Unimog na vodik

Mercedes-Benz Special Trucks in Mörtlbauer Baumaschinen Vertriebs GmbH sta skupaj predstavila svoja dva prototipa v okviru razvojnega projekta 'WaVe' za raziskave motorjev z zgorevanjem na vodik za vozila za posebne namene. Testno vozilo Unimog in goseničar sta pokazala svojo zmogljivost pri vožnji in delovnem delovanju v prostorih tovarne Mörtlbauer v Fürstenzellu na Bavarskem.

Unimog na vodik
Unimog na vodik | Foto: Daimler Truck

Predstavitev je potekala ob koncu projekta, ki ga je financiralo nemško zvezno ministrstvo za gospodarske zadeve in podnebne ukrepe, v katerem sta Mercedes-Benz Special Trucks in Mörtlbauer skupaj s 16 drugimi konzorcijskimi partnerji razvila dva motorja z notranjim zgorevanjem na vodik. Pogonski sistem je že več kot eno leto v uporabi za različne teste v Unimogu. 

Unimog na vodik

Pri vozilih, zasnovanih za tovrstno delo, je izziv zagotoviti, da je med vožnjo mogoče specialne priključke poganjati prek kardanske gredi. To običajno zahteva trajno visoko izhodno moč. Na primeru dveh prototipov vozil je projektna skupina WaVe pokazala, da je motor z zgorevanjem na vodik še posebej primeren za takšne aplikacije. Koncept pogona z zgorevanjem vodika zagotavlja nizke emisije med vožnjo in delom, hkrati pa zagotavlja stalno visoko moč motorja.

Unimog na vodik

Na Unimogu hranijo štirje visokotlačni rezervoarji s certifikatom TÜV 700 barov skupaj približno 13 kilogramov plinastega vodika. Motor razvije približno 290 KM / 1.000 Nm, zaradi česar je glede moči in navora primerljiv z dizelsko različico s 300 KM. Prototip je bil upravljan z več različnimi priključki, da bi vključili vpogled iz resnične uporabe neposredno v razvoj.

Fotogalerija