Pričetek glasovanja za Gospodarsko vozilo leta 2021

Pričeli smo z izborom slovenskega gospodarskega vozila leta. Izbor je že šestnajsti po vrsti, s svojo dolgo zgodovino in uveljavljenostjo velja za najpomembnejšega v slovenskem prostoru. In kateri so tisti kandidati, ki so se uvrstili v ožji izbor?

gvl---naslovna-slika_1

Kot v pretekih letih smo tudi letos pri izboru upoštevali sodobnost vozil, njihovo tehnološko naprednost, veliko pozornosti pa smo namenili tudi njihovi ekološki naravnanosti. Letos smo s kandidati sicer zapolnili vseh pet kategorij, vendar je njihovo število zaradi covidnih razmer in s tem posledično manj predstavitev nekoliko bolj okrnjeno kot v preteklem letu. Zastopane so kategorije Tovornjak leta, Poltovornjak leta, Dostavnik leta, Avtobus leta in Električno gospodarsko vozilo leta. Katero vozilo izmed ponujenih finalistov bo najbolje zaznamovalo letošnje leto, nam boste pomagali določiti tudi vi, bralci. Kot v preteklih letih smo tudi tokrat glasovanje razdelili na dva dela. V prvem delu boste glasovali samo vi, in sicer preko spletnih strani www.gvl.si in www.etransport.si. V drugem delu pa bodo glasove dodali še člani žirije in tako bomo dobili letošnje zmagovalce. Glasovanje se je pričelo 15. oktobra in poteka do 5. decembra 2021.

Kandidati v kategoriji Tovornjak leta 2021

DAF XF/XG

DAF z novo linijo tovornjakov postavlja povsem nove standarde. Pri modelih XF, XG in XG+ nova zasnova kabine prinaša odlično aerodinamiko, najvišjo energetsko učinkovitost in najnižje emisije CO2. V kombinaciji z velikim vetrobranskim steklom in izjemno nizko pasovno linijo omogoča odličen neposreden vid, kar le še dodatno prispeva k varnosti. Modeli se lahko pohvalijo z visoko kakovostjo izdelave, bogatim naborom pasivnih in aktivnih varnostnih funkcij ter z večjimi kabinami za naslednjo stopnjo na področju oblikovanju tovornjakov in posledično izboljšanim udobjem za voznike.


IVECO T-WAY

Novi Iveco T-way se ponaša z novim avtomatiziranim menjalnikom HI-TRONIX, ki je zasnovan posebej za težaška dela in zagotavlja operativnost na vseh možnih terenih. Nove so zadnje kolutne zavore, sistem zadnjega vzmetenja za tandemske osi je zelo trpežen, manjša je masa praznega vozila, poleg tega pa so nove tudi številne druge funkcije, kot je sistem HI-TRACTION. Novi T-Way se pohvali z visoko stopnjo povezljivosti, številnimi digitalnimi storitvami in kabino z visoko stopnjo udobja, kar še dodatno prispeva k izjemni učinkovitosti in donosnosti.


Kandidati v kategoriji Dostavnik leta 2021

FIAT DUCATO

Osma generacija modela Ducato je tehnološko naprednejša, bolj funkcionalna, varnejša, z novimi motorji pa tudi bolj zmogljiva. Zunanjost prinaša kompletno LED-tehnologijo žarometov, notranjost prenovljeno armaturo in velik digitalni 10-palčni Uconnect zaslon, ki uporabniku ponuja množico udobja, povezljivosti in funkcionalnosti. Novi motor 2.2. Multijet je zmogljiv, ponuja nižjo porabo goriva in emisij, je tišji, njegova manjša masa pa zagotavlja tudi večji doseg.


RENAULT EXPRESS/KANGOO 

Vozilo ima dinamičnejši videz in je namenjeno predvsem upravljavcem velikih voznih parkov, zahtevnejšim obrtnikom in trgovcem, ki želijo vozilo po meri, opremljeno z najnovejšo tehnologijo in inovacijami. Med novosti spada Renaultov »Sezam, odpri se« – odprtina na desnih bočnih vratih (Kangoo), ki je tudi največja v segmentu. Prtljažnik pod stropom omogoča enostaven prevoz dolgih predmetov, medtem ko tovorna notranjost ponuja do 3,9 m³ prostornine. Voznik ima na voljo veliko priročnih in uporabnih odlagalnih mest. Nova so številna pomagala za bolj sproščeno vožnjo, med katerimi izpostavljamo aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili, izboljšana je preglednost v mrtvih kotih, s pomočjo kamere in zaslona je omogočen tudi stalen pogled na območje za vozilom.


Kandidati v kategoriji Avtobus leta 2021

MERCEDES-BENZ INTOURO

Novi Intouro ima vgrajene najnovejše varnostne sisteme, praktično zasnovano notranjost, prilagojeno tako za redne medkrajevne in turistične potrebe, prevoze delavcev ali učencev kot tudi za izvajanje transferjev. Redizajnirana karoserija je lažja za 300 kg, njena optimizirana aerodinamika zagotavlja povečanje učinkovitosti pri zmanjšanju porabe goriva (-3 % v primerjavi s prejšnjo generacijo). Notranjost ostaja klasična, funkcionalna in dobro organizirana ter s kapaciteto za prevoz do 49 potnikov. Obenem je to tudi prvi model za prevoze na daljše razdalje, opremljen s sistemom ABA 5, ki lahko vozilo v primeru nevarnosti trka s pešcem ali katero drugo oviro samodejno ustavi. Dobra je usklajenost med motorji OM 936 in ročnim menjalnikom GO-190, kar omogoča vzdrževanje optimalne hitrosti pri najpogosteje uporabljenih prestavah.

VDL CITEA

Popolnoma električni avtobusni koncept je pripravljen na prihodnost, v kateri bodo avtobusi vozili brez povzročanja lokalnih emisij. Inovativna kompozitna konstrukcija zmanjšuje maso avtobusa, baterije so vgrajene v dno vozila. Nova družina avtobusov Citea bo na voljo v štirih dolžinah, in sicer kot nizkopodni avtobus (NF) dolžine 12.200 mm in zgibni avtobus dolžine 18.100 mm ter kot nizkopodni avtobus (NL) dolžin 12.200 mm, 13.500 mm in 14.900 mm. Vozilo optimalno ustreza posameznim potrebam in zahtevam, pri razvoju pa je bil velik poudarek namenjen varnosti, udobju in prestižu, in to ne samo za potnike, temveč tudi za voznika, ki predstavlja izredno pomemben člen pri avtobusnih prevozih.


VOLVO 9700 DD

Dvonadstropni avtobus je zasnovan za izjemno operativno prilagodljivost, bodisi za turistične prevoze ali za učinkovito delo v rednem prometu na dolge razdalje. Štiri metre visoki, 13 ali 14,8 metra dolgi Volvo 9700 DD poganja (460 KM) 4-litrski dizelski motor Volvo D11K460 s certifikatom za uporabo dizelskega goriva, HVO in biodizelskega goriva (B100). Sprejme lahko do 96 potnikov, opremljen pa je z več aktivnimi varnostnimi sistemi, kot so elektronsko nadzorovano zaviranje, elektronski sistem za nadzor stabilnosti in protizdrsni sistem. Voznik ima na voljo tudi številne asistenčne sisteme, med katere sodita tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in sistem za opozarjanje na morebitno trčenje. Poleg tega avtobus omogoča vključitev v sistem Volvo Zone Management, ki omogoča nadzor in uravnavanje hitrosti vozil v »občutljivih« območjih, kot so šole, poleg tega ta izboljšuje varnost in zmanjšuje porabo goriva.


 

Kandidat v kategoriji Poltovornjak leta 2021

TOYOTA HILUX

Hiluxa odlikuje kombinacija zmogljivega dizelskega motorja in izboljšane zmogljivosti na terenskih poteh. Udobje in voznost novega Hiluxa sta izboljšana z novo zasnovo vzmetenja in servo krmiljenja, nosilnost ene tone in 3,5-tonska vlečna zmogljivost sta sedaj razširjeni na vse vrste karoserij s pogonom na vsa štiri kolesa. Nadgrajena notranjost ponuja osveženo armaturno ploščo z 8-palčnim zaslonom, ki je nameščen na sredinski konzoli. Izboljšani multimedijski sistem odlikuje hitrejšo programsko opremo in odzivnost ter vključuje Apple CarPlay in Android Auto za integracijo pametnih telefonov.


Kandidat v kategoriji Električno gospodarsko vozilo leta 2021

OPEL VIVARO-E

Električni Vivaro-e je enako vsestranski in prilagodljiv kot katerikoli drug Vivaro. S 1.275 kilogrami nosilnosti ponuja skoraj takšno nosilnost kot dizelska različica, poleg tega lahko vleče tudi prikolico z maso ene tone. Poganja ga električni motor z močjo 100 kilovatov, kupci pa lahko izbirajo med dvema velikostma litij-ionskih baterij. Baterijski sklop je tekočinsko hlajen preko istega tokokroga, ki skrbi tudi za klimatizacijo kabine, kar poveča njegovo učinkovitost in življenjsko dobo ter olajša njegovo vzdrževanje. Nameščen je pod nakladalnim prostorom, tako da ne zmanjšuje uporabnosti vozila, obenem znižuje tudi težišče, kar pozitivno vpliva na krmiljenje in stabilnosti Vivara-e tudi pri polni obremenitvi.