Tovornjak brez voznika že v uporabi

Osnovna zamisel avtonomne vožnje je predvsem ta, da bodo vozila na neki točki sposobna popolnoma samostojne vožnje, kar pomeni brez kakršnekoli intervencije človeka. Podjetja v to industrijo vlagajo zajetne vsote denarja, ki segajo v milijarde evrov.

Tovornjak brez voznika že v uporabi
Električni tovornjak z oznako T-Pod tehta skupno do 26 ton, stroški cestnega prevoza pa so se zmanjšali za kar 60 odstotkov v primerjavi s tovornjakom z dizelskim gorivom, ki ga upravlja človek.

Medtem ko je večina podjetji, ki delujejo na tem področju, usmerjena v električne avtomobile, je švedsko tehnološko podjetje Einride ubralo povsem drugačno smer, saj je razvilo povsem avtonomni oziroma samovozeči električni tovornjak.

Ključna prednost avtonomnega električnega tovornjaka podjetja Einride je v tem, da je ta že v operativni uporabi, uporabljajo pa ga pri švedskem logističnem velikanu DB Schenker. Električni tovornjak z oznako T-Pod tehta skupno do 26 ton, stroški cestnega prevoza pa so se zmanjšali za kar 60 odstotkov v primerjavi s tovornjakom z dizelskim gorivom, ki ga upravlja človek. Zato na preseneča, da se za ta tovornjak že zanimajo tudi druga večja podjetja širom sveta. Poleg tega so ti odlična rešitve za čistejše okolje, saj pri delovanju ne proizvajajo toplogrednih plinov.

Avtonomni električni tovornjak T-Pod švedskega podjetja Einride sicer temelji na osnovi platforme Nvidia Drive, ki lahko obdela vse zajete podatke z okolice v realnem času. Čeprav tovrstna vozila še vedno potrebujejo določen nadzor človeka, lahko en upravljavec sočasno nadzira do 10 vozil krati, pri čemer se ta lahko nahaja na povsem drugi lokaciji kot električni tovornjaki.


Fotogalerija