Skrb za voznice

Od leta 2022 MAN Truck & Bus izvaja serijo delavnic »WoMAN« za razvoj izdelkov za tovornjake, katerih cilj je prispevati ideje o tem, kako se lahko proizvajalec gospodarskih vozil v prihodnosti bolj osredotoči na posebne potrebe voznic.

Woman, Jasmina Zafirović, SIGR
Woman, Jasmina Zafirović, SIGR | Foto: Boštjan Paušer

To je zato, ker je bila perspektiva v industriji doslej zelo enostranska, saj so se pri razvoju tovornjakov upoštevale predvsem potrebe in življenjski slogi moških. Namen pobude je preprečiti to tako imenovano "vrzel v podatkih o spolu". "Voznice prispevajo še eno pomembno perspektivo k razvoju našega izdelka. Ta dragocena spoznanja želimo uporabiti, da bi naše izdelke v prihodnosti naredili še boljše, udobnejše in uporabniku prijaznejše za naše stranke," pravi dr. Frederik Zohm, vodja razvoja pri MAN Truck & Bus.

MAN Woman

WoMAN Iniciativa prikazuje razlike

MAN se je pri razvoju novih vozil vedno osredotočal na voznike in voznice. Think tank "WoMAN" si tudi prizadeva bolje spoznati delovni vsakdanjik voznic in biti pozoren na razlike med moškimi in ženskami. Cilj je narediti vozilo in poklic voznika tovornjaka bolj privlačna za ženske. Ekipa MAN iz oddelkov za inženiring in dizajn pod vodstvom psihologinje dr. Sigrun Weise in MAN Market Research zato na delavnice posebej vabi poklicne voznice tovornjakov, kjer zbira in analizira ustrezne podatke in dejstva. Voznice so v povprečju sedem let mlajše, enajst centimetrov nižje in 18 kilogramov lažje od svojih moških kolegov. O želeni širini ležišč se pogovorimo na delavnicah, ali naj bodo v notranjosti umivalniki ali stranišča ali idealno število vtičnic, da lahko električne aparate, kot so sušilnik za lase ali likalnik za lase, uporabljamo tudi v kabini. . Začetno splošno spoznanje: večina voznic ne želi "ženskega tovornjaka", ki bi bil viden od zunaj.

MAN Woman

Delež žensk med poklicnimi vozniki vztrajno narašča

Voznice so v Nemčiji vse večja skupina voznikov. Delež žensk z vozniškim dovoljenjem se je v zadnjem času povečal za več kot dva odstotka. In trend narašča, kot kažejo podatki zvezne uprave za motorni promet. V letih od 2011 do 2021 se je delež žensk, ki se izobražujejo za poklicne voznice, povečal s štirih na enajst odstotkov. »S približno 30.000 vozniškimi karticami za ženske v primerjavi z okoli milijonom za moške je razsežnost še vedno zelo drugačna. Vendar postaja očitno, da se vse več žensk odloča za ta poklic,« pojasnjuje vodja delavnice dr. Sigrun Weise. "Vidimo tudi, da ima glas voznic težo na družbenih medijih."

Vsakdanje delovno življenje voznic tovornih vozil bo nadalje raziskano s podrobnimi vprašalniki. To bo tudi pomagalo vključiti zahteve uporabnic v razvoj vozil in sprožiti izboljšave. »Ne poznam nobenega drugega proizvajalca tovornjakov, ki bi ga tako zanimale potrebe voznic kot MAN Truck & Bus,« pravi poklicna voznica Ines Böttcher, njena kolegica Christina Scheib pa dodaja: »To bi bil vau učinek za nas ženske voznice, če bomo čez nekaj let videli, da so bili naši predlogi upoštevani pri razvoju tovornjakov."

MAN Woman

Nikoli se nisem počutila neenakopravno

Ob osmem marcu smo se o enakopravnosti med ženskami in moškimi ter o njihovih medsebojnih odnosih pogovarjali z Jasmino, ki je pred štirimi leti pri podjetju SIGR začela svojo pot kot voznica tovornjaka. »Kot voznica nikoli nisem čutila, da me moji moški kolegi ne bi cenili. Bolj se mi je zdelo, da name gledajo z nekakšnim strahospoštovanjem, saj sem opravljala delo, ki velja za tipično moškega. Dejstvo, da sem ženska, me ni nikoli oviralo, kvečjemu mi je pomagalo. Ničkolikokrat so me kolegi pri razlaganju ali nalaganju spustili naprej in mi priskočili na pomoč pri težjih opravilih,« je na začetku povedala Jasmina. Celoten članek in pogovor z njo pa si boste lahko prebrali v marčevski številki revije.

Woman, Jasmina Zafirović, SIGR

Fotogalerija