TEST: Ford F-MAX – z razlogom tovornjak leta 2019
13.06.2019 O Fordu F-MAX-u smo že pisali, si ga ogledali, sedli v kabino, naredili krog po poligonu Centra za varno vožnjo na Vr...
Prenovljen Ford Transit Connect je poskrbel za prijetno osvežitev trga lažjih dostavnih vozil. Prenova je bolj kozmetične narave, ki prinaša sodobnejši videz, k dobri osnovi pa se odlično poda tudi manjši 1,5-litrski motor. Seveda pa ne moremo mimo bogatega seznama serijske in dodatne varnostne opreme.
V primerjavi s predhodnim modelom je prenovljeni Transit Connect še bolj aerodinamičen – za skoraj 4 odstotke. To pa je pri tej vrsti avtomobilov kar zajetna številka. Preobrazba pa ni prinesla samo učinkovitosti, temveč tudi privlačnejšo zunanjo podobo. Transit Connect je izdelan na osnovi priljubljenega modela Focus, kar je zagotovilo tako za udobno vožnjo in dobro lego na cesti kot tudi logično razporeditev v notranjosti. Ta je namreč skoraj identična tisti v Focusu. In tukaj Connectu ni česa očitati.
Razbremenitev voznika
Zanimiva novost je tudi sistem Active Grill Shutter, ki po potrebi odpira in zapira lopute pred hladilnikom vode. S tem se pozimi notranjost vozila hitreje segreje, dodatno pa pripomore k izboljšani aerodinamiki. Transit Connect je na voljo v dveh dolžinah, mi pa smo preizkusili krajšo različico L1. Ta omogoča prevoz do 3 metre dolgih predmetov v furgonu. Loputo na dnu predelne stene (na voljo za doplačilo) lahko preprosto odprete in predmete skozi odprtino pomaknete iz prostora za tovor pod sovoznikov sedež. Za predelno steno, ki jo lahko opcijsko opremite tudi z oknom, je prostor za dve evro paleti.
Prostornina tovornega prostora znaša 2,9 kubičnega metra. Poleg opreme Ambiente in Trend je na voljo tudi različica Sport. Čeprav bi marsikdo raje posegel po slednji, je tudi zlatosredinska oprema Trend postregla z zadostno mero udobja in varnosti. Ta serijsko vključuje drsna vrata na obeh straneh, ogrevano vetrobransko steklo in dvokrilna zadnja vrata. Poleg tega pa tudi s: sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec (HLA), sistemom za pomoč pri zaviranju v sili, nadzorom vektorjev navora (TVC), zračno blazino za voznika in prednjima meglenkama ter sistemom Start/Stop. V notranjosti pa izpostavljamo po višini in globini nastavljiv volanski obroč, stropno polico nad voznikom in sovoznikom, električno nastavljiva in ogrevana vzvratna ogledala ter MyConnection avtoradio s povezljivostjo Bluetooh.
Manjši, a dovolj živ
Testno vozilo je bilo opremljeno z novim, sedaj nekoliko manjšim, 1,5-litrskim dizelskim EcoBlue motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Motor ustreza emisijskemu standardu Euro 6d-TEMP. Njegovih 120 »konjičev« in 270 Nm navora zagotavlja zadostno količino moči tudi ob večji tovorni obremenitvi – Connect lahko prepelje do 900 kilogramov tovora in se brez oklevanja požene tudi do višjih hitrosti. Dodaten plus k varni vožnji sta zagotovo (opcijska) sistema za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in tempomat s prilagodljivim omejevalnikom hitrosti, ki ga enostavno opravljate preko tipk na volanskem obroču. V primeru, da vožnja traja dalj časa, vozilo o tem preko zaslona obvesti voznika in mu predlaga počitek. Na nenamerno zapuščanje voznega pasu opozarja tudi sistem Lane Assist.
ECO-Mode način vožnje omogoča vozniku, da pogonski agregat deluje v varčnejšem načinu in s tem pripomore k zmanjšani porabi goriva. Po tovarniških podatkih naj bi Transit Connect porabil nekaj več kot 5 litrov dizelskega goriva za 100 prevoženih kilometrov, realna poraba na testu pa je bila bolj blizu 7 litrom.
Ford je s prenovljenim Transit Connectom v boj s konkurenco poslal konkurenčno vozilo. Vozilo ni utrujajoče tudi ob daljši uporabi, številni asistenčni in varnostni sistemi pa občutno olajšajo vsakodnevno uporabo tako v mestnem kot tudi primestnem prometu. Le na mrtve kote je treba biti nekoliko bolj pozoren. Za osnovno testno različico z opremo Trend bi morali odšteti 21.630 evrov, z nekoliko dodatnimi »sladkorčki« pa je treba k temu zaradi bogatega seznama dodatne opreme prišteti še dodatnih 4.740 evrov.
Tehnični podatki
Motor: | 4-valjni, turbodizelski, vrstni, 4 ventili na valj, Euro 6 |
Prostornina (ccm): | 1499 |
Moč (kW/KM): | 88/120 |
Navor (Nm): | 270 |
Menjalnik: | 6-stopenjski, ročni |
Prenos moči: | Sprednji kolesni par |
Mere D x Š x V (mm): | 4.425 x 1.835 x 1.830 |
Mere tovornega prostora D x Š x V (mm): | 1.753 x 1.538 x 1.269 |
Prostornina tovornega prostora (m3): | 2,9 |
Masa/nosilnost vozila (kg): | 1546/907 |
Poraba goriva (kombinirana, L/100 km.) | 6,5 |
Cena testnega vozila (EUR): | 26.370 |