Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Pri Tesli so uradno predstavili dolgo pričakovan električni tovornjak. Ta je opremljen s štirimi med seboj ločenimi motorji, izmed katerih vsak poganja eno kolo. Prav tako ima tovornjak tudi spredaj vgrajene posamične obese. Nima pa menjalnika, tako da ni več potrebe po stalnem pretikanju prestav.
Inženirji so se odločili vozniški sedež namestiti na sredino, tako kot je to v navadi pri dirkalnih avtomobilih. S tem ima voznik popoln pregled nad dogajanjem na cesti in tudi okolico. Prav tako pa lahko v kabini tudi stoji. Armaturna plošča je zasnovana zelo enostavno, saj ima le volanski obroč in dva LCD zaslona. Zanimiv dodatek je manjši prtljažni prostor na sprednjem delu. Prav tako je novi Tesla tovornjak združljiv z večino trenutnih sistemov za nadzor voznega parka.
Veliko pozornosti pa so pri Tesli namenili zmogljivostim tovornjaka. Želeli so izdelati tovornjak, ki izgleda impozantno in tudi pospešuje zelo hitro. Tovornjak Tesla SEMI namreč potrebuje zgolj 5 sekund, da pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro. Polno obremenjen (40 ton) pa naj bi do 100 kilometrov na uro pospešil v približno 20 sekundah. To je približno trikrat hitreje kot običajen dizelski tovornjak. Polno obremenjen tovornjak lahko doseže hitrosti do 105 kilometrov na uro.
Kako daleč se lahko pelje?
Kot zagotavljajo pri Tesli, naj bi polno obremenjen tovornjak lahko prevozil razdalje do 800 kilometrov (v primeru vožnje po avtocestah). V primeru mestne vožnje pa naj bi se ta razdalja skrajšala za polovico, torej predvidoma na 400 kilometrov. Baterije tovornjaka se lahko polnijo med počitki. Za 80-odstotno napolnjenost potrebujejo baterije približno 30 minut.
In kako jim to uspe?
Prva posebnost je njegova dinamična oblika. Koeficient zračnega upora znaša 0.36, medtem, ko imajo običajni dizelski tovornjaki koeficient upora med 0,65 in 0,70. Poleg tega ima tovornjak tudi dodatne usmerjevalnika zraka, ki se prilagodijo vsem modelom prikolic.
Vsak tovornjak Tesla SEMI ima serijsko vgrajen tudi tako imenovani »auto pilot«. Tovornjak avtomatsko zavira in vzdržuje smer vožnje. Pomemben podatek je tudi zanesljivost. Pri Tesli zagotavljajo, da naj bi z njim lahko prevozili najmanj milijon kilometrov. Proizvodnja bo stekla v začetku leta 2019.