Testiranje tovornjaka s pogonom na tekoči vodik

Mercedes-Benz že od lani preizkuša prototip GenH2 z gorivnimi celicami, po prototipu, ki uporablja s stisnjen vodik, pa se je testiranje začelo s prototipom, katerega rezervoarji vsebujejo utekočinjen vodik.

Mercedes GenH2
Mercedes GenH2 | Foto: Daimler Truck

Za pretvorbo v tekoče stanje je treba vodik ohladiti na -253 °C, kar omogoča veliko večjo gostoto, torej težo v razpoložljivem prostoru rezervoarja in posledično večji doseg tovornjaka - ta naj bi po pričakovanjih presegel tisoč kilometrov z enim polnjenjem. Prototip ima dva 40 kilogramska rezervoarja, nameščena na obeh straneh šasije, ki sta opremljena z vakuumsko izolacijo, ki pomaga vzdrževati nizko temperaturo brez potrebe po dodatnem hlajenju.


Mercedes-Benz pri razvoju novega postopka za ravnanje s tekočim vodikom sodeluje tudi s podjetjem specializiranim za pline Linde. Ko je govora o infrastrukturi za vodikove polnilnice ob pomembnih transportnih poteh v Evropi, pa Mercedes načrtuje sodelovanje z znamkami kot so Shell, BP in TotalEnergies. Začetek serijske proizvodnje tovornjakov z gorivnimi celicami je predviden v drugi polovici tega desetletja.


Fotogalerija