Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Ko je MAN v Steyrju 20. februarja podpisal pismo o nameri za sodelovanje pri razvojnem partnerstvu s Svetom za trajnostno logistiko (Council for Sustainable Logistics – CNL), je hkrati izkoristil priložnost in predstavil prototip povsem električnega vlačilca polpriklopnikov za urbano distribucijo.
V okviru partnerstva s svetom CNL, v katerem je petnajst največjih avstrijskih podjetij s področja maloprodaje, logistike in proizvodnje, bo MAN ob koncu leta 2017 ponudil preizkusna vozila devetim podjetjem CNL-a, ta pa jih bodo uporabljala v praksi. Preizkusna vozila bo začelo novembra 2017 uporabljati devet članic CNL-a: Gebrüder Weiss, Hofer, Magna Steyr, METRO, Quehenberger, REWE, Schachinger, SPAR in Stiegl.
Od leta 2009 MAN Truck & Bus razvija koncepte novih vozil za dostavo in odvoz odpadkov v urbanih okoljih. Mesta in urbana območja se spoprijemajo z vedno večjimi izzivi pri iskanju ravnotežja med ohranjanjem zdravega okolja za svoje prebivalce in njihovimi potrebami po kakovostnem življenju, ki zahtevajo dobavo blaga v mestna središča. Razvoj prostorsko in časovno omejenega prometa ter koncept uporabe drugih transportnih sredstev sta poleg novih pristopov do uporabe prostora in nove mobilnosti načina za spoprijemanje s temi problemi.
Izkušnje s praktičnega preizkušanja električnih tovornjakov
V sklopu tega dogajanja je MAN Truck & Bus že leta 2012 predstavil koncept MAN Metropolis. Povsem električno 26-tonsko smetarsko vozilo nima izpustov CO2, s svojim tihim delovanjem pa je idealno za nočno obratovanje v mestnih središčih. Podaljševalnik dosega v šasiji je povečal doseg vozila na 150 km/dan. Od takrat so številni praktični preizkusi vozila prinesli dragocene izkušnje za prihodnje projekte.
Metropolis je dobil številne pozitivne odzive, ki so zaradi enostavnega upravljanja in vožnje prihajali predvsem od voznikov. V praksi se je izkazal za vsestransko vozilo, primerno za različno uporabo. Če je bilo vozilo opremljeno s podaljševalnikom dosega, je znašal prihranek goriva v primerjavi z dizelskim vozilom okoli 80 odstotkov.
Sistem za izkoriščanje zavorne energije spreminja kinetično energijo vozila v električno med zaviranjem in jo vrača v akumulator.Dodatno težo sklopov električnega pogona kompenzira odsotnost konvencionalnega dizelskega motorja, to pa pomeni, da ima vozilo enako nosilnost kot primerljivi standardni vlačilec serije TGS.
Nadaljnji razvoj praktično preizkušenega in preverjenega koncepta električnega tovornjaka
MAN Truck & Bus je predstavil nadaljnji razvoj koncepta Metropolis na sejmu IAA 2016. Tokrat je bil to vlačilec polpriklopnikov s povsem električnim pogonom, namenjen dostavam v nočni izmeni za mestna središča, ki jih pogosto uporabljajo supermarketi za prehrambne izdelke. S tehničnega stališča je njegova osnova polpriklopnik TGS 4X2 BLS-TS s skupno dopustno težo 18 t. MAN je za predstavitev koncepta opravil preizkusno vožnjo v Steyrju, s katero je hkrati objavil razvojno partnerstvo s skupino CNL.
Konceptno vozilo, ki je optimizirano za uporabo z enoosnimi ali dvoosnimi mestnimi polpriklopniki, izpolnjuje glavne zahteve, ki jim bodo morala v prihodnosti zadostiti dostavna vozila za mestna središča, kar pomeni, da morajo zagotavljati veliko tovorno prostornino, nizko lastno težo, biti morajo brez škodljivih izpustov (CO2, NOx), delovati morajo čim tišje, odlikovati pa jih mora tudi dobra okretnost.Konceptno vozilo MAN City-Truck poganja elektromotor z močjo 250 kW, ki zadnji osi po kardanski gredi in brez menjalnika dovaja navor 2700 Nm. Pomožni sistemi, na primer servokrmiljenje, zračni kompresor in klimatska naprava, imajo električni pogon, za njihovo regulacijo pa skrbi sistem za upravljanje energije, ki zagotavlja ustrezno varčevanje. Sistem za izkoriščanje zavorne energije spreminja kinetično energijo vozila v električno med zaviranjem in jo vrača v akumulator. Zaslon v kabini obvešča voznika o trenutni napolnjenosti akumulatorja. Tovornjaku zagotavlja energijo visokozmogljiv litij-ionski akumulator, ki prihaja iz skupine Volkswagen. Nameščen je pod voznikovo kabino, nad prednjo osjo, tam, kjer imajo standardna vozila dizelski motor.
Akumulatorji se običajno polnijo ponoči. Sistem je načrtovan za tako imenovano priložnostno polnjenje – vmesno polnjenje med uporabo vozila. To hitro polnjenje med postanki, na primer takrat, ko si voznik privošči odmor, ali pri natovarjanju in raztovarjanju vozila zagotavlja večjo prilagodljivost pri obratovanju in načrtovanju poti. Konceptno vozilo ima tehnično infrastrukturo, ki omogoča namestitev dodatnega akumulatorja na stranice okvirja. S povsem napolnjenim akumulatorjem vlačilec s polpriklopnikom v odvisnosti od načina uporabe lahko prevozi do 200 km na dan.
Praktični preizkusi CNL-a korak proti serijski proizvodnji
Študija električnega tovornjaka, predstavljena 20. februarja 2017 v okviru sporazuma s Svetom za trajnostno logistiko (CNL), tvori osnovno tehnično platformo za razvoj vozil, ki jih bo preizkušalo devet podjetij sveta CNL od konca leta 2017. Preizkusna vozila temeljijo na modelih MAN TGM predvsem v izvedbi s šasijami 6 x 2 in nadgradnjami za hladilnike, izmenljive zabojnike in prevoz pijač.
Med preizkusna vozila spada tudi kombinacija s polpriklopnikom. Rezultati praktičnih preizkusov bodo pomagali MAN-u pri razvoju serijskih tovornjakov z električnim pogonom.
To predstavlja le enega od vidikov strategije e-mobilnosti, ki jo razvija MAN Truck & Bus za transport v mestnih središčih. Vozila bodo del proizvodnega programa skupine do leta 2021. V okviru načrta za uvajanje e-mobilnosti MAN načrtuje, da bo javnosti predstavil predproizvodno različico avtobusa na električni pogon z akumulatorjem (BEV – Battery-Electric-Vehicle) do leta 2018. Serijska proizvodnja 100-odstotnega električnega mestnega avtobusa se bo začela ob koncu leta 2019. Tehnološko znanje o e-mobilnosti, ki je bilo pridobljeno pri avtobusih, bo uporabljeno tudi pri vozilih eTruck. Pri vozilih eTrucks se bo prva proizvodnja v manjšem obsegu začela v obratu Steyr ob koncu leta 2018, po zaključku praktičnih preizkusov podjetij, združenih v CNL-u, ki se bodo začeli ob koncu leta 2017. Serijska proizvodnja vozil eTruck se bo začela v začetku leta 2021.Na področju e-mobilnosti članstvo v skupini Volkswagen pomeni, da MAN lahko izkoristi sinergijo v okviru skupine in dinamičnost sektorja, ki proizvaja osebna vozila.