Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Z osredotočanjem na dobro počutje in varnost voznika je Renault Trucks naredil izboljšave pri svojih serijah težkih tovornjakov T, T High, C in K. Nov volanski obroč, dva digitalna zaslona ter izboljšana ponudba varnostnih in asistenčnih sistemov so novosti modelskega leta 2024.
Z zavezanostjo nenehnemu izboljševanju svojih vozil Renault Trucks voznikom ponuja varnejše, bolj funkcionalno in udobno delovno okolje. Poleg posodobljene notranjosti so opremil tovornjake z naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku za izboljšanje varnosti na cesti. Te novosti bodo na voljo tudi pri popolnoma električnih modelih Renault Trucks E-Tech T in C.
Armaturna plošča ima nov 12-palčni prilagodljiv osrednji zaslon, ki ga dopolnjuje sekundarni večnamenski zaslon infotainment sistema na dotik z intuitivnim vmesnikom Android Automobile za hiter dostop do aplikacij. Oba zaslona smo že videli pri sestrskem Volvu, a imata tu spremenjen prikaz podatkov in drugačno barvno shemo.
Vozniki lahko s tipkami na volanu popolnoma varno upravljajo prikaz na glavnem zaslonu in funkcije sekundarnega zaslona, vključno s telefonskimi klici in upravljanjem glasbe. Za lažjo vožnjo zaslon prikazuje tudi navigacijske napotke in pogled kamere. Vozila so lahko opremljena tudi z indukcijskim polnjenjem za mobilni telefon.
Tovornjaki so prejeli nov volanski obroč z nekoliko prisekanim spodnjim delom ter povsem novimi stikali za upravljanje s tempomatom, mobilnim telefonom, potovalnim računalnikom ter multimedijskim sistemom. Vozila serij T, T High, C in K ter električni modeli E-Tech T in C so opremljeni z volanskim obročem, ki je nastavljiv v treh smereh. To pomeni, da si lahko vozniki prilagodi položaj za vožnjo tako, kot mu najbolj ustreza. Nastavljanje v vseh smer poteka s pomočjo nožnega stikala, kar je preprosto in hitro, saj ima voznik lahko ves čas obe roki na volanu.
Za optimalno udobje med vožnjo je volan lahko oblečen v usnje, sedeže in armaturno ploščo vozil pa si prevozniki lahko prilagodijo. Sedeži so lahko tekstilni, usnjeni ali v kombinaciji obojega, medtem ko je pri armaturni plošči moč izbirati med klasično sivo ali črno-rdečo kombinacijo. Pri električnih tovornjakih so detajli na armaturi v značilni modro-rdeči kombinaciji.
Tovornjaki modelskega leta 2024 vključujejo najnovejšo tehnologijo za pomoč voznikom in najučinkovitejše sisteme zaviranja v sili, ki zagotavljajo varnost voznikov, njihovega tovora in drugih udeležencev v prometu. Okoli vozila nameščeni radarski sistemi in kamere povečujejo voznikovo vidno polje.
Ti pripomočki pomagajo zagotoviti varnost udeležencev v prometu, poenostavijo manevriranje in zmanjšajo tveganje za nesreče. Opcijsko je mogoče dodati do pet kamer za spremljanje okolice vozila, tovora ali sedla med priklopom polprikolice.
Za največjo varnost so tovornjaki serij T, T High, C in K lahko opremljeni z voznikovo zračno blazino v kombinaciji z zategovalnikom varnostnega pasu (ta je serijska pri električnih modelih Renault Trucks E-Tech T in C).
Vozniki so samodejno obveščeni o stanju tlaka v pnevmatikah na tovornjaku in priklopniku ter so opozorjeni v primeru nepravilnosti, s čimer se izognejo čezmerni porabi goriva ali poškodbi oziroma eksploziji pnevmatik. Vozila imajo tudi sistem za opozarjanje na prehitro vožnjo (ISA), s kamero, ki prepoznava prometne znake za omejitev hitrosti in opozori voznika, če jo prekoračijo, ter na ta način pomaga preprečevati tako nesreče kot tudi kazni za prehitro vožnjo.
Nazadnje, za zmanjšanje porabe goriva in s tem emisij CO2 so lahko vozila opremljena s sistemom Optivision Map Based, ki med vožnjo prenaša topografske podatke v računalnik na vozilu, da optimizira strategijo prestavljanja. Vključena sta tudi modula Check in Map programske opreme za upravljanje voznega parka Optifleet za nadzor in optimizacijo sloga vožnje ter še učinkovitejše načrtovanje potovanj. Ta funkcija je serijsko na voljo pri električnih modelih E-Tech T in C.