Nekoč gasilec, danes v kmetijsko-gozdarski službi

Pri vožnji po cesti skozi gozd v bližini Šmartnega ob Paki smo naleteli na nevsakdanji prizor. Dvajset metrov od asfaltne ceste je stal TAM 150 T 11, na katerem je bil nameščen stroj za izdelavo sekancev. Njegov upravljavec in lastnik Rudi Sevčnikar je povedal, da gre za tovornjak, letnik 1985, ki je bil včasih gasilsko vozilo.

Nekoč gasilec, danes v kmetijsko-gozdarski službi
Če pri takšnem TAM-u deluje vse brezhibno, tudi na asfaltni cesti čisto normalno sledi prometnemu toku.

TAM lahko s svojimi skoraj plezalnimi sposobnostmi pripelje omenjeni stroj na še tako nedostopne lokacije. Tovornjak je sicer star, a je kot gasilsko vozilo prevozil le slabih 30.000 km. Vse brezhibno deluje in tudi na cesti čisto normalno sledi prometnemu toku. To je že drugi TAM 150 T 11, ki ga Rudi uporablja pri svoji kmetijski dejavnosti. Zamenjal ga je samo zato, ker je bil »gasilec« boljši od starejšega »vojaka« (tega so izdelali leta 1978).Stroj ima lasten pogon, rudi ga upravlja sedeč na TAM-ovi kabini.

Pravi da mu nobeden od TAM-ov ni povzročal večjih nevšečnosti. Mu je pa pri »gasilcu« počila ena izmed polosi. V isti sapi pove, da je bil ta to sam kriv, saj je v verige »obuto« kolo preveč obremenil. Tovornjak je deležen najnujnejšega vzdrževanja. Zračno hlajeni motor ni občutljiv, niti zahteven, le pri (pre)nizkih vrtljajih ga ni priporočljivo voziti, ker se na ta način (zlasti naložen) lahko pregreje. Ker ne vozi veliko, olje v motorju menja vsaki dve leti ter tu in tam natoči gorivo v rezervoar. Pri prenosih pa pazi, da je olja vedno dovolj, saj namerava TAM-a še dolgo uporabljati.

Fotogalerija