave Alenka Muhič.
Med največjimi investicijami sta trenutno izgradnja druge cevi predora Karavanke in tretja razvojna os. V vzhodni cevi karavanškega predora bo letos zaključena gradnja betonskega vozišča in montaža elektro-strojne opreme, tako da bo promet po novi cevi stekel v prvih mesecih leta 2026. Napredek je bil dosežen tudi na severnem delu tretje razvojne osi. V letu 2024 so pridobili vsa ključna mnenja za izdajo gradbenih dovoljenj in dve pravnomočni gradbeni dovoljenji. Če ne bo večjih zapletov, pričakujejo začetek gradnje na vseh preostalih odsekih hitre ceste med Šentrupertom in Slovenj Gradcem. Na južnem delu tretje razvojne osi, na odseku Novo mesto vzhod–Osredek, dela zaradi pravnih postopkov še niso stekla, na preostalih delih pa intenzivno potekajo priprave na gradnjo.
DARS ostaja zavezan trajnostnemu razvoju, izboljšanju prometne varnosti in optimizaciji pretočnosti prometa, pri čemer digitalizacija in inovacije igrajo ključno vlogo pri uresničevanju ambicioznih načrtov za prihodnost.