Spet zapleti pri razpisu za elektronsko cestninjenje

Na Darsov razpis za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku, so se prijavili štirje ponudniki. Toda kot je v navadi pri nas, sta se avstrijski Kapsch TrafficCom s svojo slovensko podružnico že pred iztekom roka vložila zahtevek za revizijo. Na Darsu odgovarjajo, da bodo ponudbe odprli, ko bo okoliščine okoli zahtevka za revizijo razjasnjene.

Cestninjenje

Prav zaradi tega, do odpiranja ponudb ni prišlo, so pa pri Darsu pojasnili, da so poleg Kapsch TrafficCom ponudbe oddali še Cetis ter konzorcija Iskratela in slovaškega Skytolla, Telekom Slovenije in norveška družba Q-Free. Glede revizije se bo najprej opredelil Dars, ki v tem primeru nastopa kot naročnik, kasneje pa bo svoje stališče podal vlagatelju zahtevka. Ali bo ta svoj postopek nadaljeval pri Državni revizijski komisiji pa se bodo odločili pri Kapsch TrafficComu. Sam projekt uvedbe elektronskega cestninjenja se vleče že dlje časa. Prvi razpis je namreč Dars objavil že davnega avgusta 2011, toda tedanja vlada ga je po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. V mesecu februarju leta 2013 je bil nato pripravljen drugi razpis toda takrat je posredovala Državna revizijska komisija, ki je postopek zbiranja ponudb razveljavila.

Po dolgih in napornih usklajevanjih pa je Dars letos ponovno pripravil nov razpis. Elektronsko cestninjenje bo zajemalo vsa vozila, težja od 3,5 tone, vključno z avtobusi, pri čemer bodo opredeljene določene izjeme. Za vsa ostala vozila, težka manj kot 3,5 tone, bo še vedno veljal dosedanji sistem z vinjetami. Projekt mora biti od podpisa pogodbe zaključen najpozneje v letu dni, po uvedbi elektronskega cestninjenja pa naj bi Dars porušil tudi cestninske postaje. Pri Darsu ocenjujejo, da bo nov sistem doprinesel okoli osem odstotkov več cestnine za tovorna vozila. Letno se nabere s tega naslova okoli 160 milijonov evrov.