Prvi avtobus za dolge razdalje s pogonom na utekočinjen plin
24.09.2018 Scania je na IAA sejmu v Nemčiji predstavila prvi avtobus za dolge razdalje s pogonom na utekočinjen plin (LNG). S Sc...
V želji zmanjšati CO2 in druge emisije, se proizvajalci tovornjakov vse pogosteje poslužujejo uporabe CNG plina kot pogonskega goriva. In prvi takšen tovornjak podjetja Scania, XT P 340 4×2 hooklift namenjeno za gradbeništvo in na CNG pogon, je podjetje predalo belgijski komunalni družbi Hasselt.
»CNG zagotavlja nižje emisije ogljika, vendar je v mestnih okoljih še pomembnejše, da tovornjak oddaja 95 odstotkov manj trdnih delcev, za razliko od dizelskih tovornjakov« pravi Joost Venken, svetovalec za okolje in trajnost. Komunalno podjetje Hasselt želi vlagati v uporabočistejših vozil, uporaba tovornjakov Scania na CNG pa je korak k temu. »Trenutno je CNG najbolj trajnostna rešitev, ki jo lahko izberemo. Električni tovornjaki, ki izpolnjujejo zahteve, namreč še niso na voljo v Belgiji«, dodaja Michel Froidmont, svetovalec podjetja Hasselt za infrastrukturo in javna naročila.
»Glede moči nismo iskali kompromisa, toda v primerjavi z električnimi vozili je polnjenje z gorivom CNG precej hitrejše. Scania plinski motorji lahko v prihodnosti enako dobro obratujejo tudi na bioplin, zato bomo lahko še naprej znatno zmanjševali emisije CO2,« dodaja Venken.