
Nova generacija motorja
11.03.2025 Ford Trucks je predstavil novo generacijo motorja Ecotorq GEN2, razvitega z najsodobnejšimi inženirskimi rešitvami. N...
Flexis, skupni projekt skupine Renault, skupine Volvo in logističnega podjetja CMA CGM, je razkril svoje električne dostavne modele, ki bodo na trg prišli prihodnje leto. Prve prototipe smo si lahko ekskluzivno ogledali v Parizu.
Podjetja so lani napovedala sodelovanje pri projektu izdelave električnih vozil za mestno dostavo, v ta namen pa je nastalo skupno podjetje Flexis, ki vodi razvoj in proizvodnjo vozil. Trije novi modeli temeljijo na popolnoma novi električni platformi, ki uporablja 800 voltno električno arhitekturo, pri Flexisu pa poudarjajo, da je platformo mogoče prilagoditi različnim oblikam karoserije, ponuja dve vrsti baterij in uporablja elektronsko arhitekturo SDV (Software Defined Vehicle).
Projekt Flexis je odgovor na hitro rastoči segment mestne dostave, ki naj bi se do leta 2030 povečal za dodatnih 40 odstotkov, predvsem zaradi vse večje rasti spletnega nakupovanja. Nov projekt združuje preizkušeno tehnologijo dostavnih vozil (Renault) s telematskimi storitvami in povezljivostjo, ki jo uporabljajo večja vozila (Volvo/Renault Trucks), ter znanje in izkušnje velikega logističnega podjetja CGA CGM.
Električno (t.i. skateboard) platformo je razvil Renaultov oddelek za električna vozila, elektromotor moči 150 kilovatov poganja zadnja kolesa, predvidena je možnost vgradnje NMC ali LFP baterij, pri čemer je slednja različica nekoliko cenejša in ima krajši doseg. Vozila so bila razvita z namenom povečanja učinkovitosti in imajo nizek pod za lažji vstop in izstop, notranjost pa je popolnoma prilagodljiva glede na namen. Predstavljeni so bili trije modeli: Panel van, Cargo van in Step-in van, proizvodnja pa naj bi se začela naslednje leto v Renaultovi tovarni Sandouville v Franciji. V družbi pričakujejo, da bodo v prvih treh letih prodali najmanj 15.000 vozil, prodaja pa bo potekala prek prodajne mreže Renault in Renault Trucks, pri čemer bodo vozila na voljo pod znamko Renault ali Flexis.
Elektronska arhitektura Software Defind Vehicle temelji na Googlovem operacijskem sistemu Android, ki omogoča povezljivost z Google Cloud in strankam omogoča integracijo lastne programske opreme. Flexis napoveduje možnost znižanja skupnih stroškov lastništva za 30 odstotkov v primerjavi s klasičnimi dostavnimi modeli. Prve vožnje pričakujemo konec leta.