Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Mercedes-Benz Trucks bo 10. oktobra 2023 svetu premierno predstavil serijsko izvedbo modela eActros LongHaul z novo obliko in novim imenom eActros 600.
Oznaka tipa 600 je izpeljana iz kapacitete baterije v kilovatnih urah – tako kot pri modelu eActros 300/400 za dostavo. Velika kapaciteta baterije in nova, posebej učinkovita električna pogonska prema, ki so jo razvili v podjetju, omogočata doseg približno 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja. Električno tovorno vozilo, ki se bo tržilo pod imenom »Novi eActros 600«, bo za stranke v primerjavi s konvencionalnim dizelskim vozilom Actros zaradi nizke porabe energije najgospodarnejše tovorno vozilo za daljinski promet Mercedes-Benz Trucks.
Od prve predstavitve električnega tovornega vozila kot konceptnega prototipa na sejmu IAA Transportation 2022 so bila v tovarni Mercedes-Benz v Wörthu izdelana nadaljnja testna vozila – osrednje komponente so bile dobavljene iz tovarn Mercedes-Benz v Mannheimu, Kasslu in Gaggenauu. Prototipi vozila so bili v začetku leta na Finskem podrobno testirani za zimske razmere, trenutno pa nastaja vozni park približno petdesetih prototipnih vozil, ki bodo v naslednjem koraku namenjena tudi prvim strankam za praktično testiranje. Hkrati se na vseh štirih lokacijah intenzivno pripravljajo na serijsko proizvodnjo modela eActros 600 oz. pomembnih komponent. Serijska proizvodnja električnega tovornega vozila je predvidena za leto 2024.
eActros 600 bodo izdelovali na obstoječi montažni liniji tovarne v Wörthu, vzporedno in fleksibilno skupaj s tovornimi vozili, ki bodo še vedno imela dizelski pogon. Tam ga bodo opremili tudi s komponentami električnega pogona.
Novi oblikovalski jezik kabine vozila eActros 600 zapušča znani videz serije Actros, povzema oblikovne elemente konceptnega prototipa, predstavljenega na sejmu IAA, in jih nadaljuje z jasnimi linijami in aerodinamično zasnovo. Novosti so tudi v notranjosti.
Trije paketi baterij modelu eActros 600 v serijski proizvodnji zagotavljajo skupno kapaciteto več kot 600 kWh, dva elektromotorja, ki sta sestavni del novega električnega pogona, pa zagotavljata trajno moč 400 kW in največjo moč več kot 600 kW. Razvojni inženirji družbe Mercedes-Benz Trucks so eActros 600 zasnovali tako, da izpolnjuje enake zahteve glede trpežnosti vozila in komponent kot primerljivo običajno težko vozilo Actros za tranzitni promet. To pomeni 1,2 milijona prevoženih kilometrov v desetih letih uporabe.
V vozilu eActros 600 se uporabljajo akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije. Cilj je, da bi bilo baterije tovornjaka eActros 600 na polnilnici z močjo okoli enega megavata mogoče napolniti z 20 na 80 odstotkov v precej manj kot 30 minutah.