Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Na poti k trajnostnemu transportu prihodnosti je prototip tovornjaka Mercedes-Benz GenH2 Truck uspešno opravil svoje prve visokogorske teste na javnih cestah. Glavna točka na kontrolnem seznamu testnega programa: prečkanje prelaza Brenner, ene glavnih žil evropskega tovornega prometa.
Samo v letu 2019 je bilo po štiripasovni tranzitni poti, ki se nahaja na nadmorski višini 1.370 metrov na meji med Avstrijo in Italijo, s tovornjaki prepeljanih okoli 40 milijonov ton tovora. To ustreza skoraj 2,5 milijona tovornjakov na leto. Med tedenskimi testnimi vožnjami so inženirji Daimler Truck večkrat prečkali prelaz Brenner s tovornjakom na gorivne celice, ki je prevažal tipičen tovor, na 120 kilometrskem avtocestnem odseku med Bolzanom in Innsbruckom. Edina emisija na poti pa je bila: vodna para!
Mesto Bolzano v Italiji je služilo kot baza za testne vožnje, saj razpolaga s polnilno postajo za vodik, ki jo upravlja H2 Južna Tirolska. Poleg tega je topografija okolice idealna za temeljite preizkuse delovanja sistema gorivnih celic na različnih nadmorskih višinah. Eden od vrhuncev testov je bila vožnja na Penser Joch do nadmorske višine 2.211 metrov. Ugotovitve tega prvega programa višinskih preizkusov v zvezi z interakcijo gorivne celice in baterije na zahtevni topografiji ter v prihodnost usmerjeno operativno strategijo so zdaj vključene v nadaljnji razvoj v smeri serijskega vozila. Za prihodnje leto je načrtovanih več testnih voženj po hribovitem terenu.
Na poti proti CO2 nevtralni prihodnosti je Daimler Truck jasno zastavil svojo strateško usmeritev in dosledno sledi dvotirni strategiji pri elektrifikaciji svojega portfelja tako z baterijsko električnimi pogoni kot pogoni na vodik. Tovornjak Mercedes-Benz GenH2 je bil razvit posebej za prilagodljive in zahtevne prevoze v pomembnem segmentu težkega transporta in prevoze na dolge razdalje. Razvojni cilj je doseg tisoč kilometrov in več, z enim polnjenjem rezervoarjev. Začetek serijske proizvodnje je predviden v drugi polovici desetletja.