Novosti iz sejma IFAT 2018

Od 14. do 18. maja 2018 je v Münchnu potekal vodilni svetovni sejem, namenjen vodi, kanalizaciji, odpadkom in obdelavi surovin, IFAT 2018. Sejem v Evropi poteka na dve leti. Sejem so dobro izkoristili tudi proizvajalci tovornih vozil s predstavitvijo vozil za te namene.

Ifat 2018
Sejem so dobro izkoristili tudi proizvajalci tovornih vozil s predstavitvijo vozil za te namene.

MAN
Ponuja široko paleto gospodarskih vozil v serijah TGE, TGL, TGM, TGS in TGX od 3 do 44 ton. Prvič so na sejmu razstavljali delovno vozilo serije MAN TGE 5.180 z enojno kabino v oranžni barvi z oranžnimi vrtljivimi lučmi, ki so del opreme za komunalno uporabo in zimsko službo. Namestili so mu snežni plug, na nakladalno površino so mu dodali posipalec soli. Pogon na zadnja kolesa in ojačena šasija dovoljujeta do 5 ton nosilnosti. Drugi razstavljeni model je bil MAN TGM 13.290 4x4 BL s kabino C, ki ponuja temno notranjo opremo z oznako Urban Concrete. Dodan je sredinski sedež s tritočkovnim varnostnim pasom, tako da se lahko poleg voznika peljeta še dva potnika. Da bi MAN TGM lahko opravljal veliko različnih nalog, je opremljen skljukasto razkladalno enoto (hook unloader unit). MAN TGM za zimsko službo ponuja jekleni odbijač, komunalno hidravliko, montažno ploščo za namestitev snežnega pluga, dvignjene žaromete in oranžne vrtljive luči. Triosni MAN TGM je namenjen tudi za odvoz odpadkov kot smetarsko vozilo. MAN TGM je zasnovan z dovoljeno skupno maso 26 ton. Šasija MAN TGM 26.320 6x2-4 BL, razstavljena na IFAT 2018, ima medosno razdaljo 4125 milimetrov med prvo in drugo osjo. Ta konfiguracija je usmerjena v prakso, da bi optimizirala porazdelitev teže med vsemi osmi. To vključuje krmilno os, izdelano za nosilnost do 7,5 tone. Možnost izbire avtomatskega menjalnika s hidrodinamičnim pretvornikom navora je nova značilnost pogonskega sklopa verzije MAN TGM Euro 6. Dobavitelj menjalnika serije 3000 je podjetje Allison. Triosni MAN TGS 26.360 6x2-4 BL z nadgradnjo Faun Variopress je predstavljal segment smetarskih vozil. Sistem za spremljanje zadnjega dela ViSy uporablja inovativne 3D-senzorje za prepoznavanje položajev in premikov predmetov, ki so v ozadju in poleg vozila. Na razstavljenem prostoru je bil tudi štiriosni (konfiguracija 1 + 3 osi) MAN TGS 35.500 8x4-4 BL z najmočnejšim 12,4-litrskim motorjem D26 Euro 6 s 500 KM. Pri 930–1350 vrt./min., motor 500 KM D26 prinaša 2500 Nm navora, ki se prenaša s PTO (ki ga dobavlja OMSI in po želji kupca namesti med motorjem in menjalnikom). Ta kombinacija z avtomatskim menjalnikom MAN TipMatic je nova v MAN TGS Euro 6. Obe središčni osi sta gnani, krmiljena zadnja os pa podpira do osem ton. 

Mercedes-Benz

Je na razstavnem prostoru prikazal tovorno vozilo Antos 1840 L 4X2 (skip loader) za sektor komunalnih storitev. Antos vključuje dvoosne in triosne vlačilce s po štirimi različnimi medosnimi razdaljami, dvoosna šasija z enajstimi medosnimi razdaljami in triosne variante z vodilno ali zadnjo osjo. Za Antos pri manevriranju na tesnih razkladalnih mestih in v mestnem prometu zagotavlja popolnoma avtomatizirane in hitro delujoče prenose PowerShift 3 s standardnimi osmimi ali dvanajstimi prestavami. Kabina ClassicSpace je na voljo v kratkih in srednje dolgih verzijah. Antos je na voljo tudi z nizko kabino CompactSpace. Družbo mu je delal Atego 1524 LKO 4x2 kot cestni pometač z nadgradnjo Bucher Municipal CityFant 6000. Atego z dovoljeno skupno maso vozila od 6,5 t do 16 t ponuja možnost izbire štirih kategorij moči z novo zasnovanimi 5,1-litrskimi štirivaljnimi motorji OM 934. Najmočnejši motor za Atega je šestvaljni motor OM 936 z običajnimi vodili za večje zahteve po moči. Moč motorja se prenese preko avtomatskega menjalnika Mercedes PowerShift 3 s šestimi ali osmimi prestavami. Zelo zanimiva različica za komunalno storitev je štirisedežna kabina Crewcab. Prvič na sejmu so tudi prikazali smetarsko vozilo Econic 2630 G L ENA 6X2/4 NGT z nadgradnjo Faun Variopress. Srce plinskega Econica NGT je 7,7-litrski šestvaljni vrstni motor, ki razvije 222 kW (302 KM) in največji navor 1200 Nm; razvit je bil na podlagi serije motorjev 936. Motor Euro VI s je tih in ima majhne količine izpusta škodljivih emisij. Poleg tega izgorevanje zemeljskega plina proizvede približno 20 odstotkov manj CO2. Pri uporabi bioplina je ravnovesje ogljikovega dioksida celo nevtralno. Econic NGT je na voljo v konfiguracijah 4x2 in 6x2 / 4. Tako sovoznik kot tudi voznik lahko v vozilo varno in udobno vstopita in ga zapustita preko zložljivih vrat. Poleg tega se zložljiva vrata odprejo navznoter, zato ne potrebujejo nobenega zunanjega prostora, in zaščitijo potnike in druge uporabnike cest. Zaradi panoramskega vetrobranskega stekla, nizkega voznega sedeža in zasteklitve zložljivih vrat na sovoznikovi strani omogoča izjemen pogled nad drugimi udeleženci v prometu. Zlasti v prometnih mestnih območjih je neposreden stik z očmi prvi pogoj za boljšo varnost pešcev in kolesarjev. Standardno je opremljen s sistemom pomoči Active Brake Assist in Lane Keeping Assist. Razred Unimog so zastopali modeli U218, U 530 in U4023. Poleg tovornjakov pa je MB predstavil še novega Sprinterja tretje generacije 314 CDI z odprto različico modela z nameščeno nizko platformo TA 4- FWD in pick-up razreda X 250d 4Matic v barvah za komunalno ali zimsko službo ter cestni pometač Fuso Canter 7C15m z nadgradnjo Brock.

Renault Trucks in Volvo Trucks 

Renault Trucks je za nemški trg prvič prikazal model nizkopodnega smetarskega vozila D Access 320, ki v širino meri le 2,30 metra in je primeren za mestne in ozke ulice z nadgradnjo Olympus 19N. Opremljen z 8-litrskim motorjem Euro 6, izhodne moči 320 KM in z avtomatskim menjalnikom Allison 3000, ki ustreza potrebam vozil za odvoz odpadkov. Okvir kabine nizkopodnega vozila je v celoti izdelan iz nerjavečega jekla, kar prispeva k dolgi življenjski dobi. Zelo široko vetrobransko steklo omogoča vozniku vidno polje 220 stopinj in s tem zmanjša mrtvo točko na manj kot 15 stopinj. Položaj nizkega sedeža na višini pešcev zagotavlja varno vožnjo tudi skozi turbulenten mestni promet. Vozilo ima skoraj ravno talno kabino, višino stropa dveh metrov in prost prehod skozi vozilo, kar omogoča vozniku hiter in preprost vstop in izstop. Raznovrstno D-serijo predstavlja tudi cestni pometač Renault Trucks D 2.1 m (D16) z nadgradnjo Faun Viajet 6. 16-tonsko vozilo napaja šestvaljni dizelski motor in doseže izhodno moč 250 KM. Za prenos moči poskrbi menjalnik ZF 9S 1110 TO. Voznik lahko z dvema korakoma zlahka vstopi v kabino in iz nje. Na zunanjem prostoru pa so imeli razstavljenega Renault Trucks C 2.3 M 320 4x2 z nameščenim kontejnerskim dvigalom Meiller AK 12 MT. Zahvaljujoč ozki, spuščeni vozniški kabini, je C 2.3 M idealno vozilo za gradnjo in odstranjevanje odpadkov v mestnih naseljih. Drugo vozilo, T480 6X2, z 12,8-litrskim motorjem Euro-6C je namenjeno za obremenitve do 26 ton z nameščeno kljuko Meiller RS 21.70. Šasija 6x2 z zračnim vzmetenjem in z 3350 mm medosne razdalje in 2,5 m široko kabino ima avtomatski menjalnik OPTIDRIVER.

Pri Volvo Truck pa so imeli na zunanjih površinah sejma svoj novi električni tovornjak FE Electric z več možnimi nadgradnjami ter kaveljsko nadgradnjo FH 6X4 (hooklift) in dvignjeno tandemsko osjo. Na razstavnem prostoru pa Volvo FH 4x2 LNG, ki deluje na utekočinjeni zemeljski plin ali na bioplin. Tovornjaki na LNG zagotavljajo enako moč, voznost in učinkovitost kot modeli na dizelski pogon. Poleg tega so emisije COnovega tovornjaka med 20 in 100 odstotki nižje kot pri čistih dizelskih vozilih, odvisno kakšno gorivo se uporablja. Novi modeli, ki delujejo na LNG, so na voljo za regionalni prevoz in za prevoz na dolge razdalje. To sta Volvo FH LNG in Volvo FM LNG. Predstavljeni model ponuja 460 KM z maksimalnim navorom 2300 Nm. Drugi tovornjak FE LEC CNG ponuja nizkopodno kabino in je narejen za odvoz odpadkov in mestno distribucijo. Srce predstavlja 9-litrski motor Euro 6 z močjo 320 KM in navorom 1356, ki za pogon uporablja stisnjeni zemeljski plin. Na prostoru so imeli razstavljene še nekatere modele motorjev.

Scania in Iveco 

Scania je na zunanjem prostoru predstavila tovornjake Scania P 370 B4x2NA, cestni pometač, z nadgradnjo Faun in novo P-kabino z medosno razdaljo 4350 mm, ki ima nizek vstop (prvi korak nižji od 500 mm). Drugi tovornjak, Scania G 500 XT B6x4*4HA, je namenjen vzdrževanju cest pozimi, in sicer z nadgradnjo Meiller, radijem obračanja 8,05 metra, zadnjo osjo, ki jo je mogoče tudi dvigniti, ter zračnim zadnjim vzmetenjem. Smetarsko vozilo Scania L 320 6×2*4 LB za odvoz odpadkov z novo kabino L-serije in nadgradnjo iz NTM. Scania L 360 B6x2*4 NB je namenjena čiščenju komunalnih odpadnih voda z novo kabino L-serije in nadgradnjo iz JHL. Predstavljeno je bilo tudi smetarsko vozilo Scania P 340 6×2*4 NB z nadgradnjo Geesinknorba. 

Iveco je prikazal modele CNG in LNG, in sicer Daily 35 S 14 A8NV/P, dva Daily 70 C in 14 G (hookloader in tristranski prekucnik nadgradnje Meiller), 12-tonski Eurocargo 120 EL 21/P CNG kot (tristranski prekucnik), dva 16-tonska Eurocargo 160 E 21 / P CNG (vozilo za odvoz odpadkov in kot cestni pometač), Stralis AS 260S46 NP CNG z dvigalom (nadgradnja Meiller) in vlačilec Strailis X-WAY AS 440X46T / P z nagibno hidravliko.

Na sejmu so bila prisotna tudi slovenska podjetja, med drugim podjetje Riko Ribnica, ki je razstavilo del svojega prodajnega programa.