Slovensko gospodarsko vozilo leta 2017

V četrtek, 18. 5. bomo na 10. sejmu Gospodarska vozila v Celju razlastili zmagovalce v kategorijah Tovornjak leta 2017, Dostavnik leta 2017, Avtobus leta 2017 in Pick-up leta 2017, za katere ste glasovali v marcu in aprilu. Med vsemi, ki ste glasovali pa bomo izžrebali tudi dobitnike praktičnih nagrad. Vabimo vas, da nas na sejmu obiščete v hali K na razstavnem prostoru 02.

Celje - GVL

Spodaj so predstavljene vse kategorije in kandidati med katerimi ste glasovali.

 

Kandidati v kategoriji Tovornjak leta 2017

IVECO STRALIS XP IN NP

Iveco je predstavil prenovljenega in predvsem posodobljenega stralisa, ki v posebni seriji sedaj nosi oznako XP, če ga poganja plin nosi oznako NP. Stralis prinaša številne novosti, s katerimi naj bi postal najbolj varčen tovornjak na trgu, predvsem pa naj bi močno znižal stroške lastništva in izpuste. Iz tega je nastala tudi domiselna reklamna kampanja TCO2, sestavljena iz (Total Cost of Ownership) in CO2. Dodatno znižanje porabe omogoča tudi nova funkcija EcoSwitch, ki omejuje hitrost in navor, ter predvidljivi tempomat Hi-Cruise.

 

RENAULT TRUCKS T

Renault Trucks T je po treh letih prenovljen in še bolj stroškovno učinkovit za uporabnike. Vozilo se ponaša s prenovljeno šasijo in pogonom, s čimer se poraba zmanjša za dodatna 2 %, hkrati pa se tovor lahko povečal za dodatnih 114 kg. Uvaja tudi Optivision, navigacijski sistem s predvidljivim GPS-om. Nadgrajeni so bili tudi motorji DTI 11 in DTI 13, zaradi česar se je dodatno izboljšalo zgorevanje in posledično zmanjšala poraba. Najpomembnejša nova lastnost pa je uvedba sistema za vbrizgavanje s skupnim vodom na motorju DTI 13. Motorji so združeni z novo generacijo avtomatiziranega ročnega menjalnika Optidriver.

 

SCANIA S IN R

Leta razvoja in milijoni testnih kilometrov so bili potrebni, da je Scania končno predstavila povsem novo vozilo, ki na novo postavlja temelje v razredu težkih gospodarskih vozil. Kljub precej bolj ostrim linijam se že na daleč vidi, da gre za »čistokrvno« Scanio. Švedi so hkrati predstavlili novo serijo R, ki ima majhen motorni tunel v kabini in povsem novo serijo S z ravnim dnom in izredno bogato opremo. Za pogon skrbijo preverjeni Euro 6 motorji, ki pa so preko motorne elektronike na novo optimirani in skupaj z novim sistemom hlajenja in aerodinamično kabino zagotavljajo tudi do 3 % nižjo porabo.

 
 

Kandidati v kategoriji Dostavnik leta 2017

FORD TOURNEO CUSTOM ECOBLUE

Toruneo Custom je že star znanec, a ker je prejel nov motor, smo ga ponovno uvrstili med finaliste. Ford je za zadovoljevanje Euro 6 norm pripravil nov dvolitrski EcoBlue motor, ki zamenjuje 2,2 litrski TDCi motor, ki je bil v uporabi od leta 2005. Potencial novega motorja je zares velik, saj so na voljo tri motorne moči, vse z visokim navorom, ki je na voljo že od 1250 vrtljajev naprej. Glede na predhodnika (2,2 TDCi) ponuja nov motor več moči, ob nižji porabi goriva za 13 % in manjši emisiji CO2 za 10 %. To je bilo doseženo s številnimi tehnološkimi izboljšavami.

 

PEUGEOT EXPERT, CITROEN JUMPY IN TOYOTA PROACE

Tovrstna vozila so postala resen partner poslovnim uporabnikom, novinci pa so tudi ekonomični, zmogljivi in varni. Na voljo so kot klasičen dostavnik z dvema, tremi ali petimi sedeži in zaprtim tovornim prostorom, kot šasija za nadgradnje, kot kombi in kot posebna izvedenka za prevoz oseb. Tri izvedenke: standardna (M), podaljšana izvedba (XL) ter kompaktna izvedenka (XS). Slednja je najkrajša, saj v dolžino meri 4,6 metra in je za to vozilo izredno okretno tudi na najožjih mestnih predelih. Za pogon skrbita 1,6 in 2,0 HDi Euro 6 motorja, ki uporabljajta tehnologijo SCR ter aditiv AdBlue.

 

VW CRAFTER IN MAN TGE

S pomladjo prihaja v Slovenijo najprej novi VW Crafter, nekoliko kasneje pa še njegov brat MAN TGE. Po prekinitvi sodelovanja z Mercedesom, je Volkswagen na poljskem postavil povsem novo tovoarno iz kater bosta na trg prihajala tako Crafter kot TGE. Ne glede na to, kaj se nahaja izza kabine – keson, šasija, kombi, …, je oblika tako optimirana, da se je koeficient zračnega upora znižal na vsega 0,33. Optimalne mere vozila omogočajo odlično razmerje med velikim tovornim prostorom in relativno majhno zunanjostjo. Za pogon skrbi dvolitrski TDI agregat, ki nudi 4 stopnje moči, za prenos pa ročni 6-stopenjski ali 8-stopenjski samodejni menjalnik.

 

IVECO DAILY

Nova generacija Daily Hi – matic Euro 6 z naprednim 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom ponuja prihranek goriva do 8 % in do 12 % prihranka pri vzdrževanju in popravilu glede na predhodno Euro 5 generacijo. Nova je maska vozila, na kateri so nameščene tri kromirane letvice, ki se zlijejo z dnevnimi lučmi in še bolj poudarijo smejoči videz. Kabina je udobna in tiha, nudi za 4 dB manj hrupa. Nov je tudi usnjeni volan, modre sedežne prevleke v kombinaciji z modro-črno barvo na armaturni plošči.

 
 

Kandidati v kategoriji Avtobus leta 2017

IVECOBUS URBANWAY FULLHYBRID

Zmogljiv, vsestranski, učinkovit in privlačen. Urbanway je avtobus s hibridnim pogonom, kjer za pogon skrbi sklop visokonapetostnih baterij, katere polni manjši dizelski motor. V mestih, kjer je promet počasen in je veliko ustavljanj, lahko takšna kombinacija pogona privarčuje tudi več kot 40 % goriva in v zrak spusti pol manj škodljivih plinov kot pri klasičnem dizelskem pogonu.

 

MERCEDES-BENZ CONECTO

Conecto je idealen avtobus za regije, kjer so občutljivi na cene vozil, vendar se istočasno ne želijo odreči najnovejšim tehnologijam ob maksimalni varnosti in učinkovitosti. Conecto združuje nizke stroške lastništva z minimalnimi izpusti, skladnimi z normami Euro 6. Nove standarde postavljajo tudi varnostni sistemi. Voznik pa sedi v prostornem kokpitu oblikovanem po vzoru in izkušnjah iz Citara.

 

NEOPLAN TOURLINER

Novo oblikovanje Tourlinerja je v skladu s hišno oblikovalsko doktrino Sharp-Cut-Design. Prenova sprednjega dela se začne pri strehi z novo strešno pokrivno masko. Voznikov prostor je dobil sveže barvne kombinacije in kakovostne materiale. Novo armaturno polje z novo razporeditvijo stikal ponuja vozniku pregleden in ergonomičen delovni prostor. Nov motor D2676 LOH Euro 6c je linijski šestvaljnik z 12.419 cm3 prostornine. Na voljo so tri moči motorja in dva menjalnika: ročni šeststopenjski ZF EcoShiftt in hišni 12-stopensjki samodejni MAN TipMatic.