Slovenska predstavitev: VW T6.1

Od predstavitve Volkswagnovega modela T1 do predstavitve T6.1 je preteklo 70 let. Nobeno drugo gospodarsko vozilo na svetu se ne more pohvaliti s tako dolgo zgodovino. Volkswagen T6.1 pa s svojo »pomladitvijo« in številnimi novosti trenutno spada med naprednejša gospodarska vozila na trgu. T 6.1 oziroma »Bulli«, kot mu ljubkovalno pravijo v nekaterih državah, je postal bolj povezan z zunanjim svetom kot kadarkoli do sedaj. In sedaj je na voljo tudi v Sloveniji.

Slovenska predstavitev: VW T6.1
Slovenska predstavitev: VW T6.1

Prenovljena instrumentna plošča je prvič na voljo s popolnoma digitalnimi instrumenti (premer 10,25 palca), ki ustvarjajo novo digitalno arhitekturo. Vsi infozabavni sistemi so standardno povezani s spletno enoto za povezovanje (OCU), ki s tovarno in ponudniki storitev komunicira preko vgrajene eSIM kartice. Kot poudarjajo pri Volkswagnu, bo strankam na voljo več paketov z različno količino prenosa podatkov, medtem ko bodo posodobitve navigacijskega sistema in avtomobilske infrastrukture izvzete iz te količine. Celotne storitve so združene pod skupnim imenom We Connect in We Connect Plus, za upravljavce voznih parkov je na voljo We Connect Fleet.

Ima karizmo 
Posameznih sprememb sta bili deležni tako zunanjost kot tudi notranjost. Podrobnejši pogled razkriva večjo sprednjo rešetko, ki skupaj z odbijačem tvori stilsko celoto. Vsi sprednji elementi, vključno z žarometi in blatniki, so novi, vendar tipični za T6. Na vseh različicah dve kromirani prečki povezujeta nove žaromete z rešetko hladilnika. Linije obeh prečk se nadaljujejo kot dnevne LED-luči. Na voljo je šest na novo zasnovanih različic platišč, šest novih barv zunanjosti in sedem prav tako kombiniranih dvobarvnih kombinacij. Izboljšano delovno okolje
Nova armaturna plošča se lahko pohvali tudi z večjo praktičnostjo. Opremljena je z dodatno polico pred voznikom in zdaj večjim, odprtim predalom pred sovoznikom. Novost so tudi držala za plastenke v bližini A-stebričkov, poleg prestavne ročice se nahaja tudi odložišče za pametni telefon z možnostjo induktivnega polnjenja. Zračne reže je mogoče nastavljati v vsako smer in hkrati odpirati ali zapirati z enim drsnikom. Na novem večfunkcijskem volanskem obroču je zdaj gumb View, ki vozniku omogoča preklop med različnimi konfiguracijami digitalnega prikazovalnika in to z enim samim klikom.Nov krmilni mehanizem – dodatne možnosti
V T6.1 je prvič vgrajen elektromehanski krmilni mehanizem. To ima dve glavni prednosti: za razliko od hidravličnega sistema, ki ga nadomešča, nov sistem zmanjšuje porabo goriva. Hkrati s svojo nadzorljivostjo omogoča uporabo številnih novih asistenčnih sistemov, kot so Lane Assist, Park Assist in Trailer Assist. Slednji sistem olajša manevriranje s prikolico (dovoljena masa prikolice znaša do 2.500 kilogramov). S pomočjo vrtljivega gumba za nastavitev stranskega ogledala (za ta namen ta postane joystick) voznik nastavi kot prikolice, vozilo pa prevzame krmiljenje. Odzivnejši in udobnejši
Elektromehanski krmilni sistem se odziva bolj neposredno v primerjavi s sistemi prejšnjih izvedb. Krmiljenje je natančnejše. Da bi izkoristili potencial novega krmilnega sistema v kombinaciji z novo paleto pnevmatik z nizkim kotalnim uporom, je bila prilagoditev običajnih in nastavitvenih različic podvozja optimizirana v smeri še večjega udobja v vožnji in vodljivosti. In kot je uspelo preizkusiti tudi nam, se prenovljene različice resnično “dobro” peljejo. Z uvedbo druge generacije dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC) so se možnosti prilagoditev še povečale. Z izbiro voznega profila lahko voznik z drsnim gumbom nastavi želeno raven blaženja. Obseg že znanih sistemov zaviranja in nemotenega pospeševanja je sedaj razširjen z dodatno funkcijo XDS, ki z uporabo zavor izboljšuje vodljivost vozila. Za večjo varnost je sedaj na voljo tudi vzvratna kamera. Vidi in čuti
Nabor novih sistemov dopolnjuje sistem prepoznavanja prometnih znakov, za dodatno varnost je tu tudi sistem za nadzor obeh strani vozila. Zaščito pred nesrečami pri vzvratni vožnji zagotavlja Rear Traffic Alert. Ta opozori, če se vozila, pešci ali kolesarji približajo vozilu. V primeru, da voznik ne reagira, sistem samodejno zavre vozilo. Novost, in kot del serijske opreme, je tudi Cross Wind Assist, ki samodejno stabilizira vozilo v primeru bočnega vetra. Poleg tega so razširjene tudi funkcije opcijskega ACC-tempomata. V kombinaciji z DSG menjalnikom ima ACC zdaj dodano funkcijo samodejne zaustavitve in speljevanja, kar se posebej priročno izkaže v prometnih zastojih ali pri mestni vožnji. 

Pogonski sklopi
Na voljo bodo štirje 2-litrski turbodizelski (TDI) motorji z vbrizgavanjem preko skupnega voda. Štirivaljniki z razponom od 66 kW/90 KM do 146 kW/199 KM izpolnjujejo emisijski standard TEMP-EAVP Euro 6d. Dva od štirih motorjev pa sta bila deležna prenove. In sicer osnovni motor zdaj zagotavlja 66 kW/90 KM (prej 62 kW/84 KM). 81 kW/110 KM motor pa nadomešča motorje TDI z močjo 75 kW/102 KM in 84 kW/114 KM. 2.0 TDI s 110 kW/150 KM in 2.0 TDI twin turbo z močjo 146 kW/199 KM sta že znana iz prejšnje generacije modelov Caravelle in Multivan. Opcijsko lahko 150 “konjsko” različico naročite s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG) in štirikolesnim pogonom 4MOTION. Pri 4MOTION izvedbah lahko izbirate med 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 7-stopenjskim DSG-jem. Različica s 199 KM je serijsko na voljo skupaj z DSG, opcijsko pa tudi s pogonom 4MOTION. Pogon je speljan na sprednji kolesni par. Novost je tudi tipka za ročno sprožitev regeneracije filtra trdnih delcev, ki deluje v kombinaciji s sistemom SCR. Štirje osnovni modeli
Ponudba zajema štiri osnovne modele: Multivan 6.1, Caravelle 6.1, Transporter 6.1 in California 6.1. Multivan 6.1 je namenjen predvsem za družinsko in poslovno uporabo, medtem ko je različica Caravelle specializirana za prevoz ljudi. Na voljo je v dveh različnih medosnih razdaljah: 3.000 in 3.400 mm. Transporter je na voljo kot furgon, kombi, kesonar (enojna ali dvojna kabina) in šasija (tudi enojna ali dvojna kabina) in prav tako v omenjenih medosnih razdaljah. Za bolj avanturistične je na voljo različica California. Kot običajno vsi štirje osnovni modeli nosijo svoje ime spredaj na boku in na zadnji strani. Za osnovni model (furgon, 81 kW) bo potrebno odšteti 29 tisočakov. 

Fotogalerija