Daimler na Baumi 2019
18.02.2019 Daimler bo na sejmu za gradbeništvo Bauma 2019, ki se bo odvijal od 8. do 14. aprila v Münchnu pod sloganom "Trucks @...
MAN bo na Baumi prikazal številne inovacije na področju pogonskih sklopov in posodobitve, ki so prilagojene panogi. Potekal bo med 8. in 14. aprilom 2019 v Münchnu. 11 MAN-ovih vozil bo predstavljenih na razstavnem prostoru 325 v hali B4 in zunanjem razstavnem prostoru pred halo.
MAN bo predstavil obiskovalcem Baume šest vozil na razstavnem prostoru 325 v hali B4. Vrhunci predstavljenih vozil: MAN TGE, novi motor D15, nova družina motorjev, izboljšana učinkovitost celotne prodajne palete zaradi povečane nosilnosti in posebnih prilagoditev panogi. Še pet vozil bo predstavljenih na prostem, pred halo B4, njihova naloga pa bo predstavitev MAN-ovih šasij, pripravljenih in posebej za gradbeno panogo in z njo povezane posebne naloge.
Serija MAN TGE pokriva območje med 3,0 in 5,5 tonami skupne teže in s tem dodaja nove modele na spodnjem delu MAN-ove ponudbe vozil, ki je pred tem pokrivala območje med 7,5 in 44 t. MAN TGE je bil prvič predstavljen jeseni leta 2016 na sejmu gospodarskih vozil IAA v Hannovru. Od pomladi leta 2017 MAN uvaja kombije na različnih evropskih tržiščih. Obsežna ponudba izdelkov, v kateri so furgoni, kombiji s stekli in šasije z enojnimi ali dvojnimi kabinami, je prilagojena zelo širokemu področju uporabe v gradbeništvu, pa tudi krajinski arhitekturi in vrtnarstvu. Na izbiro sta dve medosni razdalji, trije previsi, tri višine strehe in tri različice pogona: prednji kolesi, zadnja kolesa in pogon na vsa kolesa. Motor z delovno prostornino 2 l ima moč med 102 in 177 KM.
Novi 9-litrski Euro 6 motor D15 bo zamenjal preverjen in preizkušen motor D20 v modelih MAN TGS in TGX z letnico 2019. Vrstni šestvaljnik odlikuje – kljub manjši delovni prostornini – velika moč, manjša teža in bolj učinkovita izraba goriva. Nizka teža motorja je glavna prednost za panogi prilagojene načine uporabe. Nosilnost se poveča za približno 230 kg. Nova konstrukcija motorja je še zlasti primerna za transport razsutega tovora, kot so na primer goriva, mineralna olja in beton.
Z različicami, ki dosegajo moč 330 KM, 360 KM in 400 KM, zaseda motor D15 mesto v sredini ponudbe, med najmočnejšim 6-valjnikom D08 s 320 KM in najšibkejšim D26 s 430 KM. Prostornina vrstnega šestvaljnika z vbrizgavanjem po skupnem vodu znaša 9.037 cm3, s hodom 145 mm in vrtino 115 mm. MAN že po tradiciji določi oznako motorja na osnovi zadnjih številk vrtine valja. Navor motorja znaša 1600 Nm pri različici s 330 KM, pri vsaki naslednji večji moči pa se poveča za 100 Nm. Največja zavorna moč motorja 350 kW je na razpolago pri različici Turbo EVBec. Vbrizgavanje s skupnim vodom deluje pri tlaku do 2500, skupaj z regulacijo, ki vklopi pomožne naprave le takrat, ko je to potrebno, pa prispeva tudi k zmanjšanju porabe goriva. Ker je danes AdBlue na razpolago brez omejitev, se pri motorju D15 MAN zanaša zgolj na obdelavo izpušnih plinov s katalizatorjem SCR. V družino novih motorjev spadajo tudi drugi MAN-ovi motorji serij D08, D26 in D38, ki bodo predstavljeni v letu 2019 na tržišču kot različice Euro 6. Rezultat prenove motorja D26 je za 10 KM večja moč in za 100 Nm večji navor od prejšnje različice. Različice motorja imajo torej po novem moč 430 KM, 470 KM in 510 KM.
MAN ima že več let uspešno v svoji ponudbi tempomat z nastavitvijo razdalje (ACC); sedaj so mu dodali še funkcijo Stop & Go. V letu 2018, ko je bil sistem predstavljen, je bil na razpolago le v dvoosnih vlačilcih polpriklopnikov. Leta 2019 bo na razpolago v širokem izboru vozil, opremljenih z menjalnikom TipMatic12, med njimi tudi MAN-ovih serijah TGS in TGX, namenjenih gradbenemu sektorju. Pri hitrosti med 0 in 25 km/h, funkcija ACC Stop & Go vzdržuje nespremenljivo razdaljo do spredaj vozečega vozila in po potrebi zavira do ustavitve ter po kratki ustavitvi (največ 2 sekundi) zopet samodejno spelje. Če se vozilo ustavi za dalj časa, mora voznik pritisniti na stopalko plina ali gumb na večopravilnem volanu, če želi znova speljati. Letos bo MAN predstavil funkcijo ComfortSteering v modelih TGM, TGS in TGX, opremljenih z novo družino motorjev. Aktivni sistem krmarjenja pomaga vozniku s prilagajanjem sile krmarjenja hitrosti vozila. Sistem je hkrati tudi tehnična osnova funkcije Lane ReturnAssist (LRA) – pomočnik za vračanje na vozni pas. Če voznik nehote zapusti vozni pas, ne da bi to nakazal s smernim kazalcem, se aktivira funkcija LRA in vodi vozilo nazaj med črti, ki označujeta vozni pas.
Nekaj tovornjakov, razstavljenih na MAN-ovem sejemskem prostoru, bo opremljenih s sistemom VAS Video Manoeuvring System (video sistem za manevriranje), ki prikaže vozniku mrtve kote ob strani vozila in s tem omogoča pravočasno zaznavanje nevarnih okoliščin pri zavijanju ali manevriranju. Sistem zagotavlja vozniku boljšo vidljivost kot zgolj stranska vzvratna ogledala, saj se mrtvi koti prikažejo na zaslonu nameščenem na A-stebričku v kabini ali na zaslonu instrumentne plošče. Sliko pošilja širokokotna kamera, nameščena ob strani vozila Sistem za nadzor s kamero je lahko dopolnjen tudi z ultrazvočnimi tipali na prednji strani in na boku vozila. Tipala opozarjajo voznika s pomočjo zvočnih in vizualnih opozoril (zaslon LED) na morebitne nevarnosti.
Za modele z letnico 2018 in motorji Euro 6 je MAN predstavil novo notranjost kabin V letu 2019 bodo vsi modeli serij TGL, TGM, TGS in TGX, ki imajo standarde glede izpustov nižje od Euro 6 prav tako opremljeni s kabinami z novo notranjostjo. Glavna področja prenove so oblika, funkcionalnost in ergonomičnost.