Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Zaupanje je dobro. Kontrola je boljša. To velja tudi za nakup naprave za cestninjenje (EETS), ki je veljavna po vsej Evropi. Jürgen Steinmeyer (Direktor cestnin pri DKV EURO SERVICE) pojasnjuje, katera vprašanja si morajo prevozniki razčistiti pred nabavo, da bodo tudi dolgoročno dobro pripravljeni na obračunavanje cestnin po vsej Evropi.
Gospod Steinmeyer, med prevozniki že dolgo obstaja želja po le eni napravi za cestninjenje, ki bi bila uporabna po vsej Evropi. Ali je zdaj končno napočil čas za to?
Našim strankam lahko od 2018 z napravo za cestninjenje DKV BOX EUROPE nudimo trajnostno napravo EETS. Naprava za cestninjenje (naprava v vozilu – OBU) izpolnjuje najnovejše zahteve vseh držav članic EU in jo bo mogoče uporabljati po vsej Evropi.
Kako lahko prevoznik ugotovi, če je ponujena naprava EETS ustrezna in kaj pravzaprav sploh pomeni?
Naprej mora biti upravitelj cestnin certificiran kot ponudnik EETS ali mora pridobiti napravo za evropsko elektronsko cestninjenje ponudnika EETS. DKV EURO SERVICE nudi naprave za cestninjenje DKV BOX EUROPE podjetja Toll4Europe GmbH, ki je certificirano kot ponudnik EETS. Kar se tiče naprave za cestninjenje, je vsaka država članica EU v svoji t.i. Izjavi o območjih cestninjenja določila, katere zahteva mora izpolniti naprava za cestninjenje, da bo kompatibilna s cestninskim sistemom te države.
Če povzamemo: Če naprava za cestninjenje ne izpolnjuje zahtev določene države, potem se tudi ne more uporabljati v tej državi. Uporabo, skladno z EETS, tj. trajno uporabo, lahko vsak resen izvajalec cestninjenja potrdi z ustreznim certifikatom. Dodaten pomemben predpogoj je, da so izpolnjeni vsi tehnični pogoji.
Kakšna mora biti tehnična specifikacija naprave za cestninjenje EETS?
V osnovi mora biti naprava za cestninjenje opremljena s hibridno radijsko tehnologijo, kar pomeni, da lahko zajema in obračunava cestnino tako na osnovi DSRC kot tudi GNSS (Dedicated Short Range Communications in Global Navigation Satellite System). Za cestninske sisteme, katerim osnova za cestninjenje je število osi, kot npr. v Nemčiji in Avstriji, mora biti na voljo t. i. ročni gumb za osi. Italijanski cestninski sistem pa zahteva dodaten modul programske opreme, ker temelji na drugem radijskem standardu, kot ostale države DSRC.
DKV BOX EUROPE temelji na najnovejši generaciji enote Sitraffic-Sensus-Unit podjetja Siemens. Že sedaj izpolnjuje vse omenjene zahteve. Vendar se na trgu pojavljajo tudi neustrezne naprave za cestninjenje EETS, ki ne izpolnjujejo vseh zahtev in jih bo treba ponovno zamenjati.
Kateri so poleg naprave za cestninjenje še drugi pomembni dejavniki?
Kot prevoznik se moram vedno znova vprašati: Kaj lahko pričakujem od naprave za cestninjenje? Ali bom čez eno ali dve leti moral ponovno vgraditi dodatne naprave za cestninjenje, s katerimi bom spet na začetku, ali pa se bom raje takoj odločil za tako napravo za cestninjenje, ki je dokazljivo pripravljena za prihodnost, kot je npr. DKV BOX EUROPE.
Katere prednosti nudi DKV BOX EUROPE?
Naprava za cestninjenje je rešitev »vstavi in zaženi« (Plug-and-Play) in jo lahko poljubno izmenjavamo med vozili. Dolgotrajna vgradnja ali nadgradnja na pooblaščenem servisu, zato ne bo potrebna. Registracija cestnine in aktivacija držav poteka enostavno prek spletnega portala DKV. Podatki se pošiljajo preko zraka (over the air) na napravo za cestninjenje, zato zamenjava naprave v primeru menjave vozila ni več potrebna. S tem se občutno skrajšajo potreben čas in administrativni postopki, uporabnik pa ostane fleksibilen. Celo za prihodnje naloge, kot so različne storitve z dodano vrednostjo, kot npr. obsežna analiza podatkov vozila, ima naprava DKV BOX EUROPE vse predpogoje.
Katere države bo pokrivala naprava za cestninjenje?
Cilj je, da bi z vstopom na trg 2018 lahko obračunavali belgijsko cestnino. Takoj za tem bodo sledile Avstrija, Francija, Španija, Portugalska in Italija. Za Nemčijo in Poljsko doslej ni bilo obvezujoče izjave o realizaciji uredbe EETS s strani upraviteljev cestnin. Zaradi tega zaenkrat še ni jasno, kdaj bo lahko nudeno zajemanje in obračunavanje cestnine v ter državah prek naprave za cestninjenj EETS. Enako velja za ponudbe EETS vseh ponudnikov.
Jürgen Steinmeyer, direktor cestnin pri DKV EURO SERVICE