Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Na obisku v Sloveniji se je včeraj mudil Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks in izvršni podpredsednik skupine Volvo Group. V sklopu svojega obiska si je prvi mož Volvo Trucks vzel čas tudi za pogovor z novinarji ter predstavitev načrtov razvoja elektromobilnosti.
Alm je uvodoma poudaril da sta slovenski in hrvaški trg zelo pomembna za Volvo Trucks, saj znamka na njih dosega enega vodilnih tržnih deležev in krepi svojo pozicijo v osrednji ter vzhodni Evropi. Večino svojega pogovora z nami pa je namenil razvoju okolju prijaznejših pogonskih rešitev za tovorna vozila, katera prispevajo sedem odstotkov h globalnim izpustom CO2.
Volvo Trucks danes, kot edini proizvajalec tovornih vozil v Evropi, ponuja serijsko proizvedene električne tovornjake v povsem vseh segmentih. To je tudi eden od razlogov, da se lahko pohvalijo s kar 50-odstotnim tržnim deležem v Evropi pa tudi Severni Ameriki, skupno pa so prodali že okoli pet tisoč električnih tovornjakov v 40 različnih državah po svetu. Za letošnje leto načrtujejo širitev prodaje še na Azijo, Afriko ter trge Latinske Amerike.
Z razvojem električnih tovornjakov, pa tudi tistih z gorivnimi celicami, se pričakuje, da bo prišlo do sprememb pri navadah kupcev. Po eni strani se bo, s prihodom različnih pogonskih tehnologij za različne potrebe, spremenila zasnova in povečala raznolikost voznih parkov. Po drugi strani, pa bodo proizvajalci prevoznikom ponujali nove storitve, kot je svetovanje in optimizacija konfiguracije vozila glede na prevozne potrebe, kot so območje uporabe, dnevno prevoženo število kilometrov, obremenitev vozila, pa tudi topografija terena in možnosti polnjenja. Dodatno pri Volvu pričakujejo, da se bo vse več strank namesto klasičnega nakupa, odločajo za najem vozil ter uporabo dodatnih poprodajnih storitev, kot so servisne pogodbe.
Podobno kot ostali proizvajalci, tudi pri Volvu niso navdušeni na predvideno uvedbo standarda Euro 7, ta bo po besedah Alma, močno podražil tovorna vozila, hkrati pa nekoliko zavrl razvoj brez-emisijskih vozil, saj bodo morali proizvajalci razvoj usmeriti na dve fronti. Hkrati pa bo časovnica proizvodnje Euro 7 tovornjakov relativno kratka, saj se bodo pri Volvo Trucks držali dane zaveze, da klasičnih dizelskih tovornjakov po letu 2040 ne bodo več prodajali. Izjema bodo le vozila s pogonom na obnovljiva goriva, medtem ko naj bi do leta 2030 dosegli, da bo polovica vseh prodanih tovornjakov že električnih.