Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Odnosi med Hrvaško in Srbijo so v zadnjih dneh izredno napeti. Begunska kriza je celotno situacijo pripeljala celo tako daleč, da so se Hrvatje odločili zapreti mejne prehode, Beograd pa je kot povračilni ukrep uvedel prepoved uvoza hrvaških izdelkov. In kot da to še ni bilo dovolj, je Zagreb prepovedal vstop v državo za srbske državljane in vozila s srbskimi registrskimi tablicami.
Na merjenje moči med Srbijo in Hrvaško pa so se odzvali tudi že slovenski prevozniki. Čeprav je do sedaj škoda le minimalna, bi lahko podaljšanje zapletov kaj kmalu privedlo do nastanka večje škode in to zlasti, če se bo Srbija odločila in začela zapirati tudi ostale mejne prehode z Bolgarijo, Romunijo, Grčijo in Makedonijo. Kmetijski minister Dejan Židan je ob nastali situaciji opozoril na pomen odprtih transportnih potih vzdolž celotne Evrope za interese Slovenije in dejal, da če se bodo napetosti stopnjevale, bodo slovenski prevozniki primorani iskati alternativne poti. To pa pomeni podražitev proizvodov in storitev.
Podatkov o škodi še ni
Gospodarska zbornica Slovenije se je na situacijo že odzvala, vlado pa so pozvali, naj poskuša omiliti posledice hrvaško-srbskega spora. Ker trenutne ocene o morebitni škodi še nimajo, tudi ne morejo že govoriti o nastali škodi. »Dejstvo je, da je veliko tovora še na poti in zato tudi ocene niso možne,« pojasnjuje Marjan Mačkovšek, predsednik GZS. "Če bo spor trajal dalj časa, pa bomo te podatke zbrali in jih tudi javno objavili," je zatrdil.
Težave z dobavo mehanskih komponent in modulov pa že imata podjetje Cimos in velenjski proizvajalec bele tehnike Gorenje. Pri Cimosu so transportne poti že preusmerili preko BiH in Madžarske, njihovem zgledu sledijo tudi pri Gorenju.