Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
»Bi dali na uporabo svoje vozilo, ko ga ne potrebujete? Bi najeli vozilo le takrat ko ga potrebujete? Lahko inovativna uporaba vozil spremeni naše prevozne navade in pomaga planetu?« so vprašanja naše prihodnosti. Nanje že imajo odgovore razvijalci prve slovenske aplikacije za deljenje vozil GiroCarShare – najemi moje vozilo.
GiroCarShare – najemi moje vozilo je nov model deljenja vozil, ki povezuje tiste, ki bi svoje vozilo radi oddali in z oddajo zaslužili, ter tiste, ki vozilo potrebujejo le občasno in bi ga radi najeli. Deluje preko posebej za to razvite mobilne aplikacije in uvaja koncept delitvene ekonomije na slovenski avtomobilski trg.V Sloveniji je po podatkih Statističnega urada RS trenutno registriranih 1,1 milijona osebnih vozil. Situacija, kjer ima skoraj vsak odrasel Slovenec svoje osebno vozilo, je na dolgi rok nevzdržna. Namesto, da posameznik avto kupi, ga lahko za lastne potrebe najame. Tako lahko prihrani med 10 in 16 ton CO2, ki nastanejo ob izdelavi povprečnega vozila, so zapisali v The Guardianu. Enako porabo emisij predstavlja vožnja do približno 100.000 km z rabljenim osebnim avtomobilom.Da bi zmanjšali in optimizirali uporabo vozil, je ekipa GiroCarShare, razvila mobilno aplikacijo za nov koncept trajnostne mobilnosti. »Predvidevamo, da bomo v Sloveniji v prvih petih letih z omogočanjem najema milijona električnih vozil, ki prevozijo 100 kilometrov dnevno, ustvarili le 12.000 ton CO2. Brez uvedbe koncepta deljenja vozil, pa bi v enakem časovnem obdobju ustvarili 225.000 ton CO2,« poudarja razliko, ki jo prinaša delitvena ekonomija, Klemen Furlan, idejni vodja, partner in direktor GiroCarShare.
Kaj je delitvena ekonomija?
Kot navaja The Economist lahko eno deljeno vozilo, ki ga uporablja več voznikov, nadomesti kar 15 zasebnih vozil. Ključne prednosti delitvene ekonomije imajo zelo pozitiven vpliv predvsem v mestih, saj poleg manjših avtomobilskih izpustov zmanjšujejo prostorsko stisko parkiranih vozil. Z zmanjšanjem pločevine se razbremenjuje tudi okolje.Uporaba novega modela za deljenje vozil ima tudi finančne prednosti tako za lastnika, kakor tudi za najemnika vozila. Slovenci namenimo približno tretjino mesečne plače za lastništvo in vzdrževanje avtomobila, čeprav je običajno 96 % časa neuporabljen. Z deljenjem avtomobila vsaj pet dni na mesec si lahko povprečen uporabnik pokrije mesečni strošek lastništva in vzdrževanja avtomobila.
Da bosta voznik, ki avto najame, in jekleni konjiček, ki ga uporablja nekdo drug, zavarovana na vseh poteh, so razvijalci koncepta delitvene ekonomije in aplikacije GiroCarShare, združili moči z Zavarovalnico Triglav, ki je oblikovala inovativen model avtomobilskega zavarovanja (‘’Pay Per Usage’’/ “Plačilo po uporabi”).
Na Zavarovalnici Triglav, uradnemu zavarovalnemu partnerju aplikacije za deljenje vozil GiroCarShare, so poskrbeli, da je najeto vozilo zavarovano s polnim kasko zavarovanjem, ki ga najemnik plačuje le v času, ko je vozilo v najemu in ne vpliva na obstoječe zavarovanje vozila. Tako lahko lastniku vozila omogočajo zanesljivo oddajanje vozila, najemniku pa zagotavljajo brezskrbno vožnjo.
Po uspešni registraciji oziroma verifikaciji lahko uporabnik začne oddajati ali najemati vozila preko GiroCarShare aplikacije po potrebi. GiroCarShare aplikacija je bazo vozil razširila tudi na dostavna vozila, primerna za večje prevoze in selitve, avtomobile za vsakodnevno rabo, električne avtomobile, športne avtomobile za zabavo in avtodome za počitnice.