Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Vsi večji proizvajalci avtomobilov imajo v svojem prodajnem programu skoraj tudi dizelsko gnana vozila, ki pa kljub zagotovilom, da so njihovi izpusti v skladu z zakonodajo, presegajo zakonsko določene meje, ki so bile s 1. septembrom še zaostrene.
Pri organizaciji Transport & Environment, tako opozarjajo, da je standard euro 6 dosegel le eden od desetih novih preizkušenih avtomobilov, kar je sila zaskrbljujoč podatek. Od septembra dalje morajo namreč vsa nova dizelsko gnana vozila, ki se prodajajo v Evropski uniji dosegati standard Euro 6.
Ta dovoljuje 80 miligramov dušikovih oksidov na prevožen kilometer, medtem ko je standard euro 5 pri 180 miligramov na prevožen kilometer. V omenjeni organizaciji opozarjajo, da vsi proizvajalci skorajda sistematično in brez izjem kršijo omenjene predpise, najslabše pa naj bi se pri tem odrezal Audi, katerega emisije presegajo dovoljeno mejo za kar 22-krat! Še bolj zaskrbljujoč pa je podatek, da so pri preizkusu na cesti le trije od 23 testiranih vozil izpolnjevali nove standarde.
Generalno gledano novi dizelski avtomobili v Evropski uniji onesnažujejo zrak petkrat bolj od dovoljenih količin. V organizaciji Transport & Environment razlog temu pripisujejo uporabo cenejših in manj učinkovitih sistemov za čiščenje izpušnih plinov avtomobilov, ki so na prodaj v Evropi. Da prihaja do tega je moč iskati tudi razloge v pomanjkljivih sistemih za testiranje. Nekoliko bizarno pa je dejstvo, da vozila istega proizvajalca v ZDA dosegajo občutno nižje emisije. To je očitno dejstvo, da se vozila za evropski in ameriški trg razlikujejo tudi na tej točki, še poudarjajo pri Transport & Environment.