Prevoz 350 tonske podmornice

Tudi strokovnjaki pri Kübler Schwertransporte nimajo vsak dan takšne naloge - prevažati približno 500 ton skozi regijo Kraichgau v severnem Baden-Württembergu. Njihov tovor: 350 ton težka podmornica U 17, ki jo je nemška mornarica razgradila leta 2010 in je zdaj na poti v tehnični muzej Sinsheim.

Izredni prevoz podmornice
Izredni prevoz podmornice | Foto: Auto - Technik - Museum e.V.

Skoraj 50 metrov dolg jekleni kolos je ustoličen na nizkopodni prikolici s 30 osmi, ki jo vleče MAN TGX 41.680 8x6. 30. junija je transport krenil najprej iz tehničnega muzeja Speyer proti Renu. Tam so U17 naložili na rečni ponton, da bi ga prepeljali najprej preko Rena v Mannheim in nato preko Neckarja v Haßmersheim, kamor je prispel 9. julija. Od tam je potoval po cesti do cilja v Sinsheimu, ki ga je dosegel 28. julija.

Izredni prevoz podmornice

Poleg same mase podmornice U17 je tudi njen transport pustolovščina. Tako na vodi kot med vožnjo po cesti je treba kompozicijo večkrat obrniti za 73 stopinj - sicer tovornjak s tovorom ne bi mogel prečkati železniških prehodov ali peljati pod različnimi mostovi. To omogoča obračalna naprava, ki je bila izdelana posebej za zadnjo pot podmornice U17. Takšne prilagojene rešitve za Kübler niso nič novega: podjetje iz Michelfeld-Erlina je po vsem svetu dejavno kot ponudnik logističnih storitev v sektorju težkega tovora in je zato dobro seznanjeno z izzivi vseh vrst. Poleg zmogljivih nizkih nakladalnikov in zmogljivih tovornjakov je pri tovrstnih naročilih nepogrešljiva predvsem ena stvar: vozniki tovornjakov z veliko poklicnimi izkušnjami in posebej dobro sposobnostjo koncentracije.

Izredni prevoz podmornice

Frieder Saam je eden izmed njih. On je za volanom MAN TGX 41.680 8x6 in pelje U17 proti Sinsheimu. "Že več let vozim težka tovorna vozila," pravi. "In še vedno je vsaka naloga nekaj posebnega, saj skoraj noben tovor ni enak. Prav tako sem ponosen, da lahko vozim tako velike prevoze." Priprave se začnejo veliko preden tovor prvič zapelje na pot: raziščejo se možne poti, sklenejo dogovori z oblastmi in policijo. Vsaka tura je prilagojena. Prevoz podrmonice U17 so začeli načrtovati pred dobrimi petimi leti. Pri Küblerju so bile v ta projekt, od samega začetka, vključene 2 ali 3 osebe, vključno z voznikom Saamom.

Izredni prevoz podmornice

Ko se transport začne, je potrebna največja koncentracija. Celoten transport je občutljiv podvig. Ekipa manevrira z 90 metrov dolg in 10 metrov visoko kompozicijo ne samo pod mostovi, ampak tudi skozi najožje ulice slikovite pokrajine Kraichgau. Eden najtežjih trenutkov je večkratno obračanje čolna na pontonu. Doslej se je obračanje izvajalo samo na kopnem. Na vodi mora posadka ohranjati ravnovesje ne le čolna, ampak tudi pontona. Poseben izziv je vožnja s pontona v Haßmersheimu, ko U17 stopi na kopno. Tudi tukaj je treba skrbeti, da je ponton nenehno uravnotežen, da kompenzira spreminjajočo se obremenitev na njem.

Izredni prevoz podmornice

"Takšen prevoz lahko obvladamo le kot ekipa," pravi Niclas Grimm, vodja projekta pri Spedition Kübler GmbH. "Ker poslujemo že vrsto let, so si naši zaposleni lahko pridobili izkušnje z najrazličnejšimi izzivi po vsem svetu. Seveda imamo zdaj od tega koristi - in tudi izjemno smo ponosni, da nam je Tehnološki muzej Sinsheim zaupal ta kompleksen projekt."

Izredni prevoz podmornice

Fotogalerija