Na Dunaju predstavili prvo smetarsko vozilo na vodik

Na Dunaju so maja začeli testirati prvi smetarski tovornjak na vodikov pogon. V testni fazi smeti pobira na otoku na Donavi, kjer bi lahko dolgoročno zamenjal dizelski tovornjak. V mestu sta trenutno v uporabi tudi dva smetarska tovornjaka na električni pogon. Vsa tri vozila spremljajo in preučujejo na Dunajski tehniški univerzi, da bi ugotovili, katera alternativa je najustreznejša za uporabo v mestu.

Tovornjak na vodik Votava
Tovornjak na vodik Votava | Foto: Votava

Iskanje alternativ bencinskim in dizelskim vozilom je vse pomembnejša tema, ki pa ni vezana zgolj na osebne avtomobile, temveč tudi na težka vozila. Na Dunaju se problematike zavedajo in s tem namenom že testirajo dve smetarski vozili na električni pogon, od začetka maja pa smeti na dunajskem otoku na Donavi pobira tudi novo smetarsko vozilo na vodik. Gre za prototip, saj tovrstnih vozil sicer še ni na trgu.

Tovornjak na vodik Votava

»Težka vozila na alternativne pogone predstavljajo poseben izziv, zato je testno obdobje za nas izredno pomembno,« je poudaril mestni minister za okolje, Jürgen Czernohorszky. Vozila bodo pozorno spremljali strokovnjaki z Dunajske tehniške univerze. Opazovali bodo, kako se obnašajo glede na različne temperature, poti in vrste prepeljanih odpadkov, ter tako ugotavljali, katera vrsta pogona je za mesto najustreznejša.

Tovornjak na vodik Votava

Doseg vozila na vodik znaša 160 kilometrov, kar je dvakrat toliko kot pri vozilu na električni pogon, ki ga trenutno testirajo. Tudi polnjenje poteka hitreje, saj zanj potrebujejo le 12 minut. Vozilo bodo polnili z zelenim vodikom na črpalki v okrožju Floridsdorf, okolju prijazno elektriko, ki je še vedno potrebna za zagon in stiskanje odpadkov, pa bodo pridobivali iz sončnih elektrarn dunajskega Urada za ravnanje z odpadki.

Tovornjak na vodik Votava

Vozilo testirajo na otoku na Donavi, kjer Dunajčani radi preživljajo prosti čas, zato je pomembno, da je vozilo čim bolj varno. Tovornjak vozniku omogoča dober pregled nad dogajanjem na cesti, kar je v urbanih okoljih velika prednost. Na Dunaju sicer nameravajo do leta 2030 celoten mestni vozni park, ki obsega 3.100 vozil, zamenjati z okolju prijaznejšimi alternativami.


Fotogalerija