Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila na avtomobilskem salonu IAA Mobility 2021 v Münchnu predstavlja popolnoma novo generacijo Multivana. Enoprostorec je z novim konceptom naredil velikanski preskok: v ponudi pogonov je prvič tudi priključni hibrid. Vozilo je poleg tega opremljeno z novo evolucijsko stopnjo povezanih asistenčnih, upravljalnih in infotainment sistemov. Novi Multivan je z novo zasnovo notranjosti še bolj vsestranski, kot ga poznamo.
Volkswagen Gospodarska vozila je junija s svetovno premiero novega Multivana naznanil začetek novega obdobja tako za znamko kot za mobilnost. Zdaj je na vrsti sejemska premiera v sklopu na novo zasnovanega avtomobilskega salona IAA v Münchnu. Na Volkswagnovem razstavnem prostoru v hali B2 bodo lahko obiskovalci od 7. do 12. septembra osebno spoznali ta enoprostorec z do sedem sedeži.
Multivan cilja na družine in športno aktivne uporabnike. S svojim novo razvitim sistemom sedežnega in tovornega prostora ga je mogoče prilagoditi za najrazličnejše namene uporabe: kot družinski avto in vozilo za prosti čas ali kot visokokakovosten kombi. Nova generacija je namreč na voljo kot osnovni model in kot podaljšana različica s še večjim prtljažnim prostorom (do 4.053 litrov prtljažne prostornine). V zadnjem delu vozila so enojni sedeži, ki se jih da zlahka premikati in izgraditi, tako da lahko zdaj na primer drago športno opremo prevažate v notranjosti. V primerjavi s prejšnjim modelom ostaja suverena tudi maksimalna notranja višina oz. se je ta v kombinaciji z novo panoramsko streho glede na Multivan 6.1 celo še povečala.
Multivan s povsem novo razvito instrumentno ploščo z integriranimi zasloni premošča vrzel med analognim in digitalnim svetom. Vozilo je serijsko opremljeno z digitalnim kombiniranim instrumentom in infotainment sistemom "Ready 2 Discover". Sistem serijsko omogoča online dostop iz vozila do najrazličnejših spletnih storitev in funkcij. Kot storitev na zahtevo lahko lastniki Multivana na primer tudi naknadno aktivirajo navigacijsko funkcijo.
Novost v modelski seriji je priključni hibrid (PHEV), ki ga je mogoče prepoznati po dodatni oznaki eHybrid na zadku novega Multivana. Ta najsodobnejši pogon z močjo 160 kW (218 KM) je v režimu brezemisijske vožnje sposoben velikega dosega, obenem pa se ponaša z nizko skupno porabo. Poleg tega bosta za Multivan s pogonom spredaj v ponudbi še dva turbobencinska motorja, ki razvijeta moč 100 kW (136 KM) in 150 kW (204 KM). Leta 2022 se jima bo pridružil še turbodizelski motor (TDI) z močjo 110 kW (150 KM). Za vse izvedbe je serijski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko (DSG).
Močno se je povečala ponudba asistenčnih sistemov. V serijski obseg vozila so vključeni: Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili (sistem za nadzor prometa), asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist, pomoč pri izogibanju oviram z novo asistenco za zavijanje levo, prepoznavanje prometnih znakov in tempomat. Od inovativnih novih sistemov velja omeniti IQ.DRIVE Travel Assist, ki omogoča delno avtomatizirano vožnjo pri hitrosti od 0 do 210 km/h. Še ena novost za Multivan so opcijski matrični LED-žarometi IQ.LIGHT z interaktivnim krmiljenjem luči kot alternativa serijskim LED-žarometom. Najnaprednejši Multivan vseh časov tako z najsodobnejšo opremo prenaša avtomobilski življenjski slog v nove čase. Serijska oprema je v primerjavi s prejšnjim modelom občutno bogatejša: med drugim vključuje dvoje drsnih vrat, digitalni kombinirani instrument in LED-žaromete, vse razpoložljive varnostne blazine ter številne asistenčne sisteme.
Novi Multivan bo stal od 44.839,20 EUR (1.5 TSI DSG z močjo 100 kW/136 KM). Trgovci bodo prva prednaročila začeli sprejemati konec septembra. V Nemčiji bo vozilo na trg prišlo sredi novembra.