MAN CitE
27.09.2018 Veliko zanimanja je na IAA MAN razstavnem prostoru poželpremierno predstavljen MAN CitE, električno gnan mestni tovo...
Kot del transportnega partnerstva med Volkswagen AG in Hamburgom, gostiteljem Svetovnega kongresa o inteligentnem transportu in transportnih sistemih (ITS) 2021, bosta MAN Truck & Bus in Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) v realnih okoliščinah preizkušala samodejne in avtonomne tovornjake, ki bodo prihajali iz razvojnih oddelkov v naslednjih letih.
Projektni partnerji so podpisali dogovor o sodelovanju. Terminal za zabojnike HHLA Altenwerder (CTA) in 70-kilometrski odsek avtoceste A7 se bosta prelevila v preizkusni poligon.
S praktičnim preizkušanjem projekta „Hamburg TruckPilot”, ki je načrtovano za naslednji dve leti in pol, sta MAN Truck & Bus in HHLA združila svoje moči v raziskovalnem in preizkusnem projektu, ki bo prispeval k razvoju avtomatskih sistemov v cestnem transportu. Cilj partnerstva med MAN in HHLA je analiza in ocenitev dejanskih zahtev za stranki prilagojeno uporabo v realnem okolju ter integracija avtonomnih tovornjakov v povsem samodejen proces ravnanja z zabojniki. Hkrati je potrebno določiti tudi v prihodnost usmerjene standarde za metodologijo in izvajanje. Projekt Hamburg TruckPilot je za MAN pomemben razvojni korak na poti do avtonomne vožnje. Tako kot drugi, je tudi ta projekt osredotočen na integracijo sistema v dejanski delovni potek za praktično uporabo v prihodnosti.
V začetni fazi je v projektu predvidena izdelava dveh prototipnih tovornjakov, opremljenih z vsemi potrebni elektronskimi sistemi za avtonomno vožnjo. Na avtocesto A7 bosta pripeljali povsem samodejno pri križišču Soltau-Os, nato pa samodejno opravili raztovarjanje in natovarjanje na terminalu za zabojnike Altenwerder. Projekt je razdeljen na tri faze. V pripravljalni fazi, ki že poteka in bo končana do konca leta 2018, bodo določeni okvirni tehnični pogoji.
Preizkušanje bo potekalo od januarja 2019 do junija 2020. Sem spada tudi tehnični razvoj sistema na MAN-ovem testnem poligonu v Münchnu, pri čemer bodo upoštevane posebne zahteve, določene v pripravljalni fazi. Preizkusno obratovanje med julijem in decembrom 2020 bo načrtovano glede na rezultate pripravljalne in preizkusne faze, obratovanje pa bo potekalo v obliki, ki bo uporabna za stranko. Ustrezno usposobljeni vozniki bodo med to fazo vedno v vozilih, njihova naloga pa bo spremljanje avtomatskih sistemov. Po potrebi lahko posežejo v vožnjo in postanejo aktivni vozniki.
V prihodnosti bodo avtomatizirane vozne funkcije razbremenile in podpirale voznike tovornjakov pri njihovem delu. Če predvidevamo, da bodo pripravljene pravne osnove, lahko na primer med povsem avtonomno vožnjo po avtocesti voznik pripravlja špedicijske dokumente ali enostavno počiva. Pri avtonomnem natovarjanju in raztovarjanju lahko voznik zapusti vozilo in uporabi čas za zakonsko predpisani počitek. Med druge možne prednosti spada tudi povečana intenzivnost zaradi samodejne defenzivne vožnje. Le to znatno zmanjšuje porabo in pozitivno vpliva na splošen tok prometa. Ne nazadnje pričakujejo projektni partnerji povečano varnost na vseh področjih.