S sončnimi celicami do elektrike

Trgovec z rezervnimi deli in dodatno opremo Europart ima v svoji ponudbi tudi sončne celice za gospodarska vozila. Prevozniško podjetje Duvenbeck se je odločilo za njihov preizkus na svojih vozilih.

sončne-celice-1

Kot poroča Europart, bo skupina Duvenbeck Group testirala inovativne komplete sončnih celic skandinavskega proizvajalca Green Energy. Preden se bodo odločili za montažo sončnih celic na celoten vozni park, izvajajo testiranje z obsežno analizo podatkov.

Vse več električnih porabnikov

»Obstaja veliko razlogov, zakaj so akumulatorji danes pogosto šibka točka tovornjakov,« pojasnjuje vodja voznega parka Duvenbeck in generalni direktor Bernd Reining. Razlog za to so vedno številnejši električni porabniki, kot so električno nastavljivi in ogrevani sedeži, hladilniki, televizorji, sistemi telematike, mobilni telefoni, klimatske naprave, računalniki in še bi lahko naštevali. Vse to pogosto povzroči, da v času voznikovega počitka pride do prekomerne izpraznitve akumulatorjev in posledično do težav pri zagonu vozila, kar prevozniškemu podjetju povzroča dodatne stroške in lahko tudi izpad dohodka. Poleg tega pa vse več električnih porabnikov bolj obremenjuje alternator in povečuje tudi porabo dizelskega goriva ter posledično veča izpuste CO2.

»Eden od Duvenbeckovih korporativnih ciljev je nenehno zmanjševanje našega ekološkega odtisa,« nadaljuje vodja voznega parka. Zaradi tega preizkušajo tehnologijo sončnih celic Danish Green Energy, da bi z njihovo pomočjo zmanjšali emisije CO2 in optimizirali donosnost flote Duvenbeck.

Ker so celice fleksibilne, se preprosto, v delavnici podjetja, vgradijo na streho kabine ali strešne usmerjevalce zraka.

Vgradnja na streho kabine

Fotovoltaični sistem sončnih celic Green Energy je sestavljen iz baker-indij-galijevega diselenida (CIGS) in ponuja prednost, da so celice po obliki prilagodljive. Po podatkih podjetja Europart, ki dobavlja komponente, so le tri milimetre debele fotovoltaične plošče zato primerne za naknadno vgradnjo na strehe kabin in strešne usmerjevalce zraka – za katere je znano, da so zaradi aerodinamičnih razlogov rahlo ukrivljeni in zaobljeni. Še ena prednost za naknadno opremljanje: celice Green Energy so sistemska rešitev, ki vključuje krmilnik polnjenja, izolacijski rele, varovalko in ustrezne razsmernike različnih stopenj moči.

Po podatkih Europarta so opcijsko na voljo tudi zapisovalniki podatkov in 230-voltni pretvorniki za priklop standardnih električnih naprav. Vgradni kompleti so tudi certificirani, kar pomeni, da se ohrani tovarniška garancija proizvajalca vozila.

Sodobni tovornjaki imajo vse več električnih porabnikov uporabnikov, kar ima velik vpliv na prekomerno izpraznitev in življenjsko dobo akumulatorjev.

Fotovoltaični sistem v času počitka, ko vozilo miruje in je motor ugasnjen, poskrbi za napajanje akumulatorjev in tako preprečuje, da bi se ti izpraznili, oziroma da bi moral voznik s tem namenom preventivno za polnjenje akumulatorjev zagnati motor – to povečuje porabo goriva in seveda tudi onesnažuje okolje.

Preprosta vgradnja v delavnici prevoznika

Za prevoznike bo zanimiv tudi podatek, da je montaža sistema na gospodarska vozila zelo preprosta, zato jo lahko opravijo kar v lastni servisni delavnici – dobavitelj opreme bo namreč poskrbel za ustrezno šolanje servisnega osebja in jim priskrbel vse potrebne informacije in opremo za izvedbo montaže.

Generalni direktor Europarta Olaf Giesen dodaja: »Inovativne tehnologije in koncepti, kot je tehnologija sončnih celic CIGS, so strateške sestavine dobavnega programa Europart, s katerim našim strankam ponujamo ekonomične rešitve za podnebju prijaznejše delovanje njihovega voznega parka.«