Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Nomago na prvi zimski dan nadaljuje z implementacijo električnih vozil v javni potniški promet. Z današnjim dnem je bil v mestni potniški promet Nove Gorice vključen eden izmed najnaprednejših električnih avtobusov proizvajalca MAN, testne vožnje pa bodo potekale do vključno srede.
»Iz meseca v mesec se število električnih vozil na slovenskih cestah povečuje, le vprašanje časa pa je, kdaj bomo tudi v javni potniški promet vključili večje število vozil, ki jih poganjajo alternativni viri energije. Vsi vodilni svetovni proizvajalci veliko sredstev vlagajo v razvoj električnih avtobusov, pred množično vključitvijo tovrstnih vozil pa je potrebno v obzir vzeti številne okoliščine. Prav zaradi tega je ključnega pomena, da vozila testiramo na različnih linijah in letnih časih, saj s tem dobimo tudi odgovor na vprašanje, kako se bodo ta vozila odrezala v zahtevnejših pogojih,« je pred današnjim testom električnih avtobusov družbe MAN povedal mag. Sandi Brataševec, glavni izvršni direktor družbe Nomago.
MAN Lion's City E premore 25 sedišč in ob polni zasedenosti omogoča prevoz do 88 potnikov. Skupna zmogljivost akumulatorjev znaša 480 kWh, kar v realnih pogojih omogoča 200 kilometrov dosega. Ob ugodnih pogojih lahko 12 metrov dolg avtobus, ki ob polni obremenitvi tehta kar 19,5 tone, prevozi do 270 kilometrov. Visoka zmogljivost akumulatorjev omogoča, da voženj ni potrebno prekinjati zaradi vmesnega polnjenja, saj se akumulator vozila lahko napolni prek noči.Razvoj zelene mobilnosti je eden izmed ključnih ciljev Nomaga, ki v partnerstvu s številnimi razvojno naravnanimi občinami, ministrstvom za infrastrukturo in drugimi podjetji vztrajno stopa po tej poti. V Mestni občini Celje Nomago mestni potniški promet izvaja z avtobusi, ki jih poganja zemeljski plin, v krožnem potniškem prometu v BTC City Ljubljana pa potnike prevaža popolnoma električno vozilo. »Mestni potniški promet v Novi Gorici je zaradi svoje specifičnosti izredno primeren za opravljanje testov električnih vozil, saj so razlike med posameznimi linijami zelo velike, posledično pa dobimo tudi veliko koristnih podatkov. Tokrat gre že za tretji test električnih avtobusov v Novi Gorici, podobne teste pa smo doslej izvedli tudi v Celju. Kot je jasno razvidno, je vsaka nova generacija električnih avtobusov naprednejša in izpolnjuje vedno večje število naših visokih zahtev,« je še povedal Brataševec. Pri razvoju mobilnosti v Sloveniji bo poleg vključevanja vozil, ki jih poganjajo alternativni viri energije, pomembno predvsem, da bomo lahko povezali različne oblike mobilnosti, saj vsi trendi nakazujejo, da pot do uspešnega javnega potniškega prometa leži prav v povezanosti različnih mobilnostnih rešitev.