Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Pri MAN-u so pripravili vrsto posodobitev na več področjih. Prva je namenjena vozniku – predvsem nadaljnjemu olajšanju njegovega dela, sledijo ukrepi, usmerjeni v večjo ekonomsko učinkovitost vozil. Veliko delajo v smeri skrajšanja časa, potrebnega za vzdrževanje in popravila – torej podaljšanju časa, ko je vozilo na razpolago za delo, izboljševanju partnerskega odnosa s kupci in dobavitelji, ter povezljivosti vozila v različne informacijske sisteme. In katere so te novosti?
Sistem kamer in zaslonov namesto ogledal
Z letnikom vozil 2022 bo na voljo sistem MAN OptiView, kjer so vsa ogledala zamenjali s kamerami in monitorji. V primeru njegove namestitve, ta nadomesti tudi stransko in sprednje strešno ogledalo, namesto teh pa bodo tam nameščene kamere. Dogajanje, ki ga zajemajo kamere, je prikazano na zaslonih na notranji strani A-stebričkov, slika pa je integralna. Omogoča tri različne poglede, ki se samodejno vklopijo pri posameznem načinu vožnje, seveda pa lahko med njimi preklapljamo tudi ročno. Pri nižjih hitrostih je kot širši (wide-angle) pri višjih pa ožji. S sistemom kamer so povezani tudi varnostni sistemi, kot je funkcija za pomoč ob zavijanju. Z odpravljanjem mrtvih kotov MAN OptiView izboljšuje voznikov pregled nad dogajanjem v okolici vozila in povečuje raven varnosti drugih udeležencev v prometu. Nova je tudi funkcija MAN CruiseAssist. To je nadgrajen sistem, ki vozilo učinkovito ohranja znotraj voznega pasu. S tem sistemom vozilo lahko samostojno vozi med črtama, ki omejujeta vozni pas, nadzoruje zaviranje in pospeševanje pri vožnji po avtocestah tudi v primeru zastojev, toda voznik mora ves čas vožnje še vedno držati volanski obroč.
Prihaja generacija Euro 6e
Pri MAN-u so posodobili obdelavo izpušnih plinov in upravljanje temperaturnega režima motorjev v skladu s standardom Euro 6e. Ob tem so za povečano učinkovitost dodali funkcijo dinamičnega nastavljanja motornega navora in s sistemom kamer ter z novim senčnikom dodatni znižali zračni upor. Našteto naj bi skupaj s 70 kilogramov lažjim menjalnikom MAN TipMatic 12 pri tovornjakih za prevoze na dolge razdalje z motorji D26 porabo goriva znižalo za do 3,7 odstotka.
Povezljivost v pomoč vozniku, disponentu in lastniku
Z vsakim MAN-ovim tovornjakom kupec dobi brezplačno aplikacijo MAN Driver, s funkcijami, ki lahko bistveno prispevajo k večji učinkovitosti. MAN Perform, orodje za analizo voznikov in vozil bodo opremili z novimi funkcijami, kot so avtomatizirana poročila o voznem parku in voznikih, ter z možnostjo dodajanja podatkov o uspešnosti. Sistem MAN ServiceCare za upravljanje in vzdrževanje voznega parka s posodobitvami zagotavlja večjo razpoložljivost vozila – predvsem zaradi preventivnega delovanja – odpravi napake ob prvih simptomih, preden pride do okvare.
Tomaž Bratina, vodja prodaje pri MAN Truck & Bus Slovenija je na koncu poudaril, da so vsi digitalni sistemi v MAN-ovi platformi odprti in da ima lastnik do podatkov in rezultatov popoln dostop. Tega lahko v celoti ali v določeni meri zagotovi tudi voznikom in drugim uslužbencem. Na ta način bo poslovanje še bistveno lažje, predvsem pa učinkovitejše. Martin Skušek je nadaljeval, da tovornjaki ponujajo številne možnosti za povečanje učinkovitosti, a za optimum je potrebno izobraževanje voznikov. Več o MAN-ovem programu ProfiDrive, ki praznuje 40-letnico, si lahko preberete na tej povezavi.